• AnnaMartin

    Vigsel i Växjötrakten?

    Här kan alla vi som ska gifta oss i Växjö med omnejd tipsa, inspirera, varna och stötta varandra!

    Hur långt har ni alla kommit i era planer?

  • Svar på tråden Vigsel i Växjötrakten?
  • marlinire

    Hej! Vi planerar också att gifta oss i växjö, antagligen på Teleborgs slott, i slutet av augusti nästa år. Jag har preliminärbokat, och ska dit och titta den 7 november. Jag bor nämligen i Luxemburg, så jag har inte direkt möjlighet att åka dit på lunchrasten ;)

    Har annars funderat lite på Osaby säteri om Teleborgs slott blir på tok för dyrt. AnnaMartin - hur fungerar det där? Har ni med egen mat, dricka och personal, eller kan man boka det genom dem? Vad tror ni att ni kommer hamna på för pris per person?

    Det enda vi har hunnit med hittills är grovdesign av inbjudningar, vilket även kommer användas som tema för menyerna och tackkorten, och så har jag chansat och beställt en klänning från Landy. Tänkte att jag ju har gott om tid, så blir den inte bra kan jag alltid hitta en annan.

  • AnnaMartin

    Eftersom vi inte bestämt hur vi vill ha med maten så kan jag inte säga vad priset per person kommer att bli. Men man kan boka mat, dricka och personal genom Osaby men de är också helt okej att ordna med allt själv (vilket vi troligtvis kommer att göra, även om vi inte vet vilken cateringfirma vi ska ha). Man hyr stället från fredag-söndag och kan också boka vandrarhemmet som ligger på gården (väldigt smidigt när man har långväga gäster). Säg till om de är något mer du undrar!

    Marlineire är du från Växjö och hur hamnade du i Luxenburg?

    Astro, var ligger Sansbro sommarhem?

  • Astro

    Hej!

    Vi har bokat Caféboden i Rottne för catering, de har väldigt gott rykte och när vi träffade dem för en första grovplanering kändes det helt rätt. Blir ett riktigt bra pris och de kunde hyra ut till oss de som saknas i form av glas, dukar, servetter etc, samt att de var helt ok med att ha två olika huvudrätter och parfait till efterrätt, något som kök11 helst inte ville göra när vi pratade med dem.

    Sandsbro Sommarhem ligger precis nere vi sjön i Sandsbro, det är alltså på 23:an ut från Växjö. Ca 10 minuter från Hotell Toftastrand.

    Hur tänker ni kring färgteman? Jag har tänkt ganska kraftig färger, fuscia och mörkgult, men det känns som att det kan bli lite väl bra om t.ex tärnan kommer i knallrosa klänning, eller knallgul för den delen.

  • AnnaMartin

    Ligger de i närheten av Villa Vik?

    Jag lät min kille välja färg (tänkte att han skulle få vara delaktig också), så han valde blå och sen la vi till vit och silver för enkelhetens skull. Min tärna kommer att ha blå klänning. Man kan ju alltid ha färgteamat som en assocear typ ett band på klänningen, blomma i tärnbuketten eller sminkningen?

  • AnnaMartin

    Hittade Sandsbro sommarhem på google =) Blev lite nyfiken, hur många kan man vara där?

  • marlinire

    AnnaMartin - tack för svaren! Kommer som sagt att kika på Teleborgs slott i början av november. Om jag inte blir nljd med det de har att säga återkommer jag nog med mer frågor om Osaby :)

    Jag har varit i Luxemburg i lite över tre år. Kom ner för att öva upp min franska och passa barn i en luxemburgsk/svensk familj. Trivdes såpass bra att jag bestämde mej för att leta riktigt jobb. Det resulterade i den mest omvälvande veckan i mitt liv - var på jobbintervju och fick jobbet på stående fot på tisdagen, hittade lägenhet på fredagen och blev tillsammans med min M2B på söndagen. Snacka flyt!

    Och ja, jag är växjöbo från början, även om jag ocksv hunnit med lite Värmland innan jag flyttade till Lux.

    Astro - vi har magenta, mörkgrönt och svart (!) som färgtema, och tanken är faktiskt att mina tärnor ska vara just knallrosa :) har dessutom rosa detaljer på klänningen. Jag tycker bara det är fint med starka färger mot allt oundvikligt vitt på bröllop. Men det är bara min åsikt :)

  • marlinire

    Nu har vi bokat datum! 28 augusti 2010 blir det, pa Teleborgs slott. Glad!!

  • AnnaMartin

    Åh grattis! De är så vackert där!

  • Paja

    måste ju hoppa in här med!!

    Vigsel Skogslyckans kyrka 14 augusti och fest på Teleborgsslott :D allt bokat och klart, väntar tills februari när provsmakning av menyn är!!!!

  • vimset

    Oj, hade helt tappat bort den här tråden, men nu är den sparad!
    Kul att vi verkar vara några stycken i alla fall!

Svar på tråden Vigsel i Växjötrakten?