• Anna Panna

Bali-resenärer del 3

Fick tips om de tidigare två trådarna i detta ämne men att de båda är stängda så provar en ny!

Vi har planerat för vår bröllopsresa till Bali i januari 2010 och är inne på Sanur eller Nusa Dua.

Vad tror ni som varit där?

• Svar på tråden Bali-resenärer del 3
  • Anna Panna

Har nu pratat lite med min sambo också och vi ska nog boka ett paket (önskar oss presentkot på Ticket i bröllopspresent) och sen kanske ta en natt eller två på Gili öarna. Snorklingen låter underbar!

Tusen tack för alla dina tips. Ska ut och kolla lite på hotellet du rekomenderade nu... ; o)

Något annat du tycker vi ska tänka på om vi ska till Bali?

• tekla girl

Vi har varit på Bali två gånger, senast på bröllopsresa i Juli :)

Vi har dels bott i Sanur på Sanur Beach Bali och dels i utkanten av Kuta på Bali Mandira. Vi har varit supernöjda med hotellen båda gångerna.

Sanur är lugnare och mindre turistit än Kuta så det beror lite på vad man är ute efter.

• Miss Biii

Hur menar du m vad ni ska tänka på?
    Ta minst 2 nätter på Gili för annars hinner ni inte njuta ordentligt... Snorklingen är underbar, man simmar m jättesköldpaddor!!
    Det som jag brukar säga till vänner som ska dit är att det är väldigt viktigt att pruta, pruta, pruta!! Svårt i början men man lär sig. Som kvinna ska man tänka på att man ska ta meed tamponger (om man nu har sån otur under just semesterveckorna) för det finns knappt att köpa och de som finns är värdelösa och SVINDYRA!! Ska ni till Gili så rekommenderas malariatabletter, jag äter alltid det där trots att vi aldrig sett en mygga där, min m2b äter inte sånna tabletter när vi är där så ni får väl välja själva men...
    Antar att ert hotell har airport pickup, vi brukar inte bo på sånna fina hotell och när man ska ta taxi från flygplatsen gäller det att gå till "taxiluckan" annars får man betala överpris!!!
    Generellt m taxi så ta ALLTID taxameter!!!!!! Om chauffören inte går med på det så är det bara hoppa ur, balineserna försöker ju självklart lura av oss turister pengar men det ska man inte gå på! tyvärr gör ju många det.....

• Anna Panna

Känner igen det där med prutning och taxi osv... Vi var i Marocco för ett par år sen och jag som alltid varit lite obekväm med att pruta kom in i det ordentligt och prutade som bara den! ,o)

• Miss Biii

Perfekt, då har du det i dig! Ska fundera lite till, om jag kommer på nått speciellt så säger jag till... Säg gärna till när du bokat ;))
    kram

• Anna Panna

Nu har faktiskt gått tillbaka till Mercur strax utanför Sanur... Dock hoppas jag på att det går att åka ut till Gili öarna därifrån också?
    Vi har bokat hotell för hela vistelsen för vi vill ha en "inte tänka semester" men har ändå tänkt åka ut till öarna och sova där en natt eller två. Tittade på länken du skickade och det ser så fint ut...

Vi har bara prel bokat än så länge så har någon vecka till på att fundera på saken men känns ändå som att Sanur är lite mer "real" än Nusa...

• Miss Biii

Ja Sanur kan nog va bättre än Nusa Dua.... visar något bättre bild av Bali kanske....(?) Jag har inte varit i Nusa men jag gillar inte det där överdrivet turistiga...
    Ni kan boka resa till Gili därifrån absolut, först bil sen båt.

• Miss Biii

Hej Flisa80! Du kan ju dela m dig av dina upplevelser

• Flisa80

Ja jag har gjort det i en annan tråd, men jag kan forstätta här med om det så önskas!! Kul att se dig igen, vi hade allt nytta av dina tips!

Svar på tråden Bali-resenärer del 3