Hur menar du m vad ni ska tänka på?
Ta minst 2 nätter på Gili för annars hinner ni inte njuta ordentligt... Snorklingen är underbar, man simmar m jättesköldpaddor!!
Det som jag brukar säga till vänner som ska dit är att det är väldigt viktigt att pruta, pruta, pruta!! Svårt i början men man lär sig. Som kvinna ska man tänka på att man ska ta meed tamponger (om man nu har sån otur under just semesterveckorna) för det finns knappt att köpa och de som finns är värdelösa och SVINDYRA!! Ska ni till Gili så rekommenderas malariatabletter, jag äter alltid det där trots att vi aldrig sett en mygga där, min m2b äter inte sånna tabletter när vi är där så ni får väl välja själva men...
Antar att ert hotell har airport pickup, vi brukar inte bo på sånna fina hotell och när man ska ta taxi från flygplatsen gäller det att gå till "taxiluckan" annars får man betala överpris!!!
Generellt m taxi så ta ALLTID taxameter!!!!!! Om chauffören inte går med på det så är det bara hoppa ur, balineserna försöker ju självklart lura av oss turister pengar men det ska man inte gå på! tyvärr gör ju många det.....