• Mars2010

Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

Startar denna tråd för att alla vi som skall gifta oss 2010 skall kunna utbyta tips och ideer med varandra. Någon som kan tipsa om en bra fotograf?

• Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010
  • Mars2010

Har varit inne på resebyrån, ska få ett pris vad våran tänkta bröllopsresa skulle kunna kosta. Så spännande :) Längtar tills vi bokat och allt är klart

• svxrt

mars2010
    ja just det, ha ha jag räknar från när jag ska ha barn. (5 feb)

jodå det gick bra, tyckte hon kändes lite avmätt och inte alls lika trevlig som förut när jag pratat med henne. Bla var båda (inte tre utan två) klänningarna korta och då hade jag frågat innan jag beställde om de verkligt var lagom lång. Jodå sa hon då, ingen fara alla klänningar är jättelånga. (ska tillägga att jag är snudd på 1.80) Men inte det, blev lite less. Klänningen satt bra förutom över bysten men kommer väl lägga ut där med. Har pratat med sömmerskan och hon ska lägga ut och fixa allt nån vecka innan själva vigseln.

Sy? O det var avancerat, får se hur jag gör. Kommer väl sluta med att jag är baraxlad jag med... Vad ska du ha för skor? Jag måste ju tänka på några snygga lite varmare skor nu med iom att de syns... (tanken var att slippa fundera på dojjor)
    Vad tänkte du för färg på boleron?

Vart går bröllopsresan? Vill oxå åka bort, men får passa på att slöa och slappa nu innan liten kommer. Vi ska lämna bort Vera nästa helg, då blir det nog lata dagar. Å dessutom har jag fått en riktig lön nu! Jippie!!! Å semestern var kvar och inte utbetald ännu bättre!!!!!! (jag är inte arbetslös längre ha ha)

Förstår att det går lite i stå det där. Vart är din sambo? När kommer han hem?

• svxrt

uppdatering
    jag har skickat iväg ringarna
    bokat tid med prällen
    ska ringa igen ang maten, kocken har inte hört av sig. Tror det blir kalaskulan i annat fall. Eller smaka eller lottas kök och matsalar.
    ska ringa ang. bröllopstårtan. Sambon tyckte vi skulle ta några extra bitar. Får höra vad de säger...

• Mars2010

svxrt

Har haft så mkt att göra på jobbet att jag inte orkat med datorn när jag kommit hem... me nu :)

Lite uppdateringar här oxå. Vi har fått erbjudande att få bröllopstårtan i present hur nice är inte det :) så nu ska vi träffa hon som äger gammelstansbageri och bestämma vad vi vill ha.

Tråkigt att höra om klänningen, men du blev nöjd iallafall eller? Vars har du fått jobb? vikariat?

Min sambo bor tillfälligt i gällivare, men han flyttar hem i januari/februari nånting :) längtar så mkt. Var där uppe i helgen är väldigt långt bort.

Själv ska jag in till guldsmeden och beställa min ring :)

Bröllopsresan blir nog route66, men inte helt bokat ännu.

Boleron blir nog vit, funderar eventuellt att beställa en som jag sett på ebay. ska fundera till imorgon och sen beställa :)

Sen har jag även fått alla papper till vigseln, känns bra att ha det avklarat.

• svxrt

mars2010
    jodå, jag är nöjd. trots allt :) Blir säkert ännu nöjdare när allt små fix är klart.

Jobbar som resurs åt en pojke på en skola här i stan. Han är utåt agerande och behöver hållas koll på mest hela tiden.

Men å vilken bra present! Jag har inte kommit till tårtbiten än. Kocken hade visst personliga problem så tyvärr har vi tvingats tänka om. De löser sig, vi beställer från lottas kök och matsalar. Ska ringa på onsdag! De var jättetrevliga när jag pratade med dem sist.

O, roligt med att beställa ring. Hur har du tänkt den ska se ut? Hur ser din förlovningsring ut?

Ska ni till USA? Jag har lite dålig koll.

Roligt med boleron, jag ska låna av en kompis som gifte sig för ngt år sen. Har fixat ljus grå skor.

Å jag vet gällivare är sjuuuukt långt bort. sambon jobba relativt ofta i kiruna när vera var liten. gaaaalett.

Vi har med fått papperna där ifrån.

Vad jobbar du med?

• Mars2010

svxrt.

Grattis till jobbet.

Tråkigt det att inte kocken kan. Har lite dåliga erfarenheter av catering från Lottas. Men det var 2-3 är sedan vi tog maten där ifrån och jag hoppas att de bättrat sig. Blev förvånad eftersom lunchen där är så himmla god...men ni är ju ett betydligt midre sällskap än vi var. Kalaskulan har jag hört mycket bra om så de kan ju vara värt att kolla upp. Annars har jag mest beställt från OskarII men vet inte om de kör maten från boden för 14 pers. Har varit engagerad under tiden på univeritet och anordnat många middagar, därför jag har lite koll på vissa resturanger.

Jo det blir USA, men trippen är inte riktigt bestämmd. Vi velar fram och tillbax.

Köpte ringen idag, blir en ring i vitt guld 4 mm bred (samma modell som vigselringen) 2 rader med små diamanter i fadersfattning totalt 28 små diamanter. Så diamanterna täcker hela framsidan av ringen. Hoppas du förstår vad jag menar. Förlovningsringen är i rött guld 4mm helt slät.

Hur ska din ring se ut.

Jag jobbar som byggkonstruktör på en firma här i skellefteå. Ritar byggnader och mindre saker till industrin.

Vilken tur du har som får låna en bolero...

Ha en bra kväll

• svxrt

Mars2010
    Tack tack :) fast jag har börjat räkna ner till julledig och sen sjukskrivning. Tungt att jobba med magen i vädret. Men på fredag blir det julbord gott!! Jag ska äta tills jag blir blå ... ha ha.

Det blev Lottas. Jag ringde och fixade maten idag, blir klassiskt med oxfilé till huvudrätt och sen nåt litet att tugga på innan, ingen förrätt utan mer småplock... Laxröra på grovt bröd och gorgonzola på päron. Alla får två sånna plockisar var. Så vi hamnade nästan inom budget på maten trots allt. Stolt över mig själv. :) Jo jag gillar oxå kalaskulans mat men han jag pratade med där var så tradig att jag sket i det...
    Aha, skoj att vara engagerad i kåren. Det var väl det roliga med studenttiden tycker jag.

Shit, ritar byggnader ojsan det var inget dåligt jobb det, har du arbetat länge med det?.

Vilken flott vigselring, den kommer glittra fint mot förlovningsringen. Vi ville båda bara ha en ring så jag har lagt till tre små diamanter i min, Bengt ska bara ha ett till datum.

Vad tänkte ni ha för smaker på tårtan?

• svxrt

Nu så, bokat tårta. Ska åka dit och kolla lite på vilka formar och så hon har. Samt lite annat.
    Har gjort en till budget och ja det kommer nog gå det här med.

• Mars2010

svxrt

Vi har inte pratat om smaken på tårtan ännu, har inte hunnit så långt. Vi ska träffa hon som ska baka den efter jul och bestämma vad vi vill ha på tårtan och hur den skall se ut.

Vars tar ni tårtan ifrån?

Jag har jobbat där i 1,5 år ungefär....jag trivs bra med jobbet väldigt varierande.

Kan förstå att ni längtar tills barnet kommer... själv längtar jag oxå till att få barn :)

Maten lät god, vi ska träffa de som skall fixa våran mat efter jul och disskutera vad vi skall ha på då.

Har ni fått era ringar ? skulle gärna vilja se en bild på din om du har fått den.

Ni gifter er ju snart, känns det lungt eller har ni mkt kvar?

Längtar jätte mkt till våran stora dag.

• svxrt

Mars2010
    Nu rullar här på i rasade takt. Vi har pratat med prästen i måndags. Bengt (sambon) tyckte hon var jättetrevlig och sa att men henne kan vi väl ha när vi döper Liten oxå... Så det ser jag ju som ett gott betyg inte sant? Vi ska ha den där klassiska bröllopsmarschen vid intåget och ut blir det värmlandsvisan. Den tycker jag är riktigt fin, om än den går i moll.

Tårtsmaken blev choklad-apelsin. Å sen skiter jag i att det är mitt i vintern, det ska vara vårigt utan på med vitsippor och grönt gräs. Så det så! Inget bröllopspar på toppen men en liten "skylt" med våra namn och datum. Sen ska vi gömma en liten liten nalle puh i gräset nånstans till Vera. Hon är galen i de där barnprogrammen.

Nix, har inte hunnit få ringarna än, men det är ju nån vecka kvar trots allt.

Jo, barn är omvälvande både roligt och jobbigt.

Så efter jul drar det igång på allvar för er då :) Skoj

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010