Luleåbrudar som skall gifta sig 20010
Startar denna tråd för att alla vi som skall gifta oss 2010 skall kunna utbyta tips och ideer med varandra. Någon som kan tipsa om en bra fotograf?
Startar denna tråd för att alla vi som skall gifta oss 2010 skall kunna utbyta tips och ideer med varandra. Någon som kan tipsa om en bra fotograf?
Det är så mycket man ska hinna med den dagen, bra om man kan börja tidigt med håret.
Har inte bestämmt vad jag ska göra med håret ännu. Vet inte vilken frisör det blir än, eftersom de inte hade gjort schemat för nästa år när jag var in. Men jag ska ringa dit nästa vecka och se vilka som jobbar. Men har aldrig klippt mig där så jag kan inte uttala mig om vem som är duktig.
Jo jag tyckte kicks verkade bra. ska gå dit dagen innan för en rådgivning och då ska de oxå noppa mina ögonbryn blir knallröd när jag gör det s jag vill inte göra det på bröllopsdagen.
Hihi, nej det vore kanske inte så roligt att vara knallröd på dagen DET. Sa du att det var sminkning till brud och de hade det priset? Fantastiskt bra måste jag säga!
Har ringt runt lite idag till några salonger och bland dem låg priserna från 1600 kr och uppåt. Då verkade Hairteam rätt bra kostnadsmässigt. Har inte bestämt ännu om jag ska göra en uppsättning eller om det blir att "bara" locka håret i korkskruvar. Kan bli lika dyrt ändå om de behöver lägga hårt och om man har mycket hår som i mitt fall. Verkar vara tiden som styr de flesta salongerna.
Hur har ni gjort med inbjudningskort? Egna eller beställt? Från var i så fall?
Jo, hairteam sa att det kunde bli dyrare om det tog lång tid. Men de räknade med 2 timmar i priset de gav och jag tror inte det kommer att ta längre tid än så för mig. Måste börja titta på hur jag vill ha det.
Jo jag sa att det var en bröllopsmakeup. de rekommenderade att ta den på 1,5 timme för då kan man gå dit 0,5 h nån dag innan och disskutera hur man vill att makeupen skall se ut.
Vi har gjort egna kort, blev supernöjd faktiskt de ser riktigt proffsiga ut :), ska lägga upp någon bild framöver så ni får se:) ( Beställde färdigvikna mörkblåa, fyrkantiga, kort från panduro)
Antar att ni inte bestämmt er för hur ni ska göra.
Kommer att bli roligt att höra hur folk reagerar, vi har inte berättat om bröllopet för så många.
saga2010
hej hej. Roligt med fler folk här :) När gifter er? Stort litet?
Vi ska ha ett yttepytte bröllop och så vi skrev egna kort. Skicka ut dem i början sept. Alla kommer. Har bokat kyrkan och präst och det...
Mars2010
OO, vi gjorde liknade med inbjudningarna. Hade inte pratat ngt alls om det innan. Svågerns sambo blev lite irriterad på att vi varit så hemliga. Skoj samtidigt, för grejen är den jag brukar aldrig kunna hålla tyst om ngt annars ...
Vi har skickat in papper om hindersprövningen idag. Nu är jag nervös för om alla ska veta att jag bytt efternamn tills jag ska in på förlossningen. Men äe det löser sig sa han som sket i vasken.
Å bäbisar? Är det i planerna eller i magen just nu?
Vi gifter oss förresten kl. 14.00 och ska till fotografen 11.00 och sen? Blommor som ska hämtas vad mer? Bröllopstårtan kanske? Själva vigseln tar väl typ 40 min, när tror du det blir lagomt med käk?
svxrt
Jo visst är det en rolig överraskning
Barn finns med i planerna men inte i magen :) Längtar verkligen.
Vet ni om det blir en tjej eller en kille?
Vi tänker vigas oss 1500 och sen kommer fetsen att börja 16.30. Tänkte att vi kommer väll en stund efter alla andra. Så välkommst skålen och förrätten blir väll runt 1700.
Vilka blommor blev det och vad kostar buketten?
Jag skulle ta maten tidigast 1600 om det är en bit mellan kyrkan och festplatsen.
Tårtan kommer vi ta från gammelstadens konditori, kan rekommendera dem de har jättegoda tårtor och är billiga. Vi känner ägaren så vi hoppas på att få tårtan i present :) (eller delar av priset iallafall)
Har ni bestämmt er för vilka ring(ar) det blir?
Mars2010
Roligt med barn. Å ska säga det blir roligare ju större dom blir :)
Har fått fatt i ett nr till en kock som en kompis sambo känner som tydligt ska vara jätteduktig. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det när jag ringer och frågar.
Har ni många vänner kvar här i stan som kommer på bröllopet? Lyxigt med bröllopssviten. Hotellfrukost är nog bland det bästa jag vet :)
Nä har vare sig bestämt blommor eller tårta än. Men planerar bara upp dagen så man inte står där dagen innan med svetten i pannan och inser att shit dygnet borde ha 25 timmar ;) Pratade med blommaffärn längs gå gatan. De ville vi skulle komma in och bestämma (beställa) innan lucia för att vara säker på att få de blommor vi ville ha. Pris från 500:- och uppåt. Ska prata med Bellis blommor med.. Tänkte ta tag i alltsammans i början av dec slutet av nov.
Jo ringarna är klara sen länge. Eller inte klara men bestämda hur de ska se ut. Ingen av oss tar nån ny ring, sambon får ny text i sin och jag får tre små små diamanter i stjärnfattning. Jag är svag för det. De kommer alltså vara nedsänkta. En kompis till mig är guldsmed. Vi ska skicka ner ringarna till henne i början av dec. Så kommer de inte bort bland alla julkorten.
Har ni bestämt ringar och blommor och det?
Jag har bokat in både hår, naglar o makeup på xtremebeauty. Naglarna görs dagen innan och så har de bokat in 4 timmar för resten och då ingår även lättare tilltugg. Om jag inte minns fel så kostar hår+makeup 1900 (då får man även produkter för 500:- ) och naglar 750. Tycker att det ska bli skönt att vara på ett o samma ställe. Fanns även ett brudpaket; hår, smink, naglar o soldusch för rabatterat pris, men eftersom jag inte vågar mig på solduschen innan bröllopet (har aldrig provat det innan) så minns jag inte priset för det.
Ang Presenta så var jag också dit först o kollade. Det var svindyrt och dessutom var de def inte serviceminded. Allt lät jobbigt o eftersom jag inte var "stamkund" så visste hon inte om någon kunde komma in o jobba just den dagen.
Nikita verkade trevliga, men när jag pratade med dem var det rätt nyöppnat o de kändes lite osäkra på allt från pris till tidåtgång. Tillslut kom de fram till 1200 o 1 timme (vilket jag kan tycka är lite optimistiskt tänkt).
Vinter2009
O, det lät prisvärt. Men har sett att de är billiga öht.
Verkar inte vara nån som är impad av Presenta. Surtanter säger jag bara.
När gifter ni er?
svxrt : Hur ser ringarna ut? har du nån bild? jag är nyfiken på hur de ser ut med diamanter i stjärninfattning!