• Mars2010

Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

Startar denna tråd för att alla vi som skall gifta oss 2010 skall kunna utbyta tips och ideer med varandra. Någon som kan tipsa om en bra fotograf?

• Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010
  • arcnix

Hej på er alla i Luleåtråden!

Här är ytterligare en brud som gifter sig i Luleåtrakten under 2010. Undrar om jag får hoppa in i den här tråden?

• svxrt

arcnix
    så klart :) När och hur och var? Vi är inte så många som skriver här men kanske blir vi fler eftersom?

• arcnix

Hej svxrt!

Vi gifter oss den 12 juni i Gammelstads kyrka (min hemkyrka) och festen blir på Kaptensgården. Hur långt har du hunnit i din planering? Tema på bröllopet? Bor du i Luleå med omnejd eller på annat håll i landet?

• svxrt
    arcnix skrev 2009-12-17 18:52:29 följande:
    Hej svxrt!Vi gifter oss den 12 juni i Gammelstads kyrka (min hemkyrka) och festen blir på Kaptensgården. Hur långt har du hunnit i din planering? Tema på bröllopet? Bor du i Luleå med omnejd eller på annat håll i landet?
    Vi har kommit in på slutspurten. Vi gifter oss den 5 jan. I Bergnäs kyrkan. Inte min hemkyrka men nära och behändigt. Kommer från smålandstrakterna från början.
    Vi ska ha festen hemma hos oss, vi bor på bergnäset (i en lägenhet)...
    Men ni har ju allt det roliga fram för er.
  • svxrt

OOOO
    nu är det jättekort kvar. Kära hjärtanes.

• Mars2010

svxrt

Tiden bara springer iväg. Börjar oxå känna av att det närmar sig och vi har mkt kvar att stå i.

Tårtan lät gd och den bli säkert snygg. ser gärna en bild senare.

Jag har börjat drömma konstiga saker om bröllopet. Igår drömde jag att de gav mig fel ringar från butiken och de blev inte allas bra. En annan natt drömde jag att min M2B kom på att han var bög och ställde in bröllopet. Hjärnan kan verkligen spela en ett spratt.

• Mars2010

arcnix.

Vad kul med ännu en tjej som skall gifta sig i Luleå :)
    Jag gifter mig 6 mars, i hermelinsparken. Vi börjar känna av att det närmar sig den stora dagen.
    Jag bor i skellefteå, men min M2B är luleåbo i grunden och innan vi flyttade till skellefteå bodde vi tillsammans i Luleå.

Hur går planeringen för er då? köpt din klänning?

arcnix skrev 2009-12-17 18:52:29 följande:
    Hej svxrt!Vi gifter oss den 12 juni i Gammelstads kyrka (min hemkyrka) och festen blir på Kaptensgården. Hur långt har du hunnit i din planering? Tema på bröllopet? Bor du i Luleå med omnejd eller på annat håll i landet?
  • svxrt
    Mars2010 skrev 2009-12-21 11:01:42 följande:
    svxrtTiden bara springer iväg. Börjar oxå känna av att det närmar sig och vi har mkt kvar att stå i.Tårtan lät gd och den bli säkert snygg. ser gärna en bild senare.Jag har börjat drömma konstiga saker om bröllopet. Igår drömde jag att de gav mig fel ringar från butiken och de blev inte allas bra. En annan natt drömde jag att min M2B kom på att han var bög och ställde in bröllopet. Hjärnan kan verkligen spela en ett spratt.
    haha, ja du, jag har de mest märkliga drömmarna jag med.

Fast igår ringde facket! En söndagskväll liksom, de sa att uppsägningarna inte riktigt gått rätt till. En kille med samma meriter som mig hade fått behålla sitt jobb trots att han var anställd efter mig. Hm. Som plåster på såren får jag en slant, som kommer hjälpa oss rätt bra med bröllopet!!! Tjoho liksom

Hoppas ingen av dem var sann drömmar, fast det där om ringarna låter ju som ngt som skulle kunna hända. Vart har du beställt ifrån? Du har säkert sagt men glömska som jag är...
  • arcnix

Hej Mars2010

Nu måste jag ärligt erkänna att jag inte har koll på Hermelinsparken. Är det den som är i anslutning till domkyrkan?

Planeringen? Jao, ofta känns det ganska lugnt, men det kommer allt oftare tillfällen då jag känner mig riktigt stressad. Då är det tur med min m2b som är mer iskall av sig ;)

Klänningen är (peppar, peppar) beställd. Jag har kikat i olika butiker på olika orter och föll tillslut för en klänning på Stockholm Brud och Fest (en butik som jag för övrigt varmt kan rekommendera, personalen är jättegulliga och de har varit väldigt tillmöstesgående både mot mig och min m2b). Dock trodde jag att jag var mer ute i god tid än vad det visade sig att jag var. Om jag ska vara säker på att hinna få klänningen i tid till butiken, samt att de ska hinna justera den innan bröllopet så behövde jag beställa den innan jul (!). Trots att fabriken är i Europa (Italien) så tar det 4 månader innan den finns på plats. Men nu är den i alla fall beställd *puh*.

Idag har vi varit till fotografen och gått igenom vilka motiv vi önskar, tittat på olika album m.m. På förmiddagen träffade jag också frisören som ska göra uppsättningen. Han kändes riktigt bra, så det lugnade ner mig lite ;)

Mycket planerande blir det när man inte gifter sig på orten som man bor på. Hur gör du och din m2b? Åker ni mycket till Luleå nu så här i planeringstider? Var tar ni kläderna ifrån och vem ska göra ditt hår? Har ni bestämt någon florist?

• svxrt

nu har ringarna kommit. skit fina. Jag blev så glad :) Nu har nedräkningen börjat

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010