• Daa

Tantvarning6

Åh, en ny tanttråd! Måste titta in och kolla läget, ju.

Grattis, Solde, i efterskott.

Extrakramar till Sonja och Bruttan som har besvärliga dagar.

Tinker, skönt att maken är tillbaka och att du är piggare.

Cantaton, bra jobbat med dieten. Du verka ha en sund inställning till viktminskandet.

Didis: kul att jobbet känns så bra!

Aleta: usch för ert getingproblem!

*vinkar till alla*

• Daa

Solde, det låter som en kanonplan!

passionsblomman skrev 2009-10-15 15:33:41 följande:
    Om man bara ställer in det lurviga paketet lite diskret i hallen......märker din man det då Solde? Och skulle han isåfall ha hjärta att köra ut den i ovädret?
    Sonja: hur går det med krånglet? *kramar* Hoppas du har trevligt på körövningen och får gå därifrån med massa ny härlig energi!

*peppar dfk att fixa den där myshelgen ändå, trots att maken är gnällig och kanske inte riktigt förtjänar det*

Bruttan: stackars rosorna!
  • Daa

Fjosok: så trist att bli bemött på det viset. Har inga vettiga råd på lager tyvärr. Kanske en variant av repliken "Om jag har valt att leva på ett annat sätt än du, vad rör det dig?"
    På den tiden jag trodde att jag skulle vara singel för alltid och försökte förlika mig med tanken körde jag ofta med "Om det skulle visa sig att jag har fel får jag väl äta upp allt jag har sagt." för då fick jag ett leende och sedan vara i fred. Å andra sidan hoppades jag ju att jag hade fel.
    Kram på dig.

Mulle: Hoppas det går bra för lilla Bella.

dfk: spännande med ny frisyr

Sonja: hej på dig med. Här är rätt så fint. Vi är ganska som vanligt nu.

• Daa

Aleta skrev 2009-10-16 20:42:05 följande:

"Man får vara glad att det inte är kackerlackor." Det är min positive man det!

Så kan man också se på saken.

Krya på dig, Didis!
    Sitter själv med lätta biverkningar av influensavaccinet, som arbetsgivaren ville att vi skulle ta.

Heloise: håller tummarna för att det ska gå bra med bebistillverkandet när det är dags. Du har så roliga historier om era katter. *fnissar*

Cantaton: strax dags för operan. Åh, så spännande Lycka till.

MV85: låter som att du hade en jobbig upplevelse igår. Skönt att det ordnade sig. Och grattis till en god natts sömn och strålande humör! *gör tummen upp och försöker se käck ut*
  • Daa

MV85 skrev 2009-10-17 15:37:01 följande:

Daa: Mjo, det var inte särskilt roligt. Mannen jag dejtars ex försöker fortfarande hävda att de är ett par, så innan jag fick rett ut med honom varför det stod på hennes medlemssida att de var tillsammans var det inte roligt alls... Visste inte då att det var hans ex eller varför det stod där att de var ett par.Han skällde ut henne rejält så nu har hon tagit bort det *skickar en stor skål glass, en filt och en kopp varm choklad* Hoppas biverkningarna släpper snart.
    Åh, gott!
    Som sagt, skönt att det redde ut sig för er.
  • Daa

Blomman: hoppas att den här dagen har varit bättre. *impad av tantfynden*

Heloise: fina örhängen. Kollade in hundrasen på nätet. Vilken häftig hund! Förstår att man kan bli bortkollrad av en sån.

Aleta: 68 getingar i badrummet. Det låter nästan surrealistiskt. Huvvaligen. *ryser*

Liz: tack för din special treatment. *gosar in mig i en härlig pläd*

*ger Cantaton två stjärnor*

• Daa

Men MV85, FY vad surt att det ska vara sådär krångligt. Du kan verkligen vara surtant med gott samvete ett tag. *kramar, en tröstande och en värmande* Vad folk håller på!

Cantaton: här kommer en till värmande kram från norr.

Tinker: skönt att allt ser bra ut med bebisen.

Aleta: det var det grymmaste så produktiva ni varit i helgen. *impad*

Jag är småirriterad för att min förkylning inte vill bestämma sig: bli sämre för att senare bli frisk eller bli frisk på en gång. Inte som nu, bli lite bättre för att bli något sämre, för att senare bli lite bättre för att bli något sämre, för att senare bli lite bättre för att bli något sämre (skulle kunna hålla på några gånger till utan att gå till överdrift...)

• Daa

Recept på vaddå? *nyfiken*

Heloise skrev 2009-10-19 17:37:02 följande:
    recept kommer ikväll för de som vill ha
  • Daa

Aleta: ja, getinginvasionen kanske ger en extra sporre att göra utomhusarbete.

MV85: Så otroligt irriterande. Har du fått tag i Honom än?

En fråga: kan knappt andas genom näsan nu. Hur korkat är det att köra aerobics då? Har missat de två senaste veckorna för att jag känt mig förkyld. Nu är jag så less.
    Har också lätt förhöjd kroppstemperatur.

• Daa

*skickar över lite Norrbottens-jordgubbar från frysen till Bruttan*
    Jo, Bruttan, du har nog rätt. Tröttheten som nyss lades till nästäppan fick bli avgörande. På med underställ och mössa (och ja, givetvis lite mer kläder än så...) och så en promenad blir nog bra.
    Har bara plågats av dåligt samvete över ständigt utebliven träning, för jag vet ju hur viktigt det är för ett klenoffer som jag att få lite styrka och kondition.

Just den där repliken: "det spelar ingen roll vad jag gör... jag kan ju tydligen aldrig göra nånting bra" är väl en av de minst konstruktiva saker man kan säga. Jag skulle nog också gå i taket (fast jag måste dessvärre erkänna att det är en replik jag skulle kunna ta till också ) om jag blev bemött med den.

Svar på tråden Tantvarning6