• Daa

Tantvarning6

Två minuter till helg!

Får jag också mail Mulle? Det låter skoj.

Kram på er!

• Daa

Snyggt, Mulle! Ni är ett riktigt snyggt par.
    Håller med Sonja om att du skulle passa fint i den här delen av landet med ditt norrbottniska namn.

• Daa

Det är väl att de här sammansättningarna av ord som sjö, berg, gran, ström är så vanligt förekommande här uppe (jag har ett sånt namn själv )

Frulle skrev 2009-10-30 18:16:20 följande:
    men vad är det egentligen som är så norrbottniskt med mitt namn?
  • Daa

Naturälskande. Eller fantasilösa. "Få se, jag bor vid en sjö bredvid ett berg. Jamen då blir det väl bra att heta det"

Sonja68 skrev 2009-10-30 18:27:46 följande:
    Efternamnet! Jag har också ett sånt namn som Daa beskriver. Naturälskande norrlänningar... Och ditt efternamn (som jag antar är makens från början) är ett TYPISKT släktnamn här i den kommun jag bor. Finns bl.a. en gren i vår grannby (där jag är uppväxt) som vi är släkt med, som har det efternamnet.Sen så är ditt förnamn ett vackert fornnordiskt namn, bl.a. en av mina allra "gamlaste" och goaste vänner bär det förnamnet!OCH så låter kombinationen i ditt fall jättesnyggt faktiskt, om du frågar mig
  • Daa

Cantaton: kram på dig. Det var okänsligt av din släkting. Tänker på dig och din familj.

Lillabruden: kör på söt och bekväm ikväll, tycker jag.

• Daa
    Cantaton skrev 2009-10-31 12:31:12 följande:
    Jag slog in mig själv i cellofan en gång när jag skulle vara rymdvarelse.
    Jag tejpade aluminiumfoliebitar i ansiktet och blev en figur ur Star trek (vilket var vad tjejkompisarna gjorde med mig på min möhippa också... )
  • Daa
    Måste kanske kolla in den tråden...
    Heloise skrev 2009-11-01 21:23:57 följande:
    jag har sån otrolig lust att skriva nått puckat i tråden "hur betalade ni för ert bröllop" jag vill så gärna skriva, genom 2 välgenomförda rån, eller sålde en njure, eller gick på gatan.Helt opk, men såååå frestande
    Grattis, Fjosok, till jägarexamen! Bra jobbat.

Hej på er, förresten.

• Daa

Åh, hur mår du, Mulle? Säger som de andra: här är rätt ställe att gråta och gnälla på. Man får kramar i massor!
    *kramar om*

MittiPrickBrud: surt att må sådär. Krya på dig.

Svårt med vaccin-frågan. Vet inte hur jag skulle ha gjort om jag haft barn. På jobbet blev vi ihopfösta och ivägskickade till några som vaccinerade oss, så det är redan kört för min del. Några småjobbiga biverkningar, men de gick över efter någon dag. Och jag fick en ganska snygg deltamuskel. Bara synd att den krympte tillbaka till sin vanliga storlek

Heloise: det är så sjukt jobbigt att känna sig korkad i sådana situationer. Men egentligen vet du väl att du har koll på läget? *peppar*

• Daa

Stor kram till dig, Sonja, och hela din familj.

Solde: låter verkligen som en skräckhelg. Hoppas så att ni kan ordna upp det. *kramar om*

Mulle: jag har också hört det där om äggallergi.

Cantaton: hur går det för er?

Svar på tråden Tantvarning6