Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning6

En tant till på ingång

Idag ska jag ut i snön med en skurhink! Men jag ska bara ta mig bort till husvagn och vinterstäda den, mutade de äldre döttrarna att åkapulka med sin lilla vilda syster, så slapp de städa, de tog budet på en gång

Jepp, vi har fortfarande snö, har legat sen i onsdags och igår grillade vi... dvs mannen stod ute i snöfall och grillade och tjejligan dukade och satte sig sedan lugnt i soffan och väntade på att hjälten skulle komma in, gott var det!!

• Fjällbruttan

Hej!

Idag är jag en suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurtant!!
    jag är sur som ättika, hormonelak, grinig och allmänt vidrig och jag är allmänt förbannad för at det är minusgrader och då fryser ån som älgjägrna behöver åka båt på fr att ta sig till jaktmarkerna, vilket innebär att jag kanske inte blir av med karlfan i helgen!

Orkar inte förklara varför men han är dum! Så är det bara! Jag är inte alls barsnslig och tjurig, så det så! Har avhandlat eländet med två väninnor, de säger att jag har rätt, karln erkänner att jag har rätt, alltså har jag rätt, men det hjälper fan inte!

Ursäkta en egospya....

Lillabruden, pröva Highway to hell Utmärkt ställe för dammtussarna och bra låt

Cantaton, du är så jäkla duktig, om du inte går ner i vikt så kan det faktiskt var muskler som bildas, du har ju satt igång att förbränna fett, och det kan kroppen använda, så det du dricker kan du bilda muskler på...ähh, fan det lät luddigt , men det funkar! Känner du dig totalt orkeslös när du tränar kan du lägga till 100g protein innan träningen, tex 100 g ren skinka, eller fisk eller ägg...Bara protein för musklerna, inget som du kliver ur ketosen för!
    Kämpa på tjejen, men ge testgruppsledarna på moppo med handväskan

Blomman, HEJ!! Kul att se dig igen!

Kram till er alla , nu ska jag ut i solen och snön och leka med lilla vild ochtvå av hennes vänner

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-10-15 08:49:35 följande:
    Så här känner jag mig idag:Vänta och kolla ända till slutet.arg tantwww.youtube.com/watch

Hmm... kunde varit jag med idag! Känner mig som Nalle Phu, har ett svart moln ovanför mitt huvud som förjer med överallt...

Ska dra iväg till min kompis så vi ska ha en tjejdag med barn idag.. skönt!

Hörs senare och kramen till alla!

• Fjällbruttan

Hrrrmmm...psst... Ursäkta att jag är lite sen men:

Grattis Solde i efterskott!!!
    Ställer in en stor chokladtårta fylld med hallonmousse i och chokladtryffel ovanpå,
    kaffet serveras med vallfritt tillbehör

Dagen radar är inte så effektivt som gamla... som tur var har mannens farmor ett lager som vi hittat på vinde, jag och barnen försvinner hemifrån när den kommer fram
    Vi köpte faktiskt med nåt liknande fårn Thailand.. getingar och myror kolar på engång!

Vi har fått +grader och snön håller på att tina bort, rosorna ser ytterst förvirrade ut i rabatten

Kram

• Fjällbruttan

Hej, proppfull helg med roligheter , såsom möblerat om, tvättat sofföverdragen och skummtvättat soffan, städat och sen har vi fixat maskinhallen idag till bayersk ölhall, vi ska ha oktoberfest nästa helg

Heloise, SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA, kan jag få recepten på både grytan och kakan, lät skitgott!!!

Aleta, passa på att göra dig en förmögenhet. spela in en skräckfilm med getingarna anfaller, I´m yours kan väl skriva manus?? Fy fan för så mycket getingar, hoppas alla 511 är döda snart!!

Cantaton, vad kul med operan, grattis!

Blomman, lämnar in kramar att ta av vid behov, verkar som skitstövel syndromet har smittat.. det verkar dock vara snabbt övergående, som tur var!
    Är grymt impad av din shopping!

Fan fjosok, vi ska äta köttfärslimpa till middag... men nu vill jag ha pizza med Cantatons sallad... kan du skicka några hitåt??

Kramen till alla eftersom jag inte minns vad ni skrivit i övrigt, förlåt men jag är begåvad med en teflonhjärna...

• Fjällbruttan

Fjosok.. du kan fortsätta vara avundsjuk
    Klart det var älgfärs, och så bacon och västerbottensost, serverad med champinjonsås
    Orkade inte tina kantareller så det fick bli färska champinjoner
    Och lingonsylt!

Härmed inbjuds alla tanter (Fjosok och Kjell och Panzer inräknade) till Oktoberfest i vår maskinhall! ta bara bussen rätt ut mot norska gränsen och stanna vid marschallerna och ompapompamusiken

För örvigt torde jag vunnit en gigogantisk pilatesboll efter vår middag
    Kram till dig Blomman, och lämnar en hög i en påse att ta av vid behov!

• Fjällbruttan

Hej, förkyld surtant här, men inte så mycket så det går nog över till jul

Hä är det dimmigt grått och kallt, inget känns kul och just nu är det övermäktigt att gå ner i källaren och sparka igång en tvättmaskin, vilket verkligen skulle behövas!
    Ska nog sova på soffan en stund!

kram till allal

• Fjällbruttan

MV85, förstår fullständigt din frustration!! Det är så jävla jobbigt! Så där höll min man´s ex på... dvs det ex som han lämnat FEM år tidigare... och dessutom haft ett treårigt förhållande emellan... kärringdjävel! Fast hon var med subtil, skickade pikar via kompisar, messade honom så fort vi sågs osv, jag trodde han skulle bli knäpp på henne. Kolla av lite försiktigt med nya vännen, kan ju vara en galning som han inte blir av med...

Aleta, vad duktig du har varit i helgen! Ksan du skicka lite energi hit, dock utan getingar som bihang tack Kan du inte låna grävskopan igen och gärva ner dem långt under backen??

Cantaton, var glad, du fryser för att du rasar i vikt You go girl, du är så jäkla strong!!!

Daa...tyvärr är du korkad om du tränar... med infektion i kroppen kan det bli blattan för hjärtat om man tränar... kurera istället, även om det är segt!

Blomman, same same här nu! Säger åt maken att man kan inte ställa in mat i ugnen på 200g för att värma utan att kolla... den bränns då.. (låg på soffan och mådde illa)
    -Jamen, jag ställde den ju i mitten av ugnen!!
    -Nä, det gjorde du inte , den är 5 cm från ungstaket, det är klart att översidan bir bränd då!
    -Nä, för plåten står mitt i ugnen!
    -Kom hit och kolla själv då, istället för att tjafsa morrar jag (här tänder det blixtsnabbt nu)
    -Det spelar ju ingen roll vad jag gör så är det ju fel och du bara gnäller, jag kan tydligen aldrig göra nåt bra!!!
    ..................ridå......... jag gick ut ur köket och skrek att du kan ju laga sin mat som är ett sånt jävla proffs så slipper du ha grinhaggan där!!!

Nu är det så att jag är proffs på att laga mat, han är proffs på snömaskiner och sånt!
    Han har hittills aldrig lagat nåt som inte bränts nånstans, och det stör mig inte då det är han som ska äta  det, men när barnen ska äta, då kan han väl för f-n lyssan på den som kan det utan att argumentera???!!!
    Aldrig i h-vete att jag skulle argumentera om hur en skoter ska skötas, det kan ju han.... blir så less!!!

SÅ, färdigspydd och klar!

jag ha, vad ska jag tröstäta nu då?? Nån som råkar ha lite jordgubbar eller en jordgubbsbakelse till övers?? VILL HA!!!

• Fjällbruttan

Cantaton skrev 2009-10-19 18:58:34 följande:
    Fjällbruttan, ja, förhoppningsvis är det anledningen Inte helt omöjligt! Eller så var det för att jag sov för lite inatt och var trött. Men jag hoppas givetvis på det första. Jag bestämde mig för att inte väga mig alls den här veckan, för att helt och hållet låta vikten på onsdag bli en överraskning - på gott och ont. Jag hoppas ju verkligen att jag har gått ner mer än förra vecka. Men vi märker på onsdag som sagt. Och efter imorgon är det bara en vecka kvar med enbart soppa

Du är min hjälte, du är så duktig!!!
    Jag klarade 3,5 vecka, sen blev det proteiner... och sen gick det åt skogen

• Fjällbruttan

Hej, ett sycke surtant nedbankad till skoskaften med en gummiklubba, jag är bara som en hormonnervvrak
    Vi hade ett synnerligen konstruktivt samtal igår sen barnen lagt sig så nu känns det toppen
    För övrigt tänker jag dras med den här gubben livet ut, jag äälskar honom faktiskt, fast han är en idiot emellanåt (och det är ju inte jag.... )
    Vi ska göra NUPP på torsdag och jag är skitstressad över resultatet.. men vi hoppas det är bra! Vill ju att allt ska vara bra med bebisen...

Cantaton, låter som det jag kallar torr-rugor, får det på vintern eller när det är kallt och huden blir torr, kliar som attan! Upplevde att jag blev torrare i huden när jag bara åt soppor.. kan det vara nåt sånt?
    Natusan har en duscholja som man ska smörja in efter duschen och låta dra in, den funkar jättebra och man blir fort smidig i huden igen!

jaha Frulle, då är det din tur i flyttkarusellen.... lycka till, jag tror ni kommer få en suprfin lägenhet

Solde, hur går det med lilla missetassen, har maken veknat? Eller vill du låna min gummiklubba och banka honom i huvudet tills han är snäll

I´m Yours, vilken mysig kväll, längtar efter att gå på bio....

Blomman, du är en shoppingtant med svart bälte i 5 graden

Svar på tråden Tantvarning6