Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning6

Frulle!!! Sir väs!??

Gillar Kjells svar också...ormviskare låååångt före Harry Potter

• Fjällbruttan

MV85 skrev 2009-10-20 11:59:40 följande:
    Ååååh ni är ju för underbara tanter! Allihopa!Nu kommer jag inte exakt ihåg vem som sa vad, men i alla fall:Hon kan maila mig eftersom hon fått reda på vem jag är på den community där jag träffade Honom. Hon skickar alltså inte till min "riktiga" mailadress utan till den som finns på sidan.Haha skicka dem till hennes mamma känns lagom elakt - ska fundera på det förslaget lite Har i alla fall sparat allt!Jag är tämligen övertygad om att hon håller på för att hon vill ha honom tillbaka. Han är en underbar man som vet vad han vill i livet, som är väldigt lyckad karriärmässigt (egen företagare inom en väldigt tuff bransch) och som dessutom är charmig, snygg och intelligent som få.Vem vill inte ha en sådan man?

Hmmm..kan du inte försöka slita en tuss av hennes hår om du råkar träffa henne och göra en liten lagom voododocka att sticka låååånga nålar i

Min mans längesedan ex var så desperat då vi blev ihop att hon messade till våra kompisar på nätterna och frågade om oss... jag tror inte de fattar hur mycket de förlorar på det själva, ingen vill ju ha en sån kompis så hon miste ju vänner på det sättet, och det verkar puckoexet du dras med också göra...

Förstår att du vill ha honm för dig själv Må lyckan skimra över er!

• Fjällbruttan

Tinker, glömde skriva det förut,, du är en coll iskall tant som kommer att dräpa ärkeaset verbalt! Heja tinker, heja tinker, heja tinker!!!!

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2009-10-20 12:13:00 följande:
    Hit med gummiklubban!!

Den är på väg!!!

• Fjällbruttan

Heloise skrev 2009-10-20 12:32:59 följande:
    God förmiddag!vad är NUPP bruttan? Låter misstänkt likt nupp*,men är det verklgen så man kollar hur bebisen mår? Om det är, så tror jag att jag kommer gilla att vara gravid haha.Jag håller på och förbereder lunch och sedan ska jag läsa en uppsats och sammanfatta den på en sida, sen är det friskis som gäller.Mkt man-klubbning i tråden, min är ganska bra just nu, men jag är säker på att det är efterdyningar av nya datorn.

NUPP är det enda som händer denna vecka här eftersom jag har svampinfektion också... så nupp* står inte på agendan just nu

NUPP är Nackuppklarningstest, man gör ett ultraljud och kollar en vätskespalt i fostrets nacke, är den över en viss storlek kan det indikera att allt inte är bra, tex downs... man tar dessutom ett blodprov som analyseras (det tog jag för 3 veckor sen) och med de parametrarna och ultraljudet så får man fram en sannolikhetskalkyl... alltså inget definitvt. Men är risken 1på 10 tex kommer vi att gör afostervattensprov, är risken 1på 1000000 skippar vi det.... Och vi får besked vart i riskskalan vi finns på torsdg i samband med ultraljudet....

• Fjällbruttan

Morrn... sa hon som ska sova en stund snart
    Vi hsar haft det bråkigt i sängen inatt... dvs jag har blivit slagen, puttad på och nersnarkad... önskar att mannen var vild på ett annat sätt....
    Undrar just vad han drömde....

Trött som en gris och så upp tidigt för att ta vaccinationen mot baconsjukan, men nu är det gjort!

Tinker, jag tycker också idén att prata med läraren verkar bäst, då behöver ju inte du få skit och så kan det ju också vara andra barn som är drabbade...

Frulle, whiskytripp låter kanon! Skuule vilja göra en sån själv, inte för att jag gillar whisky speciellt men för att det verkar jätteintressant!

Liz... hur hinner du???Hur orkar du??? WOW!!!

Måste erkänna att jag beundrar dig också Heloise, jobba 75%och plugga heltid, det är inte illa!! Du är duktig!!

Ses senare ladies!

Kramen 

• Fjällbruttan

Kramen till ALLA härinne!

Nu smiter vi till Umeå för NUPP och hoppas allt går bra... fasar...
    Sover hos kompisar i natt och imorgon hinner vi shoppa lite också
    Stora tjejen vill ha nya BH:ar... de gamla är för små
    Jag får lite hicka ibland som hon växer!

Sen ska visst attiraljer till en ängel och en djävul inhandlas

Kram igen

• Fjällbruttan

Jisses, borta ett dygn och det var hur många sidor som helst att läsa igen
    Mittiprickbrud, hej! Kul med en "gammal" tant Kramas gärna med tanter!

NUPP?? Vadå?? Vill ni veta??
    Det tog JÄTTELÅNG tid, det var nån som var akrobat i magen och inte alls tänkte visa sin nacke!!
    Först grinade jag för att det ens fanns nån där.. (vadå nojig?) sen grät jag stilla av lycka över att det var en! Sen fnissade vi lite åt BM som jagad busfröt och sen hann jag bli orolig igen...
    Men när allt var klart och jag varit på toa ( man ska ju vara lite kissnödig vid UL) så sa hon att de drar riskgränsen vid 1:200 och rekomenderar fostervattensprov då... vår risk var......1:4028....
    Då grät både jag och mannen! Av lättnad! Sa ja, det gick bra och det måste bero på alla lyckönskningar härinne så ett jättetack till samtliga för all peppning och stöd!!

Och här längtar hela familjen till jul, vi är julfreaks, MEN det ska gå ut på att mysa och umgås, inte vara värst coh ha dyraste grejorna!
    Så igår var vi på rusta och inhandlade 3 nya ljusslingor

Idag ska jag stycka 50 kg älgkött, baka 3 Apfelstrudel (fuskar med smördeg) bränna en ompapompaskiva, göra potatissallad och snitta bratwurstar... sen ska ena ungen kläs till jävul och andra till en ängel ochs kjutsas på halloweendisco... PHU!
    Och imorgon ska vi ha vår oktoberfest i maskinhallen, ska bli så kul!!
    Måste nog fota och lägga in några kort

Blomman, äldsta har fått en eldgaffel istället för min spade.. är nog bättre för de andra barnen
    Kram till alla!

• Fjällbruttan

Hej!

Tittar bar in som snabbast
    Jag ska göra Tirolersuppa mit knödel straxt
    Vi har ju oktoberfest i maskinhallen ikväll, ska bli så kul med alla kompisar!

Och vi är fortfarande alldeles saliga över att knyttet mår bra

Hoppas ni alla får en underbar helg!

Kram

• Fjällbruttan

Frulle skrev 2009-10-24 13:23:24 följande:
    weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

????Vaffö då då??

Tirolersuppan är klar, allt förberett och under kontroll...
    Nu ska jag fläta mellantjejens hår och sen vila en stund
    Skönt att ha allt förberett, hatar att stressa i sista stund så jag kör stenhårt på planeringslistor, då hinner jag det mesta och tokstressar inte i alla fall

Yoddelahooohhooo....

Svar på tråden Tantvarning6