• Sonja68

Tantvarning6

Hej hej!
    Kikar in som hastigast för att visa att jag hittat hit och är med er
    Så mycket roligt som hänt i helgen här; MV85 är nykär, Dfk tittar på hus, Heloise är datingförmedlare, Aleta hämtar häst, Blomman har mammabesök, Hvidis har hittat hit-YEEESSS, Tant Kjell och alla andra är med.
    Kram till er allihop!

Jag har varit med familjen och hälsat på mina föräldrar idag.
    Gamla pappa är våffelexpert och hade gjort våfflor som vi åt med glass och jordgubbsylt och det var underbart gott!
    Min bästa väninna har varit hit och druckit kaffe och vi drömmer oss till Egypten i februari... Vi får se.

Jag och maken har inköpt skridskor till äldsta dottern och så har vi gjort laxsoppa. Gud så gott !

Nu ska jag plocka upp tjejerna ur badkaret och lägga dem att sova.

Ha det gott alla!

Fjällis: Hur går det med syrran och bebisarna

• Sonja68
    Frulle skrev 2009-10-12 08:32:57 följande:
    buu
    Godmorgon på dig med Frulle
    Hur mår du?
  • Sonja68

Jag mår bra
    Igår hade jag värsta inflammationen i en muskel bakom ryggen så det strålade upp i nacken och ut i armen. Men lite antiinflammatioriskt och liniment och smärtstillande gel och öm omvårdnad av maken, våfflor med glass och jordgubbssylt gjorde susen

Vilket av jobben ska du på intervju idag?
    SPÄNNANDE!!!

• Sonja68

Sådär, nu är klockan nio och jag får äntligen gå och dricka kaffe.
    MulleFrulle: LYCKA TILL idag på intervjun
    Håller tummarna att allt går din väg.

• Sonja68

Vi har kallt, -8,5 imorse! Brrrrr....
    Men en blek sol tittar fram, så det är fint väder!

• Sonja68

Grattis Bobou! Absolut är det så Du har rätt.
    Är jätteglad för din skull. Och så är jag jätteglad för MV85's skull också! Tänk att efter regn så kommer det solsken i alla fall
    Som ryssarna brukar säga; ibland står man på ett svart fält (på schackbrädet), ibland på ett vitt.

Kram!

• Sonja68

Imyours; här kommer massor med kramar från mig. Visst känns det ibland som att man inte är i fas med varandra. Det händer mycket med dig och ditt liv just nu, trist om han inte vill dela detta med dig. Men det kanske finns en orsak till det, han kanske är rädd för alla dessa stora känslor från förr som du reder i, samt din nya filmkarriär, ja man vet ju aldrig riktigt hur en annan människa tänker och känner. Kommunikation är jätteviktigt. Vad säger han när du frågar?
    Om man ska leva tillsammans känns det ju viktigt att man tar del av vad som händer med och runtomkring den andra även om man kanske inte själv är så involverad i dessa händelser, men att man ändå "hänger med" och är intresserad.
    Min gubbe verkar ibland helt ointresserad både av mig och mitt jobb, eller hobbies. Men jag fortsätter att prata om vad som händer och jag fortsätter fråga om honom och hans "grejer". För att vi ska vara "uppdaterade" liksom. Någonstans så vet jag att han tar in det och lyssnar även om det inte verkar så alla gånger.
    Ibland verkar han ointresserad för att han är lite avundsjuk för att jag o flickorna har så mycket "på gång", får för mig att han helst vill att vi ska hålla oss hemma med honom. Och göra vad??? Se på när han spelar dator eller kollar TV?!
    Nu har jag i alla fall peppat honom att börja träna (bandy) lite igen, och då har vi varit och kollat jag o tjejerna. För att visa att vi stöttar honom och är intresserade.
    Hur som helst, PRATA med din älskling, Liz. Lycka till!

Frulle: Skitbra svar Du har verkligen rätt inställning.

• Sonja68

Tinker; är du i Svedala eller var? Och var är maken?
    Hur gick begravningen?

• Sonja68

Jahapp, då har Lillan bestämt att vi ska måla hennes naglar. Hon har valt silverglittrigt till händerna och guldglittrigt till fötterna. Vad tror ni, blir det en Bling-bling brud av henne?

• Sonja68

Ja, jag spammar väl vidare här då...
    Fjosok, hur går det med rosa karamellerna, blir det affär

Svar på tråden Tantvarning6