• Soldemor

Tantvarning6

Kjell Präst skrev 2009-11-08 08:43:48 följande:

Idag ska den här tanten ha en temagudstjänst med texter och sånger av Dan Andersson. Jag jobbar i en församling där vi har relativt stort utrymme att utforma och utföra egna idéer och påhitt...
    Inte för att präster bör bli avundsjuka...men jag jobbar i en församling där det ibland heter "så har vi alltid gjort och det brukar bli bra"...håhåjaja, hade gudstjänst utan en enda besökare idag, fick hålla budgetvarianten för kyrkvärdarna som ville gå på gudstjänst, men den här mässan känns onekligen LITE roligare!
  • Soldemor

Hade en supertrevlig dag i Danmark igår! Amaretto var jätteduktig och fick massor av beröm för sitt fantastiska temperament! Och lillasyster är likadan! Fast han blev ju ex2 som vanligt eftersom uggleögonen blir ännu rundare av allt spännande som händer på en utställning! Och maken fick visst se kattbarn en masse och de är ju så fina så! På vägen hem hade vi väldigt roligt åt gps:en som hela tiden skällde på Amarettos uppfödare att hon "körde fortare än gällande hastighetsbegränsning!"
    I morse när skulle åka t jobbet kom maken och var kramig! Han som ville skiljas för några dagar sedan! Sedan blev det god mat och vin! Och (ja, jag tror verkligen att Gud hör bön!) våra närmsta grannar skall flytta till Sjöbo. Det tycker maken är jättetrråkigt. Då sade jag att det finns massor av fina radhus och villor att hyra där. Så i morgon skall jag ringa och se vad de har och hur man sätter upp sig i kö! JAG FATTAR ABSOLUT INGENTING! Men i all märklig förvirring så vet jag att lilla Siena kommer i morgon om två¨veckor (om veterinären tycker att hon är stor nog).
    Funderar på att skriva en avhandling om män...

• Soldemor

Nu skall jag jobba, försöka läsa ut en teologisk bok, sedan blir det konsert i hemkyrkan kl 19. I morgon är stora vaccinationsdagen: Kl 9 Solde på djursjukhuset inne i Lund och kl 11.20 Amaretto hos veterinären här i byn. Vi går dit, han och jag, så det gäller att komma i väg i god tid. Kan ju finnas intressanta träd på vägen man vill klättra upp i eller så...

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-11-08 18:07:55 följande:

Trist med gudstjänst utan besökare! Jag jobbade tidigare i en församling där man envisades att ha lunchmässa varje onsdag trots att det aldrig, säger aldrig, kom någon besökare utifrån utan bara ett par-tre pliktskyldiga ur personalen...Men Dan Andersson-gudstjänsten gick bra, den var välbesökt också av folk som normalt inte kommer till kyrkan utan gick för Dan Anderssons skull.
    Japp, då vet du hur det känns! Det är jättekul med nya och annorlunda mässor med spännande musik!
  • Soldemor

Nu har jag varit med lilla fröken tjockis hos veterinären, vaccionationen gick hur bra som helst, men hon väger 4,2 kg! Tänk er en liten svart tunna! Vi får nog dra ner på maten en aning...nu skall jag snart iväg med nästa, en skön liten förmiddagspromenix till hans veterinär här i byn. Och den lilla lilla har passerat 1-kilosstrecket! Nu skall jag ringa och sätta upp oss på lite hus, tror jag...

Här är en jättekram till alla tanter och massor av god holländsk choklad jag köpte på båten i lördags, varsågoda!

• Soldemor

Är nog hur sunt som helst för alla, inklusive mig själv, att jag missar "godbitarna" i överlämningsdiskussionen. Jag högaktar verkligen Aleta, Blomman och andra som kan svara sakligt på alla provokationer och elakheter som ploppar upp där. Inte helt säker på hur balanserad jag själv skulle vara. (Mammas östeuropeiska blod som spökar!)

• Soldemor
    Villemoa skrev 2009-11-09 12:56:18 följande:
    Hur mår du nu Solde efter alla tvära kast från mannen?
    Är förvirrad en bra beskrivning? Vet mindre än någonsin var jag har honom! Men Siena kommer hur som helst om två¨veckor (preliminärt, hon skall t sin veterinär idag som skall avgöra om hon växer ok nu, eller jag får vänta ett tag till!)
  • Soldemor

Så tråkigt, Blommis, eller kanske vad bra ändå. Antagligen var det inget bra hem för den lille killen.

Pratat med Sienas uppfödare idag, hon äter och har börjat busa lite med syskonen, gott tecken! Uppfödaren avvaktar med veterinärbesöket t 17/11.

Nu till något som är såå roligt mitt i en mörk tid: Jag planerar första advent! Vi är snart där! Tjohoo!
    (ber många gånger om ursäkt om jag stressar någon...men det är gott med något så jätteroligt mitt allt som är jobbigt nu)

Svar på tråden Tantvarning6