Tantvarning6
Alla stavningar är bra utom dem dåliga....
Jag lovar att inte börja skriva på norska.
Alla stavningar är bra utom dem dåliga....
Jag lovar att inte börja skriva på norska.
Här är jag.
Vi är friska och krya - ingen frissjuka här inte!
Har inboxat dig Sonja.
Jag är lite ofokuserad just nu då ärkeaset härjar som värst - igen.
Jag längtar efter lite stilla ro och frid så här inför jul, men han är ju inte kristen/västerläning så han förstår knappast konceptet...
Du har så rätt!
Jag har haft spränghuvudvärk flera dagar i sträck. Inte den sorten som alvedon hjälper mot...
Jag försöker trösta mig med att allt sker av en anledning och hans tur i h-vetet kommer också.
Synd bara att hans ska dra med sig en ny kvinna ner i fördärvet.
Finns stunder jag undrar vad som krävs för att hon ska vakna ur sitt lyckorus och se fakta.
Tror tyvärr att hon, likt mig, kommer ödsla en massa år innan hon bestämmer sig för att ta sitt liv tillbaka.
Helt allvarligt!!!
*Springer efter Anti finnmedlet*
Be din kära kusin hoppa och fara.
Hur f*n vågar hon be om ALLA bilder?
Nu blev tom jag sur....
Hej tanter,
Här kommer en trött en insläntrandes.
Har ont i huvudet som bara den. Antar att det är alla spänningar som släpper eller så är det champagnen jag hade till lunch?.
Det gick hyfsat bra i tingsrätten idag eller som maken uttrycker det jag gav ärkeaset ?enough rope to hang himself..?
Jag tror inte att han under de tolv åren vi var tillsammans fattade vad jag gör på min arbetsplats ? förhandlar avtal och kontrakt i mångmiljonersklassen?
Det var hyfsat komiskt när hans ombud fick vända på en femöring och hålla med mig för att inte själv tappa ansiktet fullständigt ? oops!
Ganska komiskt var också varje gång mitt ombud var tvungen att påpeka, till hans ombud, att si eller så är inte praxis inom familjerätt?
Maffian...
Mitt ärkeas är lite som ditt ärkeas så du förstår att det blev jobbigt när nu allt finns reglerat i ett protokoll.
Under eftermiddagen har maken gått runt och små trallat för sig själv? ja han njuter när ärkeaset får pisk.
Hallå där tanater, låter muntert här inne (utom för Soldemor, undrar om han kan sitta på taket och du kör?).
Jag gick och la mig efter att ha lämnat lill-skrutt på dagis då jag satt till ett i natt på akuten med äldsta sonen. Han började blödda näsblod utan anledning och vi fick itne stopp på det. Så efter femtio minuter beslöt jag mig för att åka till sjukhuset - tur man bor nära.
Väl inne proppade de hans näsa full med kompresser indränkta i tandläkarbedövning - ska tydligen vara blodstillande - sen fick vi snällt vänta på läkaren.
Tyvärr innebar detta att jag var tvungen attt ringa och väcka ärekaset också som naturligtviss kom på stört. Vet inte om det var för att han brydde sig, för att han kände att han var tvungen med tanke på mangligen han utsatts för under dagen eller om han såg en chans att dj**vlas. Fast han höll sig lugn.
Vilket han gör om hans festmö inte är med - hmmm hoppas det inte har ett samband...
Dem kunde se att ett blodkärl brustit, men inte varför.
Dem ville inte bränna på han eftersom det var första gången.
Vi får hoppas att det inte händer igen.
Han var väldigt trött imorse och fick stanna hemma.
Har försökt få han att äta och dricka, men det är inte helt lätt att truga en femtonåring... hmm dem gör som dem själva vill.
Åhh vad jag känner igen mig!
Maken och jag är på två helt olika plan.
Sen ska vi ju komma ihåg att det inte är hans egna barn och han bara har varit med i tre år.
Jag är det meddlande typen och försöker hålla en lugn och kontollerad ton även när jag är påväg att bli tokig.
Inte så lätt alla gånger.
Det tar så väldigt på krafterna när dem diskussionerna sätter igång. Vilket har varit väldigt ofta på sistånde. Hur jag än anstränger mig så känns det som en makt kamp och jag sitter i mitten. Maken ger sig inte om han inte får som han vill och femtonåringen ger sig inte förrän han får som han vill. Hur jag än gör så är det någon som går omkring och är sur hela tiden.
Usch!
God morgon tanter, vi har haft sovmorgon hela familjen - så skönt.
Heloise - jag har röda vägar i vår mat hörna som sen smälter in vardags rummet som har ljusblek gula tapeter.
Har bott här i 3½ år och inte tröttnat.
När du tröttnat är det förmodligen dags för ett nytt kök ändå!