Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

Go kväll tanter,

Har precis kommit hem från närakuten där jag varit med sonen.
    När febern på eftermiddagen skenade iväg till hela 41 grader tyckte jag att det fick vara nog. Halsfluss precis som jag misstänkte och ett recept på penicellin fick vi med oss.

Nu får vi hoppas att det vänder och jag får sova inatt.

• TinkerBelle

Vi åkte ju som sagt till Kina.
    Vietnam är för de rika kinserna ett semester paradis - konstigt nog.
    Nästa resa vill jag göra till Vietnam.
    Fortfarnade relativt "oturistigt" jmf med Thailand.
    God mat och vacker natur.

Heloise skrev 2009-12-02 23:52:06 följande:
    Usch vad det är kallt just nu, och mörkt.Jag ska kura ihop mig i soffan med 3 katter, en filt, en mugg te och en film.Har någon av er tanter varit till a: Thailand eller b: Vietnam?Panzer och jag ska iväg på smekmånad och det står just nu mellan dessa två.
  • TinkerBelle

Kanksemodern dans är någt för hennes rastlösa själ?

Sonja68 skrev 2009-12-03 09:03:11 följande:
    Hej hej!Har inte varit i varken Thailand eller Vietnam. Men båda resemålen verkar fantastiska. Särskilt Vietnam om jag förstått mina vänner rätt.Lilla fjärilen var helt fantastisk igår. Hade ingen aning om att min elefantvirvelvind där hemma kunde röra sig så lugnt och graciöst och koncentrerat! T.o.m ända ut i fingerspetsarna!Den flickan som skulle gå först in hade blivit sjuk eller nåt så dansfröken frågade om någon annan kunde gå in först och "leda" isället för henne. Tystnad. Hon frågade igen, "är det verkligen ingen?" Tystnad. Sen säger min T lugnt: "JAG kan göra det" Jag blev helt förskräckt Frågade VET du verkligen vad ni ska göra. "JAA, det vet jag. Det är ju precis samma som vi gjort när vi tränat på övningarna" Helt cool Hon såg hur lugn och samlad ut som helst! *sträcker stolt på mig* NorrDans och Thomas Noone Dance's föreställningar var jättebra, men barnen blev lite less. NorrDans hade dock temat Alice i underlandet, så det var lite roligare, men Thomas Noone's från Spanien var riktigt modern dans till "konstig" musik. T.o.m vi vuxna hade lite svårt att förstå den. Men min 4-åring tyckte det var fantastiskt. Hon följde med, med stora tefatsögon, varje fiber och cell i hennes kropp tog in precis ALLT. Och sen applåderade hon överförtjust!Tror hon fick sitt livs kulturupplevelse igår
  • TinkerBelle

Tack ha nmår bättre!
    Har hunnit trycka i han tre tabletter penicillin nu och febern håller sig i schack.
    Jag var dock något panikslagen när han ringde mig till jobbet igår och sa att han hade hög feber efter att ha nförst bett om ursäkt för att han störde...

Sonja68 skrev 2009-12-03 09:09:20 följande:
    Thinker 41 graders feber!!! HUR mår sonen idag då?Hoppas pencillinet börjar verka snabbt. Kram!
  • TinkerBelle

Lill-skrutt ska ha freagsmys på skolan imorgon. Hade jag helt glömt bort.
    Blir till och sno ihop lite småkakor. Funderar på havrekakor. Har jag lla ingridienserna till.

• TinkerBelle

Jag tycker du ska vara stolt över maken!
    Han förtjänar en redig vodka ikäll det hör jag det.

Sonja68 skrev 2009-12-04 10:21:52 följande:
    Hej kära vänner!Fjosok, hur har du det med benen?Soldemor, ja det låter onekligen snarlikt människobarn, dina katter De verkar vara härliga personligheter!Igår var vi på julpyssel hela familjen på dagis. Där var många familjer. Flera av barnen i gruppen har storasyskon som OCKSÅ gått i samma grupp, tex. förra året eller tidigare (som vår sexåring t.ex.) Så det blev en liten "reunion" för dem. Åh, så roligt de hade. Och fröknarna kramade alla sina "gamla" barn.Oj, så vi pysslade och återigen var det min man som var mest engagerad och gjorde värsta grejerna, pimpande julgranar och tomtar med glitter osv. Fröknarna kallar honom för Pysselkungen Själv riktade jag in mig på fikat Nån girland och en apelsin med nejlikor gjorde jag dock, samt en glödlampa täckt med glitter och en upphängningsanordning av piprensare *ryser, men vad gör man inte för barnens skull*.Bilen hämtade jag från verkstaden 3100 kr blev notan. Till det kommer då delar som maken köpt för 700 spänn samt hans jobb. Men det jobbet har jag betalat av in natura Bilen gick igenom besiktningen i alla fall. Piuhhhh...Måste rusa, men ha en bra mysfredag alla!
  • TinkerBelle

Förstår hur du känner dig.
    Är så glad att jag hittat "min" frisör.
    Frisören jag hade och trivdes stort med flyttade till New york och sedan des har jag letat. Men så när jag började spara till bröllopet slank jag in på Nikita nere i centrum där vi bor och har hittat en hel mysig tjej som lyssnar på mig.
    Frulle skrev 2009-12-05 10:24:36 följande:
    Ohhh.. Jag klippte mig igår. Så FRUKTANSVÄRT ful blev jag!! VARFÖR ska jag envisas med att gå till dom svindyra trendfrisörerna?? Dom skiter ju i att klippningen ska passa ens vardag utan det ska BARA vara mode! Usch. Never again.Har ju sparat och sparat för att få ut håret. Nu har han klippt en 70-talspotta!!
  • TinkerBelle

Idag har lill-skrutt haft sin fjärde innebandy match någonsinn.
    Dem hade tre raka förluster innna idag.

Lill-skrutt började redan igår prata om matchen och hur mycket hon ville vinna. Det första hon sa när hon vakna i morse var att hon vill så gärna vinn åtminstonde en gång. Hon spelar med tjejer som är födda -01 och serien dem spelar i är -00. Så dem möter alltid motstånd som har spelat ett år längre och är åtminstonde huvudet längre än min tös.

MEN DEM VANN!

Seger dans på plan var det. Som ett gäng föl på grönbete skutade dem runt. Dem var så glada så glada.

• TinkerBelle

Du kan lugnt amma.
    Har jag gjort...

lillabruden skrev 2009-12-06 11:37:33 följande:
    tjohej! hela denna veckan har bestått av sova-kolla på bilar-sova-jobba och sedan repris. Jag trodde aldrig slutet skulle komma o sov ut ordentligt på lördagen! Nu är jag äntligen ledig men så har jag 2jobb möten á flera timmar måndag o tisdag...sen jobbar jag torsdag igen med möte där me!! Nu vill jag bara hitta en bil som är bra nog!! Folk är ju dumma....körde över 1timme igår för att titta på en Carisma, frågade killen i telefonen INNAN om han hade åkt så långt för att titta på denna bilen, han sa ja. Väl där ser vi en spricka i vindrutan tvärsöver, motorn lät konstigt o där var läckage i avgasröret. Kunde han ju sagt ju!!!! Dumma pojke!Frulle, jag har också funderat på implantat...men jag försöker hålla mig för jag har hört att man inte ska amma med silikon? Angående frissan så finns det ju alltid löshår i värsta fall! Men gör digsjälv en tjänst o gå till en bra frisör som lyssnar!!Cantant, håller tummarna för er!!Ni som bakat, låter smarrigt o mysigt! jag ska också börja nån dag...............................inte ens julpyntat! nu fryser jag för mycket...ska hämta min eluppvärmda socka! Mannen gav mig tidiga julklappar (gör vi varje år för att vi inte tycker om julafton..) jag fick en sån socka (OBH nordica) och en värmefilt och ett fotspa!!! han är go! men han kommer inte undan att jag vill ha fotmassage ibland och fortfarande trycker under mina kalla fötter under hans ben när jag kommer hem på morgonen kramizzz
  • TinkerBelle

Gjorde jag för 10 år sedan.
    Ångrar inte en sekund!
    Eftersom jag inte valde stl vattenmelon så är det kanske inte direkt uppenbart.

Vet hur du känner dig. Vänta tills doktorn ska kläma och känna det känns skumt....

Frulle skrev 2009-12-07 10:21:40 följande:
    Har du tjackat tuttar alltså?! Jag ska på konsultation i morron! Wohoo.. Lite nervig!
  • TinkerBelle

Men om du gör det så ska det vara för din egen skulle - inte trycket utifrån!

Sonja68 skrev 2009-12-07 11:21:50 följande:
    När jag kollar på Frulle och Lilla brudens fantastiska bilder så förstår jag inte varför en operation är nödvändig, ni har ju betydligt större boobisar än jag ! (Eller hade ni stoppat in fyllning i Bh:n?) Själv glömde jag ju stoppa in silikonkuddarna i BH:n på bröllopsdagen Men det är klart, jag borde väl förstås också vakna upp och förstå att jag måste fixa mina, men jag har 1) inte råd 2) Är rädd 3) Vore lite cool att vara den enda som inte har silikon eller tatueringar på ålderdomshemmet Nä, men alla gör väl som de vill. Jag kanske ändrar mig om trycket utifrån blir för stort, eller att jag upplever det som ett problem (förutom att jag aldrig kan ha urringat).
  • TinkerBelle

Efter att jag hade ammat så började tanken på att "köpa" mig ett par att växa fram.
    För mig handlade det om att få balns i kroppen och åtminstonde ha en b-kupa.
    För det är inge kul när man är supersmal!
    Jag har aldrig varit så nöjd med min kropp som dagen efter min första förlossning med "degmage" och allt.

Sonja68 skrev 2009-12-07 12:22:04 följande:
    Men det är det jag menar; trycket utifrån (tex. media, mode, osv) att man ska ha en viss storlek på brösten osv. kanske gör att jag börjar känna att jag vill göra det. Att jag börjar må dåligt och känna mig vanskapt på nåt vis. Så då är det ju för "min" skull, men normen för vad som anses snyggt eller normalt skapas ju oftast av faktorer utifrån och så påverkas vi själva och våra normer av det. Om du förstår hur jag menar.Men jag har faktiskt aldrig fått en elak kommentar förutom i 12-13 års åldern ("plankan") ang storleken på bysten. Tvärtom!
  • TinkerBelle

Ja du i ska håller jag med dig samtidigt som jag känner mig tu delad då dotterns skola numera drivs i privat regi.
    För ett och ett halvt år sedan tog fyra lärarinor över driften och det funkar så himla bra.

Lärarna trivs, fritidspedagogerna trivs då dem nu har ett större inflytande på sitt arbete och dem har kunnat göra så många förändringar till det bättre, ävenom jag inser att det förmodligen ligger pengar bakom för att få det att gå ihop.

Så frågan är varför uppnås många gånger inte samma effekt i statliga/komunala skolor?

Panzerfaust skrev 2009-12-08 01:22:42 följande:
    När det kommer till friskolor så är tyvärr Pandoras ask öppnad, det man kan göra är kräva ett sådant gytter av regler att det blir lögn att driva en skola på ett oseriöst sätt.Naturligtvis skulle jag aktivt och högljutt kräva ett stopp för religiösa friskolor, indoktrinera folk ska inte staten hjälpa till med. Religion är en A: Privatsak och B: Något man gör på fritiden skolan ska vara en frizon från religiöst trams och vanföreställningar. Religion är ett ämne precis som allt annat och inget man lär ut för praktiskt användande.
  • TinkerBelle

Vem?

Frulle skrev 2009-12-09 20:20:14 följande:
    Men OJ va ni har skrivit här!!! Har ögnat igenom dom sista sidorna! Bakar lite hallon/Blåbärspaj åt maken medans han nattar Zacken..I morgon är det möte med dagis. Jobbigt som sjutton eftersom det inte går bra för Zack... Buuuhuuu...Jag såg att ni skrivit lite om tuttarna. Jag vet att det kan låta fåfängt och onödiga pengar, men jag har verkligen inga bröst. Det är sådant man kan få folk att tro bara! Jag har nu valt akademikliniken eftersom jag hört att dom är BÄST!! Det kommer att kosta mig ca 47-50.000:- skulle jag tro.Canta!! Hur är det med pappa??
  • TinkerBelle

På AK vem är "din" doktor?

Frulle skrev 2009-12-10 13:50:08 följande:
    Va?
  • TinkerBelle

Hej hej tanter, här har julhandlats så att det rycker om det.
    Är nästan klar och ska nog lyckas få till dem sista klapparna imorgon.

Heloise - ungar är finurliga när det gäller. Jag tycker det är fantastiskt med iderika lintottar som redan i tidig ålder är försigkommna. Sånt ska primeras med bonus. Vi kanske kan ta lite från banktjänstemännens överdrivet tjocka bonuskuvert?

• TinkerBelle

Grattis Didis!

Missade helt att du fyller år.

Lite skumpa? *sträcker fram flaskan*

• TinkerBelle

hej hej tanter, ser att ni har intressanta diskussioner här inne idag.

Själv är jag upp över öronen nergrävd i julstök och jul bestyr.
    Bakar allt vad tygen håller, men har än så länge bara hunnit med alla olika fikor som ungarna har över allt.

*suck*

Imorgon är det dags att baka till familjen.

Kram på er alla?.

Ps. Jag har idag 70DD och är jättenöjd med det. Kval knappast in i bimbo facket för det!

Svar på tråden Tantvarning6