Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning6

Slå han i huvudet med handväskan sen stänger du dörren!
    Vet väl vi alla att man smittar som mest INNAN MAN BLIVIT SJUK!!!
    Om nu inte er dotter varit bort lånad en vecka så ska du se att han va redan smittad när hon insjuknade...

dfk skrev 2009-11-24 15:48:33 följande:
    Jaha, nu har maken bäddat ner sig också. Säger att han inte mår bra. "Där ser du, nu har jag också blivit dålig"( han antyder om att jag inte ville isolera äldsta dottern och att han inom loppet av två timmar nu har blivit sjuk!, Han har ju inte hunnit vara hemma längre än så idag och det här bröt ut i morse.)Det är klart att han kan ha blivit smittad men förloppet går nog inte så snabbt.Då kanske han har blivit smittad innan dess menar jag på.Ja,ja strunt samma. Det är ju tråkigt om han också ska bli sjuk.Då får jag pyssla lite med honom också då.
  • TinkerBelle

Helgen har som vanligt varit full av aktiviteter.
    Såg fram emot en lugn och skön måndag, men inte!
    Igår kväll gick tvättmaskinen sönder?precis vad jag behövde så här innan jul! *Grrr*

• TinkerBelle

....sen har jag en 15-åring med feberfrossa och ont i halsen.
    Ruskigt ynklig var han helt plötsligt igår vid lunch när jag hittade honom under täcket.

Att han frös för att han hade feber föll han inte in...

• TinkerBelle

9000/mån!

Det kan du få ett hus för kära tant liz....

Im yours skrev 2009-11-30 09:18:05 följande:

Welcome home to Sweden Frulle!Thinker; Tänk vad hjälplös en tonåring kan vara, känner igen situationen. Men usch och fy för en trasig tvättmaskin, sånt kan man bli galen .................. verkligen. Hoppas att det fixar sig!Jag ska strax åka ner o titta på en splittny 3- rummare in the middle of my town. Dyr som bara faaaaaaaaaaaan 9000 kr/mån ....... låt pengarna rulla Den måste ses iaf, kanske kan man få bestämma vart väggarna ska vara Ha det bra ladies!
  • TinkerBelle

Låter som du har en stressad "tant" där hemma.

Jag brukar säga åt barnen att gå och borsta tänderna när middagens skall serveras... naturligtviss är det händerna som skall tvättas.

Kjell Präst skrev 2009-11-30 09:28:30 följande:

För att pigga upp eventuella morgontrötta tanter vill jag gärna dela med mig av två visdomsord som min fru (Nej, Frulle, hon är inte "min man")levererade igår. Min fru är en mycket klok kvinna, dock försöker hon ibland få alltför mycket att rymmas i den arma skallen. Alltså sa hon till vår förkylda tioåring: "Nys inte rätt ut i luften, nys i knävecket istället"Och när mobiltelefonen ringde: "Är det min väska som väskar?"
  • TinkerBelle

N uhar jag äntligen fått prata med Bosch kundtjänst.
    Maken vill pröva att byta "kol" till tvättmaskins motorn så jag ringde för att kolla var man kunde köpa sånna helst i butik.

Ohjälpsam som hon var så visste hon inte vilka samarbetspartners i stockholm som har reservdelar, men hon kan skicka dem till mig för 550:- och det skulle ta 4 dagar innan jag hade dem...

Som tur var hade jag kollat upp på nätet först vad för alternativ som fanns och snitt priset i de olika online butikerna (orginal delar) låg mellan 200:- med portokostnad!!!

Undrar just vad det är för en fin premie Bosch själva skickar med när man köper från dem direkt och inte via en återförsäljare.

• TinkerBelle

Varför bor ni inte närmre?
    Jag hade kunnat gå så kan du ta körrepet.
    Jag älskar att pyssla.
    Varje tisdag hela november har vi haft någon av lill-skrutts kopisar med hem och tillsammans har dem pysslat under över insyn av mig.

Sonja68 skrev 2009-12-01 09:02:10 följande:
    FJosok: Rimmästare där MV85: Love is in the air...*nynnar* HÄrligt, härligt Aleta: Så kul att pralinerna gick åt. Men konstigt vore det väl annars *slickar mig om munnen*. Vill också ha!Idag fyller mammsen 75 och det blir smörgåstårta o fika direkt efter jobbet. Här har jag massor att göra, men var tvungen att smita in och kolla till er Soldemor: Tack för dina ord. Lugnar mammahjärtat.Men nu har jag dåligt samvete igen. Har ju lovat att sjunga både i kyrkans luciatåg och på julmusiken med Janne Schaffer. Stor övning på torsdag. Jag har missat massor med övningar så jag måste verkligen vara där, eller så skippa min medverkan helt och hållet.Det traditionella, efterlängtade julpysslet på dagis, som vi alltid brukar vara på, det "annonserade" de först IMORSE: torsdag 4/12, anmälan IDAG. Torsdag är förstås den dagen vi har det viktiga repet... Ska jag klona mig??Eller överlever vi ett år utan pyssel och tar det nästa år (vilket blir det sista på dagis) istället?Jag kan tillika tycka att jag avstått från kören och kyrkan och julmusiken i fem års tid nu faktiskt. Eller är det egoistiskt tänkt av mig??Det är JUST sånt här som är så jobbigt med julen. Man går bara omkring och har dåligt samvete... över att man inte bakar pepparkakshus och lussekatter med sina barn, julpysslar, osv.Gaaaaahhh!!!! Den riktiga friden, julefriden, den får jag faktiskt bara när jag sjunger julsångerna med kören...
  • TinkerBelle

Dem är välkomna!

Sonja68 skrev 2009-12-01 10:14:36 följande:
    VAd gullig du är! På ett par år, när de är lite större, så skickar jag ner dem till dig en helg i december. De skulle säkert ha jätteskoj och pyssla med dig och din dotter
  • TinkerBelle

Ska vi också göra då svärfamiljen kommer hit och dem kan INTE tänkas sig en jul utan kalkon.
    Jag bryr mig inte så mycket så länga alla mår bra och är glada.

Soldemor skrev 2009-12-01 11:32:54 följande:
    Mm, därför är det så skönt med barnlös jul = kravlös jul. Vi tänkte till och med vara så hädiska att vi byter ut skinkan mot kalkon i år. Känns inte riktigt skoj med julskinka efter allt som hänt på grisfronten i landet. Kalkisar från Ingelsta däremot, det känns ok och väldigt gott dessutom! Däremot är vi inte riiiktigt överens på julklappsfronten.
Svar på tråden Tantvarning6