• Aleta

Tantvarning6

Grattis!

Cantaton skrev 2009-11-16 17:29:54 följande:
    Vet ni vad jag har vunnit idag? Två biljetter till Carolas releaseparty
  • Aleta

dfk - jag beundrar alla som orkar städa, jag är förmodligen världssämst på det!

• Aleta

Men lillabruden, vilka typer!
    Om de nu har ett så låst och bra område så ni inte ens kan vara kvar där, hur menar de då att bilen bara kan brinna utan att de vet om det?
    Grrr, förstår att du är arg och frustrerad!

• Aleta

Minitantträff med björnbärspaj - suck, vad är väl en bal på slottet? *avis*

• Aleta

Regn, regn, regn, regn, regn.

Kramar till dig Cantaton.

Sonja, vilka sötnosar!

• Aleta

Im yours, om jag bara hade haft lite tid så skulle jag också ha tagit åt mig av dina modetips och piffat upp mig lite. Jag ska ju upp på scen och tävla ikväll, snart går tåget till Stockholm.
    Det fick bli några gamla trasor från garderoben i all hast. Tyckte att jag såg ut som en tant i spegeln, men det ÄR jag ju!

• Aleta

Överlycklig?

Jag kom också precis hem från min sångtävling.

• Aleta

Vill du inte berätta lite Cantaton? Jättesnygg klänning för övrigt!

Tinker, bra att du plattade till ärkeaset!

Så här var min dag igår:
    Upp tidigt som attan och iväg till tåget. Flickorna var hur snälla som helst, mamma hade gjort iordning en rejäl matsäck, så det var bara att fylla på med mackor, yoghurtar och frukt. De satt och lekte hela vägen och minstingen ramlade bara ur stolen två ggr. (På huvudet, suck, den tjejen har alltid fullt med blåmärken och bulor, men hon studsar snabbt tillbaka.)
    På stationen mötte maken upp till ungarnas förtjusning. På centralen var det en gullig tjej som gav mig sitt åkkort, så jag slapp att köpa ett nytt.

Sedan var det hem till lägenheten, en snabb pizza och försöka söva lillan. Hon somnade tillslut så att jag hann att kolla upp bussar och piffa lite. Det var inte lätt att väcka henne när det var dags att åka, men med löfte om att få åka vagn så gick hon med på att vakna. Iväg till bussen som aldrig kom kändes det som, (stod på fel ställe, så det kan ju ha berott på det) flyttade mig och kom äntligen med en buss. Tack och lov att alla är så hjälpsamma med att lyfta upp barnvagnen på de där höga bussarna. Efter ett par bussar väntade en liten promenad i mörkret. Jag frågade om vägen och fick sällskap av en trevlig dam som berättade lite om området och hur bra det var att bo där.
    Väl framme satte jag flickorna på var sin stol och bad dem att sitta kvar och leka - och det gjorde de! I nästan en hel timme! Otroligt!

Genrep och en chans att småprata med de andra sångerskorna (alltid ont om manliga sångare). Kompbandet var jättebra, så det var hur kul som helst att sjunga med dem.

Vid 18-tiden kom maken direkt från jobbet och vi åt lite mat med ungarna. Det blev sådär, mest friterad klyftpotatis för deras del dessvärre. Jag tog ett glas vitt vin. Party!

Sedan var det tävling, alla vankade omkring lite nervöst innan det var deras tur, men alla verkade ha kul.
    Efteråt var det lotteri och dottern vann första pris, en jättehink med tvättmedel.

Efter det var det en konsert, och ungarna blev dessvärre jättetrötta. Plötsligt kommer lillflickan vaggande och säger: "Mamma, ja é tlööött!", sätter sig i mitt knä och kräks ner både mig och henne. Tack och lov för babywipes säger jag bara. Hela familjen flydde in på toaletten och jag drog av mig min klänning för att tvätta av den. Givetvis hade ingen låst dörren i förvirringen, så någon öppnade för att gå på toa och där stod jag i bara BH:n och maken låg på golvet och bytte kläder på lillan. Stackars människa, vilken chock.

Tävlingen gick bra, det är så kul att höra andras låtval och hur de väljer att tolka den. Jag kom trea av åtta tävlande och det är jag jättenöjd med. Etta och tvåan var superbra sångerskor! Det bästa var att vi träffade lite nya jazzmänniskor, alltid kul att knyta nya kontakter.

Ikväll ska vi hälsa på några vänner. Få se om jag orkar göra något på da'n, både ungarna och jag är rätt möra efter gårdagen.

Svar på tråden Tantvarning6