• Aleta

Tantvarning6

Ojojoj, här är man borta två sekunder och då blir det bröst och ekivoka julkort minsann!

Jag har tillbringat hela dagen på först vårdcentralen och sedan barnakuten i Växjö. Lillan är ordentligt genomklämd och genomlyssnad. Hon är hur snäll som helst och lyckades till och med sova sig igenom en ultraljudsundersökning, det ni! (Brrrr iskall gele på magen och ryggen.)
    Det roliga var att hon blev blixtförälskad i läkaren. Han fick hålla i alla hennes leksaker och hon sjöng för honom. När han kom och sa adjö så försökte hon följa med honom. Vi fick vänta en liten stund till och då gick hon och spanade i korridoren tills någon förbarmade sig över henne och släppte in henne på hans rum. Han fick en kram och efter det försökte vi gå igen, men hon släääääpade sig ut ur korridoren och en sjuksyster frågade hur det var fatt. Sedan fick hon säga hej då till favoritläkaren en gång till och han sa att vi fick komma och hälsa på honom i morgon.
    Det blir nämligen magnetröntgen imorgon.
    Oroliga mamman kunde i alla fall dra på smilbanden när dottern lyckligt mumlade "Martin" innan hon somnade.

• Aleta

Tack sötnosar.
    Nu är det iväg till magnetröntgen. Vi får inte svar idag, det blir hundratals bilder att gå igenom och jag törs inte skriva vad de letar efter för då börjar jag gråta.
    Hon har i alla fall gjort sig fin med hårspännen för att hon ska träffa doktor Martin.
    Kram allihop!

Hoppas du blir bättre snart Heloise.

• Aleta

Tack igen tanter!
    Jag är helt slut nu. Kul att kunna sätta sig och läsa tanttråden en stund!

God jul på er allihop!

Didis, jag hoppas också att vi får snabbt besked, men jag undrar om de hinner, de tog bilder i en hel timme.

Kjell - grattis!

• Aleta

Vilka underbara människor det finns!
    Nu ringde de från sjukhuset och de hade gått igenom lillans bilder redan. Inga tumörer och inga skador på ryggraden. Hurra!
    De ville inte att vi skulle behöva oroa oss över jul, så därför skyndade de sig. Nu kan vi ta det lite lugnt och så fortsätter de med utredningen efter helgen om hon fortfarande har ont.
    Äntligen kan jag andas ut lite. Det var inte lätt att hålla sig lugn och sansad när hon åkte in i den stora, sinistra magnetkameran. Hon är ju så liiiiten.

Många kramar och God Jul!

• Aleta

Hihi, vi skulle inte ha några julklappar som vanligt, men jag fick en ljuvlig klänning av min mamma och syster.
    Jag provade den när vi var i Dublin i september, men den var alldeles för dyr. Gissa om jag blev glad!
    Jag känner mig jättefin i den, så fin så att favoritpumpsen åkte fram och jag både lockade håret och målade naglarna!
    Så här ser den ut:
    www.karenmillen.com/Pointelle-knit-dress/Knitwear/karen-millen/fcp-product/903000053201

• Aleta

God fortsättning på er allihop!

Sonja, tack och hoppas att ni har det riktigt bra i Moskva.

MittiPrickBrud, vad trevligt det låter! Jag ska genast kolla om inte något folkets hus i närheten sänder några föreställningar från Met i mellandagarna!

• Aleta

Här sitter en trötter till!
    Har varit i sta'n och handlat mat till nyår, gästerna kommer i övermorgon.

Cantaton, det är skandal, de måste ge klara besked, du har ju tackat nej till andra jobb pga av dem!

Passion, det låter som om ni har haft en härlig jul - men - du har jobbat lite för hårt, eller hur?
    Hoppas du kan ta det lugnt nu ett tag och njuta av hur fint ni har det.

• Aleta

Daa - grattis!

Didis, det är alltså därför man säger kräk om någon. Jodå, då är mina minsann små kräk också. Jag hade två månader under graviditeten då jag INTE mådde illa. (Månad 5 och 6 tror jag det var.)

• Aleta

Im yours, vad kul att ni gillade pralinerna.
    Angående separation så är det självklart jättesvårt för barn. Det är viktigt att båda föräldrarna förklarar noga och ofta att det inte är något som barnet har gjort. De tar alltid på sig skulden även om de inte säger något.
    Jag har sett ett fall där föräldrarna löste det riktigt bra, och i det fallet så skaffade de boende inom nära gångavstånd till varandra, de var inte grannar, men nästan. Deras barn kunde lätt springa emellan även om de bodde hos en förälder i taget. De hade alltså tillgång till båda föräldrarna hela tiden.

Tyvärr så blir det ju ganska jobbigt för barnet att flytta hela tiden, men det skulle vara värre att bli av med en förälder helt.
    Idealet vore väl om det var föräldrarna som flyttade hela tiden och barnet bodde kvar på samma ställe, men vilken vuxen skulle gå med på det?

Frulle, vad duktig du är som kaklar också!

Heloise, hoppas också att ni får åka iväg tillsammans.

Svar på tråden Tantvarning6