• Aleta

Tantvarning6

Jag håller tummarna för din pappa Cantaton. Det måste vara hemskt jobbigt för dig.

Blomman, vad duktiga ni har varit.

• Aleta

Sonja - där var det en till som var supersnygg!
    Men välja, nej usch så svårt. Snygg miljö ni har fotat i!

• Aleta

Nej, jag menade dig så klart! (Och det vet du nog .)
    Din make spanade jag inte in så noga, jag har ju en egen.

Sonja68 skrev 2009-12-08 16:02:42 följande:
    Antar att du menar mannen Han blir alltid så jäkla bra på foto!! Han är faktiskt väldigt snygg... i mitt tycke! Han har psoriasis, bl.a. i ansiktet, så kompisen har fått försöka tona ner det röda.
  • Aleta

Om man har gott om tid kan man göra sån't här - fantastiskt!

• Aleta

De ser goda ut, men blir de inte kladdiga om man inte tempererar chokladen?
    När man värmer omgång två som de ska doppas i så kan man ta av det hela från värmen innan allt har smält eller spara undan osmält (tempererad) choklad.
    Blanda sedan i den och låt den smälta av den varma chokladen, då kan den bli tempererad om man har tur.

Cantaton skrev 2009-12-08 18:31:10 följande:
    Det är inte svårare än så här:bullenmittiugnen.blogspot.com/2007/11/trillin...
  • Aleta

Men hjälp didis!
    Vad är det för hemska tandsjukdomar?

didis skrev 2009-12-08 19:03:10 följande:
    Halloj! Long time no see!Oj vilka fina bilder, Sonja!Nu kände jag mig ännu sunkigare där jag sitter i mysbyxor och äter micromat! Idag o i morgon har vi kurs i oral patologi. Det innebär dels att vi tittar på microskåpbilder (lagom spännande) men framförallt är det patientfall. "Och här har vi en 40-årig kvinna HELT UTAN SYMPTOM och det enda man ser är att tandköttet är lite svullet. Här är hon 4 månader senare (gräslig bild) och 2 dagar senare var hon död". Så nu sitter jag här o nojjar mig - ÄR inte tandköttet lite svullet???
  • Aleta

Stal de er marsipan?
    Vad fick de för straff?

passionsblomman skrev 2009-12-08 19:44:01 följande:
    Cantaton, marsipan gjorde vi alltid när vi var små och syrran ska göra själva degen så ska vi göra figurer dan före dan när hon och alla barn har kommit.Ett år stal granntjejen och hennes kompis båda brickorna med vår marsipan ur vår matkällare. Det var 1,5 kilo marsipan! Bara mina små ihoppillade tomtar blev kvar åt oss i familjen för jag vägrade låta dem vara i källaren...
  • Aleta

Vad har hänt?

Fjosok skrev 2009-12-08 20:02:28 följande:
    Hemma igen efter sju timmar på akuten idag. Den ni ...
  • Aleta

Didis! Hur gör man knäck i micron? Kräver att få veta!

Fjosok, riktigt mörk choklad är bra för hjärtat och själen, men försök att stressa mindre är du snäll!

• Aleta

Stressvarning!
    Gå och lägga säg är bra...host, host.

passionsblomman skrev 2009-12-09 00:34:46 följande:
    Jag har långt hår, ända nere vid skulderbladen. Frisörerna brukar säga att hårstråna är tunna/fina, men många. Jag tappade massor av hår när jag ammade, men annars har det aldrig varit så mycket som nu. Jag har verkligen områden där det bara är små nyutvuxna piggar. Jag är säker på att det är en stressreaktion och jag tror det lugnat ner sig nu. Men jag får nog klippa mig rätt kort nu, för det kommer att ta åratal innan det som fallit av vuxit sig lågnt.Gå och lägga sigär kanske en vettig sak...
Svar på tråden Tantvarning6