• Aleta

Tantvarning6

Nu hade du ju berättat lite, medan jag sprang runt och jagade ungar.

• Aleta

Tack Fjällbruttan! Tyvärr så verkar mina barn inte alls vara intresserade av att vila. Suck, när de forskar på kräkningen kan de väl undersöka varför barn aldrig sover när föräldrarna vill?

• Aleta

Tyresö Jazz & Blues Club har en sångtävling en gång per år under lättsammare former (fast med riktig jury). En kompositionstävling har de med, fast förra året fick de inte in tillräckligt många bidrag.

Cantaton skrev 2009-11-20 09:58:23 följande:
    Aleta, grattis, 3/8 är bra!! Vad var det för sångtävling?
  • Aleta

Ojojoj Tinker, hoppas att det inte händer igen!

Cantaton, huvudvärk och feber låter inte bra. Bara du inte åker på något nu, har du vaccinerat dig?

• Aleta

Det är bara att läsa vad du skriver.
    Coolt underbart rött så klart!
    Om ni ska sälja kan ni ju styla om köket.

• Aleta

Pust, äntligen hemma, uttröttade barn, men de har varit helt underbart snälla och skötsamma.
    Nu måste jag hitta hö till hästarna, de tålde inte hösilaget som jag hade köpt.

Passionsblomman, jag tycker att det är så härligt: "KAN ni snälla gå och SÄTTA er där i konjakshörnan, ta en öl och lite nötter och bara koppla av en stund!!! "

• Aleta

Men det är ju helt underbart!
    Kjell Präst skrev 2009-11-22 13:36:24 följande:

Nej, någon familjegudstjänst var det inte. Men kapitlet var "Pippi ordnar frågesport" - en utmärkt illustration till domssöndagen. Idel leenden i församlingen. Chefen dök för övrigt upp, och han sa att det var bra Så jag får nog jobba kvar.
  • Aleta

dfk, du och jag kan promenera istället - eller inte alls förresten, Vi tar en kopp te istället!

Fjällbruttan - det tänkte jag inte på, det där med tvättmedlet, jag skulle ha hållit upp burken och sagt att vi testade produkten.

Soldemor, försår att du längtar efter lilla nystanet. Inga sura miner där åtminstone.

• Aleta

Kram Sonja, ibland så blir det för mycket bara.
    Snygg topp till jeans funkar väl alltid förresten? (Ingen koll, men tycker att det ser bra ut.)

Cantaton, bra att du har sagt ifrån.

Krya på dig MV85!

Fjällbruttan, pappersarbete! Ännu värre än att städa! Jag önskar att jag var lika duktigt.

• Aleta

Bobou, så tråkigt med din morfar, hoppas att han blir bättre snart.

Svar på tråden Tantvarning6