• MV85

Tantvarning6

Frulle, härligt med lägenheten! Det var väll på tiden!

Sonja, underbara ord om dottern. De måste värma innerligt.

Cantaton, jag ber för din far. Hoppas verkligen han blir sig själv igen, eller nästan i alla fall.

Passionis, jag vill oxå mysa med vingliga katter! Men för den sakens skull vill jag inte leva med dem jämt.. hehehe

• MV85

Frulle, massor av kramar! Det behöver du nu... Förutom en bra tandläkare som Didis!

Lillabruden, såååå tråkigt med lägenheten - men det låter som det ligger en katt begraven där nånstans... Låter inte som det är en säljare att lita på! (o ja, jag vet hur dialektalt skrivet det där blev.. hehehe men är man smålänning från början så är man)

• MV85
    lillabruden skrev 2009-11-15 08:00:27 följande:
    Jag vill nog mer påstå att man förstår det i dem flesta fall, men är så sjuk att man inte bryr sig.... Psykvården borde bli bättre!
    Absolut är det så!

Jag har själv "bråkat" för att få rätt hjälp från psykvården i många år nu.. Har periodvis varit sjukskriven för jag haft så djupa depressioner att jag inte kunnat ta hand om mig själv, än mindre sköta skola eller jobb.
    Det krävdes att jag fick minnesluckor jag vaknade ur efter att ha skadat mig själv (inte allvarligt som tur är) några timmar senare vid upprepade tillfällen innan jag ens fick en remiss till psyk. Sedan tog det några månader innan jag blev kallad dit.
    Inte konstigt att många tar livet av sig...
  • MV85

Hej hej!
    Har precis nu kommit hem från min syster efter en underbar middag med massor av gott rödvin (det kommer straffa sig, känner redan hur migränen börjat leta sig fram) och prat.
    Detta är början på en ny tradition varannan söndag!

Orkar just nu inte läsa igenom allt som hänt här under dagen så nöjer mig med ett hej till alla o varma kramar innan jag ska stupa i säng och förhoppningsvis sova mycket gott!

• MV85
    lillabruden skrev 2009-11-16 19:24:04 följande:
    gokvällens!grattis till biljetterna Cantaton! Något positivt i allt det röriga iallafall.... angående operationen så är ju jag definitivt ingen expert eller vet bäst (tro det eller ej ) men jag gissar på att det är för att han inte ska få ytterliga komplikationer... Han kanske piggnar till lite under veckan...tänker fortfarande på er!!kramSonja, det lät ju som ett bad för prinsessor plask ska det va!Frullemulle...hoppas verkligen du kan få slippa smärtan snart! Funkar dem nya tabletterna? Dfk, applåd till dig som orkar i detta höstmörker!! Jag ska försöka själv på det imorgon....får se om jag vaknar bara!Kan ju säga att jag hade en bra dag...tills jag gick till verkstan och skulle tömma min bil från grejerna jag hade i bagaget! Mekanikern ringde i fredags och sa att den skulle skrotas så menade jag på att jag behövde tömma den. Jag kunde komma på lördagen men det gick inte för honom.Idag måndag sa vi att jag skulle komma. Ingen kommentar om helgens risker eller något!Kommer dit, hämtar nycklen fast bilen stod redan fullt öppen. Öppnar bakluckan och hela skiten har brunnit!!!!! Det enda jag kunde ta var ändå så rökskadat att jag får slänga det nu i efterhand ändå!!! Där var faktiskt saker som jag fått till bilen m.m. Jag gick in till mekanikern o frågar (argt) om han hade tänkt berätta för mig att bilen brunnit! Idioten börjar skrika på mig och skäller att han inte vet vad som hänt och det ena och det andra! Hallå! Det är ju MIN bil som brunnit under deras ansvar och dem vet inget?! Han menade på att JAG låtit den vara där över helgen och då får jag liksom svälja det. Men han varnade ju itne mig för något sånt här!!!Jag menade på att vad ska jag säga till försäkringsbolaget när dem ringer mig? Hur ska jag kunna intyga detta om inte dem gör det? Jo jag fick fint skita i vad dem skulle göra och ta det med försäkringsbolaget när dem kontaktar mig Vilket jävla sätt!!! Sen försökte vi ta ut stereon, det gick inte så lätt och tog en evighet och då kör en bil fram till mig och börjar gorma att dem stänger grindarna nu, om inte vi sticker så låser han in oss. Jag säger lugnt att vi försöker ta stereon från bilen och han börjar storskrika på mig att dem stänger NU NU NU NU och upprepar hur jag kommer bli inlåst om jag inte beger mig. Jag skrek tillbaka JA VI SKA GÅ!Sen ställer sig idioten i sin bil sig i vägen för oss på vägen ut och börjar bråka med min bror! Han var på väg att stänga grinden framför oss sittandes i hyrbilen och jag skrek till idiotexemplet att om han låser in oss får han fantamig betala brandkåren för att bryta upp det sen o släppa ut oss! (inte för att nämna att det faktiskt blir frihetsberövande!)Vad är det för ett land vi bor i!? Jag blir så trött på att vara svensk och jag skäms över mina medmänniskor....Dessutom körde jag förbi en jättestor olycka imorse på väg hem från jobb (rusningstrafik) och har bevittnat 5st nära-olyckor....suck....men jag är iallafall oskadd och har inte krockat!
    FY! Vilken otur du verkar ha nu! Urk! Hoppas det vänder Snaaaaart! Nu! Genast! Igår!

Frulle: Stackare! Att det ska bli så illa! Hoppas dom får ordning på det nu så det läker snabbt hädanefter.
  • MV85
    Aleta skrev 2009-11-16 22:44:20 följande:
    Minitantträff med björnbärspaj - suck, vad är väl en bal på slottet? *avis*
    *nickar medhållande*

I övrigt vill jag bara tillägga att jag inom en liten stund kommer att sitta inmyst i en härlig stor famn och känna mig inte bara lite lyckligt
  • MV85

Mulle: Hoppas verkligen ni får ordnat med lägenhet och allt på den fronten, och att din tand slutar vara ond och äcklig! Eller ja, hålet efter tanden så klart

Cantaton: Håller tummarna för din far, och har honom även med i mina böner. Jag hoppas verkligen det kommer gå bra, och hejar på från sidolinjerna redo med kramar och varm choklad när det behövs (ja, jag är skadad av att bo bredvid en stor bandystad) mot diverse bekymmer.

Själv har jag fortfarande inte pallrat mig i säng sedan igår utan har nu varit uppe i inte mindre än 28 timmar.
    Väl värt det kan jag säga!
    Den underbare mannen jag träffat kom hit sent i natt efter att jag bjöd över honom vid 22-tiden (skickade inbjudan då alltså) så fyra timmar senare dök han upp! Han hade nån jobbgrej som var tvunget att vara klart och ivägskickat innan morgonen så han kom inte iväg förrän klockan var närmare ett och skulle dessutom äta på vägen - men fram kom han!
    O inte nog med det... När han dök upp hade han med sig en blomma (nej jag vet inte vilken sort det var, men den var fin o inte en ros - men röd) o sa förlåt för att han blev så sen Märk väl, vi hade inte sagt någon tid.
    Så i morse (ehmn.. okej.. kvart över nio..) åkte han hem igen för att ta tag i mer jobb och jag åkte en halvtimma senare över till en kompis för att dricka kaffe - o där blev jag kvar till nyss.
    Helt otroligt vad mycket (och lite) man kan få gjort på ett dygn om man skippar att sova!

• MV85
    Frulle skrev 2009-11-17 14:25:34 följande:
    haha galning!!
    Ung och nykär... behöver man säga mera?? Jag flyter på moln!
  • MV85

Frulle: Haha nej vi har inte "sovit ihop" än... men vi har Sovit ihop en natt Är mäkta imponerad att han inte ens försökt komma innanför trosorna på mig på två månader

Passionsblomman: Det är ingen gerbera... Det är en sån där som man brukar köpa i kruka till jul... inte julstjärna alltså, utan den långa med stor lök.. Kommer inte på vad den heter nu, men en sån i alla fall som är mörkt röd i färgen o så nån liten grön kvist till.

Fjällbruttan: Det har varit supermysigt dygn, särskilt natten

lillabruden: Vågar inte annat? haha vad har du fått för bild av mig egentligen? Lilla timida och snälla jag? Varför skulle han vara rädd att sätta ner foten? *flinar stort*
    Sen är det faktiskt han som är den Dominante i det här förhållandet... Så i slutändan är det faktiskt hans ord som gäller

Cantaton: Håller verkligen tummarna för att saker ska se ljusare ut så snart som möjligt. Förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt nu och att försöka vara stark är inte lätt - men du ÄR stark, o när du behöver det så är det bara att bryta ihop en stund på en toalett eller i sambons famn innan du tar nya tag igen.

• MV85
    Cantaton skrev 2009-11-17 16:02:12 följande:
    amaryllis
    Tack!
    Jag har jagat halvt ihjäl mitt stackars huvud efter det namnet sedan jag fick den, men antar att hjärnan inte riktigt vill fungera när man snart varit uppe 1½ dygn hehe
Svar på tråden Tantvarning6