• Soldemor

Tantvarning6

Taadaradara! (fanfar)
    På söndag skall maken på husvisning när jag jobbar, jag har hittat ett hus han godkänner! Det är ca 2-3 km från där vi bor nu.

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-11-27 16:11:22 följande:
    Soldemor; Jag sa ju det, Siena kommer göra honom gott
    Ja, vad en liten skrutta kan göra underverk!
  • Soldemor

Hej tantsen och gott nytt år!
    Huset utföll verkligen t makens belåtenhet, så nu skall jag titta också och väntar på att banken skall ringa, så jag vet var vårt tak ligger (ekonomiskt sett alltså). Det har tydligen kommit ett bud redanm, på 1,3 milj. I princip skulle jag kunna lägga ett bud bara på bilderna jag sett på nätet, men får väl titta ändå. Spännande!

Här hemma är det lugnt, storebror Amaretto är den stora idolen, som man vill följa överallt och se vad han gör. När dyrkan blir för intensiv hoppar han upp på översta bokhyllan. Har hittat ett klös-slott t den lilla, med tre våningar, tinnar och torn som man kan klättra upp i. Och maken verkar tycka att det är en ok julklapp t henne. Nej, förstår fortfarande inte riktigt allt som händer just nu!

Adventskramar t alla!

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-11-30 12:14:51 följande:
    Jag känner mig som en inte helt igenom god mor, för jag tog inte med mina barn på julskyltning igår !Men jag kände att jag orkade inte, inte ens för deras skull (de hade ingen aning om att det VAR julskyltning, så det saknade det inte). Jag var tidigt i kyrkan på körrep och sedan kom flickorna dit med morfar och var med där. Efter det åkte vi förbi gravarna och sedan köpte vi försenat lördagsgodis och pizza. Väl hemma pyntade vi lite grann, långt ifrån allt, men lite vintrigare gardiner åkte upp, julstjärnor mm. Det kändes så varmt o skönt hemma att bara tanken på att dra ut på stan ,ensam med två som genast börjar gnälla, "vi vill ha det, och det, och det och det, och åka häst, och köpa det och äta det..." Nä! Beslöt att inte utsätta mig för detta. Idag har jag dock dåligt samvete... De kommer ju prata om julskyltningen på skolan o dagis och alla har varit där utom mina barn Hoppas de i alla fall kommer på att säga att de minsann var på Adventsmusik i kyrkan istället.Jag är ganska trött på all julhysteri, sedan mååååånga år tillbaka. Ett tag var jag riktigt Anti-jul. Men sedan jag började sjunga i kören fick julen en annan, lugnare innebörd för mig, men nu med ungar o allt, så tenderar det till att julen bara är ångestfylld och stressande.
    Tycker att du är en väldigt bra mamma, som inte utsatte barnen för något som i princip inte alls har med advent och jul att göra. Lät som ni hade en skön söndag och dina barn fick istället del i adventsbudskapet. Tycker du gjorde ett klokt val!
  • Soldemor

Här regnar det jämt också, även inne. Buden på huset springer iväg och maken börjar tyka det blir för dyrt. Har svårt att hitta något liknande någon annanstans. SUCK! Men när jag ser lilla hoppeloppan gå omkring med sin malliga pinnsvans rakt upp blir jag varm och lycklig inuti att jag får ha henne i mitt liv.

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-12-01 09:02:10 följande:
    FJosok: Rimmästare där MV85: Love is in the air...*nynnar* HÄrligt, härligt Aleta: Så kul att pralinerna gick åt. Men konstigt vore det väl annars *slickar mig om munnen*. Vill också ha!Idag fyller mammsen 75 och det blir smörgåstårta o fika direkt efter jobbet. Här har jag massor att göra, men var tvungen att smita in och kolla till er Soldemor: Tack för dina ord. Lugnar mammahjärtat.Men nu har jag dåligt samvete igen. Har ju lovat att sjunga både i kyrkans luciatåg och på julmusiken med Janne Schaffer. Stor övning på torsdag. Jag har missat massor med övningar så jag måste verkligen vara där, eller så skippa min medverkan helt och hållet.Det traditionella, efterlängtade julpysslet på dagis, som vi alltid brukar vara på, det "annonserade" de först IMORSE: torsdag 4/12, anmälan IDAG. Torsdag är förstås den dagen vi har det viktiga repet... Ska jag klona mig??Eller överlever vi ett år utan pyssel och tar det nästa år (vilket blir det sista på dagis) istället?Jag kan tillika tycka att jag avstått från kören och kyrkan och julmusiken i fem års tid nu faktiskt. Eller är det egoistiskt tänkt av mig??Det är JUST sånt här som är så jobbigt med julen. Man går bara omkring och har dåligt samvete... över att man inte bakar pepparkakshus och lussekatter med sina barn, julpysslar, osv.Gaaaaahhh!!!! Den riktiga friden, julefriden, den får jag faktiskt bara när jag sjunger julsångerna med kören...
    Du kan med gott samvete avstå från pysslet och faktiskt tänka på dig själv den här gången. Dessutom tror jag att barnen mår bättre om mamma mår bra än om hon är frustrerad och saknar sin vuxendel av julen. Tillåt dig till att även tänka lite på dig själv ibland!
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-01 09:57:19 följande:

Kjell Präst skrev 2009-11-30 09:28:30 följande:
    Vill ni ha en till? I går kväll petade min kära fru vår stora norska skogkatt i magen och sa kärleksfullt "Du är en sån fiiiiiiiin hund".
    Är du helt säker på att det är en katt?
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-12-01 11:23:09 följande:
    Im yours skrev 2009-12-01 10:55:47 följande:

Så småningom har även barnen fått dessa "måsten" inpräntade i sitt medvetande och då blir det _ännu_ jobbigare för mamma och pappa att leva upp till kraven...
    Mm, därför är det så skönt med barnlös jul = kravlös jul. Vi tänkte till och med vara så hädiska att vi byter ut skinkan mot kalkon i år. Känns inte riktigt skoj med julskinka efter allt som hänt på grisfronten i landet. Kalkisar från Ingelsta däremot, det känns ok och väldigt gott dessutom! Däremot är vi inte riiiktigt överens på julklappsfronten.
  • Soldemor

Nu skall vi ha audition till konfirmandernas julspel, sedan blir det julbord med en av syföreningarna!
    Ha en god afton, tanter av alla sorter!

*skickar över lussebullar och praliner till alla som behöver*

• Soldemor
    lillabruden skrev 2009-12-02 09:38:40 följande:
    Men jag skulle shoppat mer kläder känner jag...modet är snyggare där tycker jag!
    Det finns en del tyska postorderfirmor jag kan rekommendera...
Svar på tråden Tantvarning6