• Soldemor

Tantvarning6

Kjell Präst skrev 2009-12-21 11:47:50 följande:

Jamen annars avslöjar jag ju min h-e-m-l-i-g-a identitet!
    Jag vet ju iaf var du bor, nästan åtminstone!
  • Soldemor

Grattis, tant Liz!

Nu har jag haft skolavslutning, de var så söta, barnen och jätteduktiga. Det var mycket sång och musik! Och min betraktelse byggd på kollega Kjells, blev mycket uppskattad!

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-22 12:52:08 följande:

Roligt att höra! Jag har haft två skolavslutningar idag, för åttor och nior. de satt väl inte som tända ljus precis men det var ändå ganska lugnt. Jag höll en betraktelse som var ny för dagen - även den handlade dock om Betlehemsstjärnan...För övrigt tycks jag ha fått ett psalmförfattarstipendium idag, enligt en stor kyrklig tidning Har dock inte fått det bekräftat av stiftelsen som i så fall skulle ha gett mig stipendiet... Så vi får väl se om det klarnar under dagen...
    Har du skrivit en psalm? Vilken?
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-22 13:32:16 följande:

Nä, jag har skrivit en del texter varav ett fåtal också har tonsatts. De finns inte i någon bok eller så, men några har publicerats. Det är några av dessa texter som den aktuella stiftelsen bedömt och tydligen ansett värda ett stipendium...
    Vad roligt! Så duktiga kollegor jag har!

Hade ju varit roligt att använda om de går att få tag i. Var ´är de publicerade? I något nothäfte?
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-22 13:56:03 följande:

Tyvärr inte ens i ett nothäfte En publicerades i Kyrkans Tidning för något år sedan, en läste jag själv i TV i en gudstjänst från Pastoralinstitutet i Uppsala, några har publicerats i församlingsblad och på hemsidor. Men vem vet hur det blir i framtiden...
    Meddela!
  • Soldemor

Hej alla tantsen och nästan God jul!
    Idag är det en hel del att göra, p g a att snön fått mig att åka hem tidigt flera dagar. Skall göra predikan och förbön till söndag, samt griftetal till begravning nästa vecka. Hinner förhoppningsvis göra lite inför nyårshelgen också! Sedan skall det packas paket och betalas räkningar ikväll. Julafton blir ganska avslappnad. Vi skall förhoppningsvis åka till Helsingborg och gå på familjegudstjänst i morgon förmiddag. En sådan där gudstjänst där man skall låta som djuren i stallet, sorlande folk på värdshuset och liknande. Kul! Har varit på den många gånger förr, när vi bodde där. Efter det skall vi lämna julklappar på katthemmet som Isolde kommer ifrån och fixa julfint på kyrkogården hos mamma. Sedan blir det väl Kalle Anka, julmat och lite julklappar och sova en stund, innan det är dags att åka till jobbet och midnattsmässan! Det är så fint! Är jätteglad att jag fick den!
    JÄTTEGOD JUL TILL ALLA TANTER OCH TACK FÖR ALLA GODA RÅD OCH DISKUSSIONER DET HÄR ÅRET!

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-23 09:27:27 följande:

Idag är det stora pyntardagen. Startade vid 07.00 och beräknar gå i mål lagom till Bingolottos uppesittarkväll. Hinner förhoppninsgvis se "Sagovärld" på DVD någon gång däremellan, så det blir riktig jul. På juldagen har jag som vanligt julottan - min absoluta älsklingsgudstjänst alla kategorier.En synnerligen god jul önskar jag er alla, mina välartade små tanter!
    Får du pyntar-hjälp av dina katter?
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-23 10:00:00 följande:

Den lilla vill gärna av-pynta granen...
    Tror jag att min lilla också skulle känna stor lust för, därför ingen gran inomhus i år.
  • Soldemor

Bäva, Kjell! I januari kommer jag upp till dina hemtrakter igen. Vi är bjudna på polisexamensfest och jag har bokat konsumhotell på lagom avstånd från outleten. Vi skall bo på Welcome hotel. Känns jättelyxigt!

• Soldemor

Maken ringde nyss, han har varit och tittat på julklappar till Snuttarna...blir en klösborg! Den ser ut att vara i sten, men den är mjuk och luddig, har flera våningar och tinnar man kan stå på. På sidorna och på vallgravsporten är det klösmaterial. Ja, jag vet en liten sköldpaddsfärgad flicka som blir jääättelycklig!

Svar på tråden Tantvarning6