• Soldemor

Tantvarning6

Frulle skrev 2009-11-12 10:29:11 följande:
    Åååå.. Vet vad du menar..*morr*Hur länge har ni varit gifta?
    16 år...
  • Soldemor

Här är en enorm flock jättekramar, till Cantaton och Frulle!

Blommis: Mm, det börjar kännas så mer och mer...

• Soldemor
    dfk skrev 2009-11-12 16:29:27 följande:
    .Soldemor, nej, nu får han väl gå och kamma sig, din gubbe!Har han alltid haft hetsigt humör i alla 16 år?
    Oh ja, periodvis har det varit väldigt jobbigt, men blivit bättre de sista åren. Men de här sista utbrotten slår rätt mycket. Fast i början kunde han vara tyst och sur i flera dagar!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-11-13 09:20:07 följande:
    Jag sa ju det! Du måste ta din mun på allvar, det tar sin lilla tid! Håll dig LUGN annars kan du få det skitjobbigt.Nu åker jag och lämnar mina kattor för sterilisering. De har inte fått äta, så de hatar mig...
    Och det hatet är INGET mot det när du inte vill ta av dem de avskyvärda trattarna! Du får nog dras med lidande blickar ett antal dagar...men skönt för kisarna sedan!
  • Soldemor

Här är först en jäääättekram t Cantaton och en lika stor t Frulle! Självklart ber jag också för din pappa, Canttant!

Har fått "plastprylen" som liksom sitter undertill bilen fastsatt, på måndag blir det skadebesiktning på Saab i Arlöv. Maken skall åka t Ullared m Röda korset i min gamla församling. Han kommer få en speciallista när bussen precis skall gå! Där kommer ungefär stå:
    Litet rosa örngott
    Liten rosa bebis-filt
    Liten dyna
    Bebis-godisar
    Sedan får han läsa den först när han är där uppe och har fikat.

Nu skall jag snart in till Lund och äta lunch med en tjej som jag är mentor för. Förhoppningsvis skall hon göra sin gruppraktik i sommar. Blir hon antagen som prästkandiat av stiftet blir det snart prästvigning, spännande! Känner mig liite lite delaktig i detta!

• Soldemor

Hej alla mina tanter!
    Håller med alla föregående talare, Lillabrud! Verkar helskumt, just fukt kan blir hur förrädiskt och dyrt som helst!
    Har haft en vigsel idag som blev väldigt fin, de var så nöjda! Det värmer i prästhjärtat, då har jag liksom tänkt rätt.
    Idag har maken och jag suttit och tittat ¨på hus på¨nätet i Sjöbo, undrens tid är kanske inte förbi?

• Soldemor

Good morning, tants!

Nu har jag lämnat maken till en buss som är på väg t Ullared. Här skall städas, röjas, plockas, visas bil för SAAB:S skadeverkstad och förhoppningsvis vaccineras! Och ikväll skall prästen ha en fika med tandläkaren...det ni! Tantträff modell mini irl!

Och om en vecka kommer lilla pluttipluttan, som nu väger 1 156 gram...

• Soldemor

God kväll tanter och tack för vår fika-stund, Didis! Det var så trevligt! Om jag inte hade min vaccin-tid att passa och det det där jobbsamtalet som skulle komma, hade vi kanske suttit kvar tills de skulle stänga! Nu är jag vaccinerad och det känns än så länge inget alls. Maken har visat vad han köpt i Ullared, bl a en jättefin adventsljusstake från Skeppshult i gjutjärn som jag skall ha på mitt kontor. Ja, visst, han är snäll, men är ändå lite rädd för hur det blir när Siena kommer nästa vecka. Men kommer gör hon!

• Soldemor

Och så var det massor av kramar här, till Canttant, Frulle och Lilla Bruden. Bilverkstäder är märkliga ställlen. Klart att det är deras ansvar när bilen står på deras område. Kontakta omgående ditt försäkringsbolag och stå på dig

• Soldemor
    didis skrev 2009-11-16 21:41:56 följande:
    Vem bryr sig om T2-viktade bilder och protonvektorer ändå?? Förresten har de i vilket fall fått Nobelpris för magnetkameran så hur sjutton skulle jag kunna fatta något av det då???
    Din blivande arbetsgivare kanske?

Frulle: Jag vet precis hur du har det, gick igenom samma elände en gång. Tog en vecka innan det vände. Kunde inte heller jobba för det gjorde så ont!
Svar på tråden Tantvarning6