• Soldemor

Tantvarning6

Heloise skrev 2009-10-27 13:30:10 följande:
    Klart mannen kommer älska henne, Panzers mamma fick en kattunge av sina barn i födelsedagspresent och Panzers styvpappa blev helt vansinnig och hotade med att antingen flyttade kattungen eller så flyttade han. När kattungen kröp up i knät på honom senare på kvällen så muttrade han något om att det var för sent att lämna tillbaka henne den kvällen, det är 11 år sen
    Det är så jag hoppas och tror att det blir, maken kommer väl också hota med flytt, antingen av mig el honom. Men lillsnäcka skall in i mitt liv, förhoppningsvis. Fick sms igår att hon inte gått igenom "besiktningen". Veterinären tycker hon är för liten för sin ålder. Så nu skall hon äta extra näringsrik mat och återbesök en bit in i november. Så hon får väl stanna hos sin mamma tills vi varit i Stockholm.
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-10-27 14:56:32 följande:
    Åh vad jag känner igen det dr med att inte kunna säga förlåt Sonja! Min sambo kan säga vad som helst UTOM det."Det var inte meningen att det skulle bli så" eller "et är ju inget roligt alls att du blev så ledsen"VAD är det för patetiska ursäkter! VA!!! Att be någon att den ska ge en förlåtelse är något HELT annat. Då visar man att man själv inser att man varit dum/gjort fel och ber förutsättningslöst om förlåtelse.Att fölåta är att välja att förgäta, alltså medvetet lägga bakom sig.Jag är inte intreserad av en massa förklaringar eller att det inte var med flit om jag ska göra det valet. Jag är intresserad av att den andra personen ska ta på sig ansvaret för sina handlingar och visa att den fattar att det får konsekvenser och att mnan inte kan göra så utan att be om förlåtelse.Sedan är förlåtelsen min att ge.Jag tycker fortfarnde att du kan mat-strejka lite.Som ensamma mamman, när alla rusar in och undra "vad blir det för mat" och hon sitter med en tallrik i knät i soffan och säger"jag vet inte så jag gjorde lite åt mig själv så länge vet ni vad det blir" typ.
    Tror att ytterst få män har ordet i sin vokabulär, hemskt men sant...
  • Soldemor
    lillabruden skrev 2009-10-28 01:43:57 följande:
    nu när jag ändå tappat lusten till träning....
    När du får bil igen så åk en sväng till Lund en kväll och träna med Korpen. Ett sådant superroligt pass! Första gången får man gå gratis! Det passet är en helhetsupplevelse för hela kroppen! Prova någon gång, ofta är jag där också!
  • Soldemor
    Frulle skrev 2009-10-28 08:38:02 följande:
    Ja det minns jag dock inte.. Minns bara att jag handlade där.Var sjutton bodde jag?! Hm.. Hette det Nobelgatan?
    Troligtvis Nobelvägen! Kul att du har varit Skåning!
  • Soldemor

Och här en flock kramar till alla tanter och lite rättvisemärkt mörk mintchoklad!

• Soldemor

Ringde till maken för att höra vilket pass han tänker gå på ikväll, och han var sur som ättika och lite till, det var knappt han ville tala med mig! Jag skickade ett mail t honom i morse, för det känns som att vissa "obehagliga" saker inte går att diskutera med honom. Så nu kunde han läsa i lugn och ro om lill-bönan, att uppfödaren bara vill sälja t oss, fast många står i kö för henne, att hon är som sin halva storebror Amaretto (lika lugn och cool) och att hon kommer först senare i november. Och jag förstår att han läst det. Hmm, kanske skall sova på jobbet inatt? Fast då blir han väl ännu surare. Får väl ta kampen ikväll, snarare än träning, alt att han är stensur hela kvällen och inte säger något alls, det är ju också mysigt! (grav ironi det där!)

• Soldemor
    lillabruden skrev 2009-10-28 19:35:50 följande:
    Glömde ju säga till dig Soldemor, hur kan han vara så arg för en katt till?? Tycker det låter som det är mer än så......han måste ju älska den delen av dig som gör att du inte kan lämna katten oxå....eller? hoppas ni löser det!!! kramar
    Det är ganska ofta nu för tiden som jag inte förstår mig på honom...han fick världens utbrott för att jag hade bokat husvisning förra veckan,mycket att bli arg över liksom. Just nu dryper frosten längs väggarna, och han säger nästan inget till mig. Men han vill tydligen inte att jag skall svälta ihjäl, för han gjorde lunchlåda t mig igår kväll och gröt och te i morse. Men han är sååååå sur! Men lillsnäckan blir det! Jag ger mig inte! Hur kan man vara arg för en sådan liten plutte-brutta? Finns två fina bilder på henne i mitt galleri för de som undrar hur detta otäcka och skräckinjagande monster ser ut...
  • Soldemor

Mm, risken är förvisso stor. Jag till och med drömmer om henne på nätterna! Och "varför skall man titta på hus om man ändå inte är intresserad". Det var m a o inte min man som hittade på Hemnet.

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-10-29 10:50:14 följande:
    Soldemor, min vän, jag lider med dig för jag vet preciiiiis hur den där stämningen är, när frosten dryper längs väggarna! Stå på dig!! Samtidigt måste jag erkänna att det känns befriande att läsa att det inte är bara hos oss det är så där mellan varven!
    Är våra respektive släkt med varandra?
  • Soldemor

Så skönt det känns med alla här, med omtanke och stöd och att man har någon att tala med!

Svar på tråden Tantvarning6