-
Som budgivare är det där plinget lite läskigt. Då vet man att någon annan (troligtvis) lagt högre bud än man själv...Sonja68 skrev 2009-12-02 11:55:46 följande:Iiiiiiiih! Vad spännande Får du också pling i telefonen när de budar
-
Ja, nerlagt. Det kan bli hur dyrt som helst det huset. Vi får fortsätta leta. Våra grannar som skall flytta kollar också åt oss. Och antagligen några på mitt jobb som har kontakter. Men det var lite bittert, det var sååå fint! På i princip alla sätt!Sonja68 skrev 2009-12-02 12:01:35 följande:Aaaah, det är så det funkar! Budgivaren får också pling när andra lägger bud. Har ni lagt ner budandet på huset som sprang iväg i pris?
-
God förmiddag tanterna!
Här är först *varmt, gott te till alla sjuklingar, samt ännu mer lussebullar*
Just nu är det full fart på familjen därhemma! Siena sätter fart på brorsan och de leker och jagar varandrar. Solde däremot, betraktar allt med viss avsmak, och kommer lillan för nära, så får hon en lusing på huvudet. Dessutom har denna lilla dam fräckheten att lägga sig på Soldes plats på filten på sängen! Upprörande! Madamen får ha extra godis och uppmärksamhet, så hon förstår att vi älskar henne lika mycket fortfarande. Lite som att ha människobarn som bråkar!
Fjosok: Vad är det mina ben, träningsvärk? Begynnande smågrisar? -
Igår lämnade jag min bil på SAAB:s skadeverkstad och fick en lånebil, en "traktor". Det är en dieselvolvo, som iofs är fin men det funderar typ en kvart om den skall öka farten när jag gasar. Men jag kör så fint och försiktig så, eftersom det är en lånebil. Maken är lite inne på, att vi skulle köpa den. Men jag tycket nog bättre om min Saba. (ja, självklart har bilar namn! Makens Mazda heter Asta-Getrud!)
-
Jag skulle vilja ställa Siena i Göteborg i februari, för att få en bedömning på henne medan hon är bebis, men uppfödaren vill att jag väntar till Malmö i April, så hon får växa till sig lite. Ha! Hon växer så det knakar och är världens tuffaste. Mysigast just nu är att sova tätt intill storebror och bli lite slickad av honom på huvudet när man vaknar. När hon kommer för nära Häxan Surtant (läs: Isolde) får hon pryl. Men hon trivs, för hon växer bra. Idag väger hon 1 548 gram, minsann!dfk skrev 2009-12-04 15:42:11 följande:Hej alla gummor!Cantaton, jag förstår att du känner dig sänkt!Soldemor, jag är väldigt avis på ditt bustroll därhemma. Vill också ha! Min mamma har iallfall fått hem sin skogis. Den är så söt och näpen. Lite småblyg men full fart på honom ändå.Jag har inte hunnit dit och bekantat mig med den lilla missen än, då vi varit så sjuka i familjen. Men jag längtar!Hon ska ställa i Örebro i januari. Då blir det hennes morrhoppa och så blir den senaste tillskottet.Här hemma håller jag på reder ut världens tovor som mammakatt har. Har slarvat lite med borstningen och det får man sota för. Vet inte hur jag ska få bort dom. Får nog klippa....
-
Tack för frukost, I'm Yours, alldeles lagom när jag gick upp!
Dfk: Det är sååå mysigt att stoppa näsan i bebis-päls, njut när du träffar det lilla trollet!
Jättekramar till alla tanter, nu skall jag snart ha familjegudstjänst. Maken har köpt en jätte-Ior, som skall hjälpa mig med predikan idag! -
Jo, just det, vi var och såg på Sissela Kyhle igår, hennes show "Dina dagar är räknade". Se den om ni har möjlighet, den är jättebra! Både humor och djupt allvar i en salig blandning!
-
Låter stressrelaterat...passionsblomman skrev 2009-12-08 23:44:05 följande:HELT annat spår: Jag har tappat håret! Alltså, när tom min mycket ouppärksamme sambo utbrister: "Allvarligt talat, tappar inte du VÄLDIGT mycket HÅR!?!"Då är det nog sannolikt så.Det har pågått hela hösten åtminstone sedan vi kom hit ner. Innan dess hann jag inte ens märka något.men här har jag verkligen insett att det är fulla nävar med hår flera gånger om dagen och värsta jättetussen vid varje hårtvätt."Jaja" har jag sagt, men nu har jag ju känt att det liksom fattas en hel massa och när jag nu tittade efter häromdagen så inser jag att det verkligen ramlat av som om jag höll på att få vikar som en karl och att klippning av lugg just nu vore en omöjlighet, då det helt enklet knappt finns något hår där luggen borde finnas.Det MÅSTE väl nästan vara en stressreaktion precis som min muskelvärk nu under samma period? Eller vad tror ni? Eller kan det ha med hormonbehandlingarna att göra? Inte tappar man väl håret av dem?*skallig*
-
Saknat alla tantsen efter några Internetlösa dagar. Nu skall jag förbereda inför fredagens lucia.
Igår köpte vi ett klöstorn med tre hål i, men en råtta i varje hål. Översta och understa råttan piper. Men enligt Amaretto är det bara Siena som får leka med den, kommer Solde kör han bort henne. Visst skrev jag förut om känslan av att ha barnfamilj...
dessutom var lillan försvunnen ca 1 timme igår, alltmedan jag blev mer och mer desperat. Till slut hittade jag henne i en fåtölj som det ligger en filt draperad över. Där djupt inne i filtgrottan låg hon och sov medan jag sprang runt och blev hysterisk! -
Och vem är det som säger att du inte tar ansvar? Du tar ju så mycket ansvar att du sätter dig själv åt sidan! Morr!Cantaton skrev 2009-12-09 18:45:25 följande:Jag är på världens sämsta humör och känner mig som en dålig människa... Ledsen o svag och känslig. Tar inte ansvar och bla bla... Men egentligen borde jag väl bara vara jätteglad för att pappa fakiskt GICK (med hjälp av "gåstol", arbetsterapeut och sjukgymnast) i korridoren när jag kom till sjukhuset.