• Aleta

Tantvarning6

Jag kanske borde göra en passionsfruktspralin! Det ska jag fundera på till nästa uppfinnargång.

Jag har varit såååååå duktig, jag har gjort en av de saker jag har allra svårast för, nämligen sorterat papper!
    Jag har upptäckt det fantastiska systemet med hängmappar, det är mycket enklare än pärmar, och roligare.

• Aleta

Börja dagen med ett gapskratt, perfekt!
    Är det någon som har kvar länken till "originalet"? Jag ville visa maken som har missat den.

Ålen är akut utrotningshotad och rödlistad. Desperata försök görs att rädda den, men det går tydligen inte så bra.

På tal om fisk, det är inte lätt att handla rätt fisk. När vi skulle handla lax senast så fick vi leta igenom hela frysavdelningen och lyfta på varenda fiskpaket kändes det som innan vi hittade pinklaxen med märket för att den är fiskad på ett hållbart sätt. (Den är dessutom billigare, vilket inte gör saken sämre. )
    Bobou skrev 2009-12-30 00:29:20 följande:
    Hrm, jo, det var visst det... Har borstat tänderna faktiskt... men inte epilerat mig än... Men jag såg nyss Icas nya reklamfilm! www.ica.se/FrontServletDen var ju jätterolig! Är det någon fler än jag som kommer ihåg en jättepinsam videoblogg som Panzer länkade till för flera månader sedan? Helt underbart!
  • Aleta

Jag vet, det är så jobbigt att försöka göra rätt, men jag försöker envist att göra något istället för att bara strunta i det.
    Det kommer alltid någon som säger: "jamen det hjälper inte att välja ekologiskt" eller "det där är nog bara bluff för att tjäna mer pengar".
    Jag resonerar som så att om jag åtminstone inte handlar precis som vanligt så indikerar jag att jag inte accepterar hur det fungerar just nu i alla fall.

Bobou skrev 2009-12-31 00:36:06 följande:
    Aleta, tack för din länk! Jag har massor av miljökval, men det är så svårt att veta vad man ska tro på. Och i slutändan blir det typ inget kvar man kan äta...
  • Aleta

Jurt-morsa, jag såg framför mig hur du smällde upp ett mongoliskt tält och höll hov därinne!

Kramar till er alla!

• Aleta

Hmmm, kåt-morsa...

Fjällbruttan skrev 2010-01-02 17:50:23 följande:
      Tssss.... här har vi faktiskt kåtor Skulle se snyggt ut att hålla hov i långkalsonger och raggsockor
  • Aleta

Jag ber om ursäkt för den låga nivån på humorn.
    Hjärnan är dessvärre kvar i förra året känns det som, det kommer att ta tid att sova ikapp!

• Aleta

Jag håller alla tummar och tår för er Passionsblomman!

• Aleta

Åh Daa, så sorgligt. Skickar massor av kramar.

Svar på tråden Tantvarning6