Tantvarning6
Godmorgon!
Nu ska jag snart åka och hämta en häst!
Tjoho, känner mig som ett barn igen, jag tror att jag är mer förväntansfull än barnen.
(Jag har haft hästarna ute på foder i snart 7 år, så det är inga nyförvärv.)
Godmorgon!
Nu ska jag snart åka och hämta en häst!
Tjoho, känner mig som ett barn igen, jag tror att jag är mer förväntansfull än barnen.
(Jag har haft hästarna ute på foder i snart 7 år, så det är inga nyförvärv.)
Hej vänner!
Vi får köra avslappning ihop lillabruden, jag känner att jag också börjar stressa upp mig. Hästarna på plats, men med den ena följde två veterinärräkningar på totalt 6000:-! Jag ska ringa och fråga vad de har gjort med hästen, för det står inget specificerat på den ena, bara "veterinärkostnader". Jag vill ju inte betala för behandling av några andra djur också *misstänksam*.
Cantaton - att du orkar, jag blir alldeles matt av din viljestyrka.
Tar en av Villemoas muffins istället - tack!
Välkommen tillbaka MV85, så mysigt att du har hittat någon ny!
Heloise, hade du inte fixat ihop fler, eller minns jag fel?
Dfk, var det ett fint hus?
Välkommen hit Hvidbrud.
*Vinkar till alla andra*
Sväva på bara!
Skickar massor av kramar och skratt, ta för er av det ni vill ha.
Jag måste slåss mot getingarna som har invaderat köket, badrummet och TV-rummet. Var kommer de ifrån? De är överallt och jag blev stungen igår. Försöker hålla undan dem från barnen så gott det går.
Kom hit och skrik om set verkligen hjälper. Jag har precis mördat 20 stycken.
Och Sonja, ta för dig. Om ett par veckor tänkte jag göra chokladpraliner igen, syrran har beställt av mig, så då skickar jag sådana också.
Dfk, vi letar, men huset är stort och gammalt, det finns massor med springor och hål för getingar.
Nu har jag precis haft ihjäl 35 stycken till och försökt få tag på försäkringsbolagets skadedjursbekämpare igen! Hjälp!
Getingmördaren här igen, hur många kan det egentligen finnas i ett bo?
dfk, vi har inte hört något från försäkringsbolaget ännu. Inom två dagar hör de av sig tydligen. Nåja, huset är stort, vi får vara någon annanstans helt enkelt.
Tack för stödet! Ja, de verkar gilla värmen inomhus. Det är hemskt, de ligger i leksakslådorna till och med!
Som tur är dras de flesta till fönsterna och där är de lätta att ta.
Mulle, en tur till någon kul stad? Norwegian har billiga biljetter. www.norwegian.se/
Vi tog med mamma till Rom när hon fyllde 60 och London vid 70.
Välj en stad och googla sedan aktiviteter och turistsidor eller om du vet om saker han gillar så leta upp just dem på det stället. Våra resor var toppenbra och jag bokade massor av aktiviteter hemifrån. På 70-årsresan fick mamma till och med springa mellan alla grejer (orkidéutställning, makeover med fotografering, musikal osv.), men vi hade jättekul.
Suck, vad trött jag är på getingar, har säkert redan dödat 15 stycken, varför ringer aldrig skadedjursfirman?
Lillflickan har åtminstone inneskor som hon älskar, så det känns lite bättre, men femåringen har vuxit ur allt sådant. Hon får gå jätteförsiktigt. Jag får åka in till sta'n i eftermiddag och köpa tofflor till henne.
Cantaton, jobbigt med strulet, men nu får de ju veta vad de behöver förbättra, för du ska väl utvärdera?
Didis, nu sitter du där och blir karvad i, din stackare, men när du läser detta är det över!
Tennisracket låter kul Soldemor!
Lite som det här kanske? www.rolighetsteorin.se/
Grattis Soldemor!
Vi får ingen hjälp förrän vi hittar ingången på utsidan av huset. Jag stod och stirrade på väggen och huttrade en timme innan jag gav upp och gick in. Alla getingarna kommer ju in i huset istället! De kryper upp mellan springorna i trägolvet och sedan invaderar de huset. Imorgon ska jag fånga en burk med dem levande och släppa ut dem utanför, kanske flyger de hem?
Nu har båda barnen skor i alla fall.
Puss och kram, nu ska jag slå mig fram till sovrummet.