Inlägg från: Kjell Präst |Visa alla inlägg
  • Kjell Präst

Tantvarning6

Idag ska den här tanten ha en temagudstjänst med texter och sånger av Dan Andersson. Jag jobbar i en församling där vi har relativt stort utrymme att utforma och utföra egna idéer och påhitt...

• Kjell Präst
    Aleta skrev 2009-11-08 08:55:14 följande:
    Åh, det var han som omkom så tragiskt på ett hotellrum, eller hur?Kjell Präst skrev 2009-11-08 08:43:48 följande:
    Ja, det stämmer, 1920.
  • Kjell Präst
    TinkerBelle skrev 2009-11-08 12:30:31 följande:
    Kjell ? jag måste nog ta besöka dig i den kyrka! Låter som ni har en väldans massa kul för er.
    Gör det...!
  • Kjell Präst
    Cantaton skrev 2009-11-08 14:31:16 följande:
    Vilken kyrka är det?Kjell Präst skrev 2009-11-08 14:30:44 följande:
    Av flera skäl har jag valt vara lite anonym och inte berätta mitt rätta namn eller tjänsteställe i trådarna på BT. Vissa kloka BT-tanter har ändå räknat ut vem jag är och var jag finns och de har varit vänliga nog att inte skriva ut det offentligt.
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2009-11-08 16:54:28 följande:
    Kjell Präst skrev 2009-11-08 08:43:48 följande:
    Inte för att präster bör bli avundsjuka...men jag jobbar i en församling där det ibland heter "så har vi alltid gjort och det brukar bli bra"...håhåjaja, hade gudstjänst utan en enda besökare idag, fick hålla budgetvarianten för kyrkvärdarna som ville gå på gudstjänst, men den här mässan känns onekligen LITE roligare!
    Trist med gudstjänst utan besökare! Jag jobbade tidigare i en församling där man envisades att ha lunchmässa varje onsdag trots att det aldrig, säger aldrig, kom någon besökare utifrån utan bara ett par-tre pliktskyldiga ur personalen...
    Men Dan Andersson-gudstjänsten gick bra, den var välbesökt också av folk som normalt inte kommer till kyrkan utan gick för Dan Anderssons skull.
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2009-11-10 12:33:29 följande:
    Nu till något som är såå roligt mitt i en mörk tid: Jag planerar första advent! Vi är snart där! Tjohoo!(
    Jag har också börjat planera jobbet under advent/lucia/jul på allvar. Det är toppen!
  • Kjell Präst
    passionsblomman skrev 2009-11-10 19:12:07 följande:
    Vad jag stör mig på att de säger "han" där jag vill ha "honom" här i Småland förresten...
    I småland??? Jag stör mig lika mycket på det här i Stockholm
  • Kjell Präst
    passionsblomman skrev 2009-11-10 19:59:22 följande:
    Hihi! Jaaa, jag tycker de säger "han" HELA tiden här , som på träningarna "hjälp han då, hjälp han!"Eller "Jagbehöver hitta ett nytt hem åt han, kan du ta han eller vet du någon så det blir bra för han?"Tycker både vuxna och barn pratar så här. Iallafall många fler än där jag bott förut.Uppe i Jämtaland sa man ju mer "´n", alltså "men ta´n då!" fast det känns mer dialektalt, även om det här säkert också är det...Kjell Präst skrev 2009-11-10 19:49:23 följande:
    Jag minns en tråd på BT som hette "Morgongåva åt han"
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2009-11-18 21:43:52 följande:
    Hej tantsen!Här är regniga hälsningar från Barkarby, där vi bor på vandrarhem. Man kan shoppa här! Det finns en bok- och skivoutlet! Här kan jag verkligen understödja mina missbruk! Och Ikea fem minuters gångväg bort! Paradiset på jorden, nästan!Här är massor av kramar t alla tanter som behöver det, spec de som inte mår bra av olika anledningar. Själv mår jag mycket bättre idag. I går kväll var jag helt säker på att jag blivit vaccinerad med smågrisar! Feberfrossa och ont i kroppen och barta helt enkelt totaldassig! (fint språkbruk prästen har!). Idag har jag klarat mig med två panodil. Finns hopp trots allt!
    Bor du på Majorskan? Då har du ungefär 15 minuters promenad hem till mig
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2009-11-19 08:42:27 följande:
    Vi körde genom hela Barkarby samhälle
    Det gick väl rätt fort
Svar på tråden Tantvarning6