Inlägg från: Kjell Präst |Visa alla inlägg
  • Kjell Präst

Tantvarning6

Idag är det domssöndag, och den här tanten har gudstjänst. Men jag tänker inte predika, utan högläsa ett kapitel ur "Pippi Långstrump". Tror ni jag har jobbet kvar i morgon?

• Kjell Präst
    Soldemor skrev 2009-11-22 13:14:14 följande:
    Kjell Präst skrev 2009-11-22 08:58:24 följande:
    Beror nog på om det är familjegudstjänst eller inte...opch kanske vilket kapitel det är!
    Nej, någon familjegudstjänst var det inte. Men kapitlet var "Pippi ordnar frågesport" - en utmärkt illustration till domssöndagen. Idel leenden i församlingen. Chefen dök för övrigt upp, och han sa att det var bra Så jag får nog jobba kvar.
  • Kjell Präst

En vaktmästare sa till mig att den här domssöndagspredikan var den bästa han någonsin hört, för den innehöll ljus och inte mörker (Jag vågar skriva detta utan att skryta eftersom orden jag sa ju inte var mina utan Astrid Lindgrens...)
    En gång under utbildningen läste jag om Nalle Puh i självaste Uppsala domkyrka... fast den berättelsen hade jag hittat på själv...

• Kjell Präst

För att pigga upp eventuella morgontrötta tanter vill jag gärna dela med mig av två visdomsord som min fru (Nej, Frulle, hon är inte "min man")levererade igår. Min fru är en mycket klok kvinna, dock försöker hon ibland få alltför mycket att rymmas i den arma skallen. Alltså sa hon till vår förkylda tioåring: "Nys inte rätt ut i luften, nys i knävecket istället"
    Och när mobiltelefonen ringde: "Är det min väska som väskar?"

• Kjell Präst

Kjell Präst skrev 2009-11-30 09:28:30 följande:

För att pigga upp eventuella morgontrötta tanter vill jag gärna dela med mig av två visdomsord som min fru (Nej, Frulle, hon är inte "min man")levererade igår. Min fru är en mycket klok kvinna, dock försöker hon ibland få alltför mycket att rymmas i den arma skallen. Alltså sa hon till vår förkylda tioåring: "Nys inte rätt ut i luften, nys i knävecket istället"Och när mobiltelefonen ringde: "Är det min väska som väskar?"
    Vill ni ha en till? I går kväll petade min kära fru vår stora norska skogkatt i magen och sa kärleksfullt "Du är en sån fiiiiiiiin hund".
  • Kjell Präst
    Frulle skrev 2009-12-01 17:50:06 följande:
    haha, men Kjell.. Är du SÄKER på att hon inte tar en liten virre i smyg då och då?? OBS att jag sa HON!
    Det är en tanke! Vi har visserligen ingen sprit hemma, men kanske hon har gömt något i sin garderob?
  • Kjell Präst
    Frulle skrev 2009-12-12 10:13:58 följande:
    hehehe, jag förstår vad du menar.. Jag är lite smått less på dessa barnhälsningar faktiskt.. Det är ju inte ungen som skickar julkortet!! Nä jag ska göra en sån där Elf your self-grej och skicka electroniskt..
    Elektroniska julkort suger!
  • Kjell Präst

Jag såg en reklamskylt på Stockholms central. Den var från Burger King och det stod "Vi serverar frulle". Frulle, kan du inte gå in på Burger King och säga "Jag heter Frulle. Servera mig!"

Svar på tråden Tantvarning6