Tantvarning6
Idag är det domssöndag, och den här tanten har gudstjänst. Men jag tänker inte predika, utan högläsa ett kapitel ur "Pippi Långstrump". Tror ni jag har jobbet kvar i morgon?
Idag är det domssöndag, och den här tanten har gudstjänst. Men jag tänker inte predika, utan högläsa ett kapitel ur "Pippi Långstrump". Tror ni jag har jobbet kvar i morgon?
En vaktmästare sa till mig att den här domssöndagspredikan var den bästa han någonsin hört, för den innehöll ljus och inte mörker (Jag vågar skriva detta utan att skryta eftersom orden jag sa ju inte var mina utan Astrid Lindgrens...)
En gång under utbildningen läste jag om Nalle Puh i självaste Uppsala domkyrka... fast den berättelsen hade jag hittat på själv...
För att pigga upp eventuella morgontrötta tanter vill jag gärna dela med mig av två visdomsord som min fru (Nej, Frulle, hon är inte "min man")levererade igår. Min fru är en mycket klok kvinna, dock försöker hon ibland få alltför mycket att rymmas i den arma skallen. Alltså sa hon till vår förkylda tioåring: "Nys inte rätt ut i luften, nys i knävecket istället"
Och när mobiltelefonen ringde: "Är det min väska som väskar?"
Kjell Präst skrev 2009-11-30 09:28:30 följande:
Jag är helt nöjd med mina bröst. Eller har jag missat något nu....?
Snö, snö, snööööö! Yesssssss!
Jag såg en reklamskylt på Stockholms central. Den var från Burger King och det stod "Vi serverar frulle". Frulle, kan du inte gå in på Burger King och säga "Jag heter Frulle. Servera mig!"