Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning6

Jamen herregud jag VET! Det är därför det behövs fler än en hjärna för annars får man ju spepet. Så mankan dela upp arbetet lite menar jag.
    jag har tex inte skrivit i den där tråden du fick länk till. Men jag ser allt!

Förresten så verkar att ta bort trådar vara enda vägen numera. Man får iallafall absolut inte ge igen. DÅ blir man arnad och avstängd. Nu "blri det inga åtgärder mot enskilda inlägg eller medlemmar då hela tråden tagits bort"

Kanske att göra det lite väl enkelt för sig?

Det FINNS gpner då det finns anledning att ta ställning och säga ifrån. Även i ett reklamfinansierat forum, kan man kanske evntuellt tycka. ELLER så får man låta ALLA bete sig och helt luta sig tillbaka.

Det går att diskutera.

didis skrev 2009-11-05 14:38:06 följande:
    Ja, ska alla arbetsdagar vara som idag hinner jag sitta mycket vid BT! Det värsta är väl att jag ibland känner "nä jag orkar inte kommentera, det är alldeles för dumt" eller "nä, den här tråden har jag läst förut 10 gånger". Därför blir jag imponerad av att tex du och Aleta orkar argumentera vidare!Fast det är synd att moderatorerna är så snabba med att at bort trådar, kan de inte få vara kvar så jag hinner läsa dem??
  • passionsblomman

Nu ser jag!

Kaan du inte ta över biblioteket här förresten? Det finns faktiskt ett här i byn och jag tog ett höstprogram igår på ICA, men jag har iofs inte kollat vad där stod.

Det är billigt med hus här också!
    Och så har jag planerat att Kjell präst söker kyrkoherdetjänsten här, hans fru (eller man) tar över gästgiferiet, och så kommer Mulle och blir handbollstränare, medan Sonjas make börjar jobba på min bekants möbelfabrik.
    Aleta säljer sin gudomliga choklad medan Daas man bygger soolaa bilar åt allt folket och Daa tillverkar extra lemmar åt de som behöver.

Bruttan far runt med storkvasten och håller samhället rent från drägg medan Sonja håller ordning på hela vår samhällsekonomi.
    Didis fixar en praktik där hon inte jobbar utan bara bossar och åker på viktiga tjänsteresor medan hon kränger sockervadd när jag ordnar marknad.

MV köper och renoverar upp bagetiet som har anor men behöver en nystart.

dfk fixar en schakklubb och Panzer sätter lite fart på politiken.
    Solde startar ett kattpensionat på deltid och jobbar såklart som präst här i byn också.

Cantaton sköter kören och sjunger på alla bröllop och begravningar samt startar en teatergrupp ihop med didis make.

Didis dotter ger Panzer en match i talarstolen och Villemoa, Panzer och Hammerman styr dessutom upp skolan.

Tinker startar eget och alla gamla ärkeas blir så på efterkälken att de aldrig hittar oss mer.

Lilla bruden fortsätter som personlig assistent för hon älskar sitt jobb och här är annonser HELA tiden om det.

Oj, det som började med ett jobbtips årt Heloise blev visst ett helt nytt samhälle...

• passionsblomman

Det FINNS- tro det eller ej en backe med ett liftsystem här! Han kan vidareutveckla det!

Fjällbruttan skrev 2009-11-05 16:05:26 följande:
    Tack för alla uppmuntrande tillrop:-dJag vill köra traktor och skotta snö, och så vill jag baka tårtor till alla bröllopspar som Kjell och Solde ska viga!Annars kan jag brodera och läsa böcker i Heloise bibliotek... nä vänta, jag vill ha ett café i Heloise bibbla så vi alla kan fika tillsammans!!Älskling får bygga en backe och ett liftssystem så han kan dundra runt med alla sina maskiner som han bott i sen barnsben Vi kommer!!!Ärkeaste har vikt sig och tänker inte jaga, men jag har sagt att jag ill prata med älskling så får vi se hur vi gör... jag är sur och tänker INTE TACKA honom!!!
  • passionsblomman

Tänkte väl att det skulle passa dig!

Och som sagt DÄR FICK DE de där övertandläkarna vad är vahetternu...ST då?

didis skrev 2009-11-05 16:18:35 följande:
    Den byn vill jag gärna bo i!! Speciellt som jag bara behövde bossa och sälja sockervadd! Och på vintern lyses hela byn upp av 100.000 små lampor!Förresten kommer dottern att bli uppsatt på kommunfullmäktigelistan här i sta´n. Inte på valbar plats antar jag men ändå *stolt mamma*. Jag får väl rösta på Miljöpartiet i nästa val då och kryssa för dottern... hoppas Mp inte har alltför mycket stolligheter för sig i kommunen!
  • passionsblomman

ATT vi gör!!! och jag vet en ledig lokal också för den delen!

Inser ni förresten vilken rolig KÖR vi skulle få ihop! Fjosok, här är byn med både vildsvin att skjuta och en hel tantkör att -försöka-hålla ordning på.

-Jag tror det är lättare att nedlägga ett vidsvin än att styra upp tanterna dock...

Duchess skrev 2009-11-05 18:11:48 följande:
    Behöver ni nåt MAX i byn..?
  • passionsblomman

Gör det! Och gör en sådan där Walk-in-closet medan du ändå är igång!

didis skrev 2009-11-05 18:34:07 följande:
    Dagens I-landsproblem:på måndag ska hela kliniken ha planeringsdagar på ett spa (jag har bokat helkroppsmassage! ) med tillhörande middag. Veckan därpå är det kurs i Lund, också med middag. Delvis är det samma personer på båda tillställningarna och som jag dessutom har ätit kursmiddag med förut.Festklänningarna har jag faktiskt märkta med en lapp där det står vilken fest de användes till och vilka som var med (typ S´släkt eller jobbet). Jaja det är kankse i tantigaste laget men SÅ förskräckligt ofta köper jag inte nya festkläder!!Jag funderar allvarligt på att inrätta ett kartotek över hela garderoben, i vilket fall den delen som rymmer kläder för middagar etc. Eller vore det att ta i???
  • passionsblomman

Ja för min del så kan jag iofs göra en museidel med mina urvuxna (/krympta? ) kläder, men annars skulle det räcka rätt bra med ungefär storleken av en gästtoalett för mina kläder. Alltså är det nog bättre att skaffa ett garderobssystem framöver till vårt sovrum. Med skjutdörrar.
    didis skrev 2009-11-05 18:46:10 följande:
    Haha! Den skulle eka lite tom bara! Eller är fleecetröjor och torktumalde tröjor bra på att absorbera ljud??
  • passionsblomman

Ja eller hur?

Jag tror vi får ha I´m yours som Personal Shopper i vår by och så får hon tvinga med oss på inköpsresor där mutorna är fantastiska middagar på gourmetresaturanger världen över...

Jag tycker vi börjar med...Frankrike kanske?

• passionsblomman

Titta! Precis när jag planerade in din framtida deltidssysselsättning jämte författarskapet, så sitter du och postar samma sak!

It must be a sign!

Im yours skrev 2009-11-05 19:17:00 följande:

Haha, men jag då? Vad ska jag göra i byn. Personal shopper åt Didis kanske Kramar från en mulitrött tant.
Svar på tråden Tantvarning6