Jag känner mig som en inte helt igenom god mor, för jag tog inte med mina barn på julskyltning igår !
Men jag kände att jag orkade inte, inte ens för deras skull (de hade ingen aning om att det VAR julskyltning, så det saknade det inte). Jag var tidigt i kyrkan på körrep och sedan kom flickorna dit med morfar och var med där. Efter det åkte vi förbi gravarna och sedan köpte vi försenat lördagsgodis och pizza. Väl hemma pyntade vi lite grann, långt ifrån allt, men lite vintrigare gardiner åkte upp, julstjärnor mm. Det kändes så varmt o skönt hemma att bara tanken på att dra ut på stan ,ensam med två som genast börjar gnälla, "vi vill ha det, och det, och det och det, och åka häst, och köpa det och äta det..." Nä! Beslöt att inte utsätta mig för detta.
Idag har jag dock dåligt samvete... De kommer ju prata om julskyltningen på skolan o dagis och alla har varit där utom mina barn Hoppas de i alla fall kommer på att säga att de minsann var på Adventsmusik i kyrkan istället.
Jag är ganska trött på all julhysteri, sedan mååååånga år tillbaka. Ett tag var jag riktigt Anti-jul. Men sedan jag började sjunga i kören fick julen en annan, lugnare innebörd för mig, men nu med ungar o allt, så tenderar det till att julen bara är ångestfylld och stressande.