• Sonja68

Tantvarning6

Kjell Präst skrev 2009-12-01 09:57:19 följande:

Kjell Präst skrev 2009-11-30 09:28:30 följande:
    Vill ni ha en till? I går kväll petade min kära fru vår stora norska skogkatt i magen och sa kärleksfullt "Du är en sån fiiiiiiiin hund".
    Hur är det ställt med frugan egentligen? Hahaha, jag garvar ihjäl mig!!
  • Sonja68

Ska kolla runt, Cantaton, om det är någon som kan tänkas gå på Pysselkvällen med K. Flickornas pappa har gått med mig (då båda flickorna gick på dagis) tidigare år och han är gruvligt less på pysslet och alla grejer vi tvingas släpa hem därifrån

• Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-12-01 10:01:29 följande:
    Varför bor ni inte närmre?Jag hade kunnat gå så kan du ta körrepet. Jag älskar att pyssla.Varje tisdag hela november har vi haft någon av lill-skrutts kopisar med hem och tillsammans har dem pysslat under över insyn av mig.
    VAd gullig du är!
    På ett par år, när de är lite större, så skickar jag ner dem till dig en helg i december. De skulle säkert ha jätteskoj och pyssla med dig och din dotter
  • Sonja68

Im yours skrev 2009-12-01 10:55:47 följande:

Hej på er!Just det Cantaton, härligt att din pappa är på bättringsvägen.Sonja; Ibland får jag för mig att det är vi vuxna som skapar förväntningarna, o att barnen vill göra "oss" till viljes. Så sjung ut för full hals min vän!Kramar från moi.
    Ja men eller hur?! Jag börjar också misstänka det. Barnen föddes ju inte precis med ett starkt behov av tomtar och julpyssel, pepparkaksbak och massor med julklappar. Eller tänker jag fel??
    VI vuxna, media m.fl. blåser upp förväntningarna och lär dem att så HÄR ska det minsann vara när det är jul.
    Och barnen spelar med i spelet, för att mamma o pappa förväntar sig att de ska stråla av lycka och tacksamhet, för att mamma och pappa ansträngt sig så mycket för att det ska bli en "riktig" jul. Så småningom har även barnen fått dessa "måsten" inpräntade i sitt medvetande och då blir det _ännu_ jobbigare för mamma och pappa att leva upp till kraven...
  • Sonja68

Nä, nu har jag bestämt mig. Det blir en jul med mer andlig inriktning i år Färre julklappar och mer julmusik och tankar kring varför vi firar jul.

Däremot kommer vi att frossa i ryska nyårstraditioner när vi åker till Moskva; det blir ёлка (betyder "gran" men avser en nyårsfest som liknar våra julfester; dans runt gran, sånger, lekar, Farbror Frost och Snöflickan kommer med en liten present till barnen) Vi ska försöka få tag på biljetter till den som är i Kreml (!) men det är vääääldigt svårt. Annars blir det nån annanstans. Det blir dockteater eller musikteater, skridskoåkning, nyårsfirande med stor salut och raketer, massor med mat och samvaro med släkten. Vore även härligt om vi kunde gå på julmässa, men vi åker hem just i samband med ryskortodoxa kyrkans julfirande. Samt att det är en lång ceremoni och man står upp hela tiden. Jobbigt för små barn. Vi får se!
    Vem vet när vi får möjlighet att fira nyår i Moskva igen?

• Sonja68

Välkommen tillbaka Lilla Bruden!
    Och Bobou; är det med kören du är så upptagen om kvällarna?
    Fjosok! Vink-vink, kul att du tittar in Trodde du hade glömt oss. Hur mår du Fullt upp för en musiklärare så här innan lucia, jul och skolavslutning?
    Kalkon i stället för skinka låter bra. Men vi brukar äta kalkon på nyår. Min vännina gör underbar kalkon i ugnen med ris och katrinplommon som fyllning. Mums!
    Undrar om det finns skinka att få tag på som man garanterat vet kommer från en gård där de stackars djuren INTE blivit illa behandlade?

• Sonja68

Ikväll är det nervöst. Min sexåring ska uppträda med sin dansgrupp från Kulturskolan på Folkets Hus, första gången på stor scen. Hon ska vara vit fjäril ♥

www.scenkonstbolaget.se/Sida.asp&KategoriID=1

Här finns att läsa om föreställningen som de ska ha i samarbete med en spansk dansgrupp samt danssällskapen Norrdans.

(om någon är intresserad alltså, annnars; hoppa över!)

• Sonja68

Vi fick glögg och pepparkakor och ischoklad på jobbet till morronkaffet. Det var väl sympatiskt?!

• Sonja68
    Frulle skrev 2009-12-02 10:24:50 följande:
    Nu har vi fått första budet på vår lgh!!!Passion, nu vet du exakt hur jag känner i magen!!
    Iiiiiiiih! Vad spännande
    Får du också pling i telefonen när de budar
  • Sonja68

Måste gå och käka, sedan jobba som f*n för att sedan gå på utvecklingssamtal på sexårs ang T.

Vi ses !

Svar på tråden Tantvarning6