Tantvarning6
Kjell Präst skrev 2009-12-01 09:57:19 följande:
Vill ni ha en till? I går kväll petade min kära fru vår stora norska skogkatt i magen och sa kärleksfullt "Du är en sån fiiiiiiiin hund".
Kjell Präst skrev 2009-12-01 09:57:19 följande:
Ska kolla runt, Cantaton, om det är någon som kan tänkas gå på Pysselkvällen med K. Flickornas pappa har gått med mig (då båda flickorna gick på dagis) tidigare år och han är gruvligt less på pysslet och alla grejer vi tvingas släpa hem därifrån
Im yours skrev 2009-12-01 10:55:47 följande:
Nä, nu har jag bestämt mig. Det blir en jul med mer andlig inriktning i år Färre julklappar och mer julmusik och tankar kring varför vi firar jul.
Däremot kommer vi att frossa i ryska nyårstraditioner när vi åker till Moskva; det blir ёлка (betyder "gran" men avser en nyårsfest som liknar våra julfester; dans runt gran, sånger, lekar, Farbror Frost och Snöflickan kommer med en liten present till barnen) Vi ska försöka få tag på biljetter till den som är i Kreml (!) men det är vääääldigt svårt. Annars blir det nån annanstans. Det blir dockteater eller musikteater, skridskoåkning, nyårsfirande med stor salut och raketer, massor med mat och samvaro med släkten. Vore även härligt om vi kunde gå på julmässa, men vi åker hem just i samband med ryskortodoxa kyrkans julfirande. Samt att det är en lång ceremoni och man står upp hela tiden. Jobbigt för små barn. Vi får se!
Vem vet när vi får möjlighet att fira nyår i Moskva igen?
Välkommen tillbaka Lilla Bruden!
Och Bobou; är det med kören du är så upptagen om kvällarna?
Fjosok! Vink-vink, kul att du tittar in Trodde du hade glömt oss. Hur mår du Fullt upp för en musiklärare så här innan lucia, jul och skolavslutning?
Kalkon i stället för skinka låter bra. Men vi brukar äta kalkon på nyår. Min vännina gör underbar kalkon i ugnen med ris och katrinplommon som fyllning. Mums!
Undrar om det finns skinka att få tag på som man garanterat vet kommer från en gård där de stackars djuren INTE blivit illa behandlade?
Ikväll är det nervöst. Min sexåring ska uppträda med sin dansgrupp från Kulturskolan på Folkets Hus, första gången på stor scen. Hon ska vara vit fjäril ♥
www.scenkonstbolaget.se/Sida.asp&KategoriID=1
Här finns att läsa om föreställningen som de ska ha i samarbete med en spansk dansgrupp samt danssällskapen Norrdans.
(om någon är intresserad alltså, annnars; hoppa över!)
Vi fick glögg och pepparkakor och ischoklad på jobbet till morronkaffet. Det var väl sympatiskt?!
Måste gå och käka, sedan jobba som f*n för att sedan gå på utvecklingssamtal på sexårs ang T.
Vi ses !