• Sonja68

Tantvarning6

Soldemor skrev 2009-12-02 12:00:29 följande:
    Som budgivare är det där plinget lite läskigt. Då vet man att någon annan (troligtvis) lagt högre bud än man själv...
    Aaaah, det är så det funkar! Budgivaren får också pling när andra lägger bud. Har ni lagt ner budandet på huset som sprang iväg i pris?
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-12-02 12:00:41 följande:
    Ja!!! Men nu plingar det inte!! haha. Äh jag får väl ha lite is i magen.. Det kommer ju inte bud med 5 minuters mellanrum heller.
    Här hos oss har vi inte ens några pling. Så få som lägger bud, endast nedåt i så fall, så det går med snigelns hastighet. Man skulle faktiskt kunna skicka buden med vanlig post
  • Sonja68

Hej hej!

Har inte varit i varken Thailand eller Vietnam. Men båda resemålen verkar fantastiska. Särskilt Vietnam om jag förstått mina vänner rätt.

Lilla fjärilen var helt fantastisk igår. Hade ingen aning om att min elefantvirvelvind där hemma kunde röra sig så lugnt och graciöst och koncentrerat! T.o.m ända ut i fingerspetsarna!
    Den flickan som skulle gå först in hade blivit sjuk eller nåt så dansfröken frågade om någon annan kunde gå in först och "leda" isället för henne. Tystnad. Hon frågade igen, "är det verkligen ingen?" Tystnad. Sen säger min T lugnt: "JAG kan göra det" Jag blev helt förskräckt Frågade VET du verkligen vad ni ska göra. "JAA, det vet jag. Det är ju precis samma som vi gjort när vi tränat på övningarna" Helt cool
    Hon såg hur lugn och samlad ut som helst! *sträcker stolt på mig*

NorrDans och Thomas Noone Dance's föreställningar var jättebra, men barnen blev lite less. NorrDans hade dock temat Alice i underlandet, så det var lite roligare, men Thomas Noone's från Spanien var riktigt modern dans till "konstig" musik. T.o.m vi vuxna hade lite svårt att förstå den.
    Men min 4-åring tyckte det var fantastiskt. Hon följde med, med stora tefatsögon, varje fiber och cell i hennes kropp tog in precis ALLT. Och sen applåderade hon överförtjust!
    Tror hon fick sitt livs kulturupplevelse igår

• Sonja68

Jag tog ett beslut igår. Jag ska skippa medverkan i Lucia i kyrkan. Hela söndagen kommer att gå åt och jag känner att jag vill ta det lugnt och vara med familjen. Vi får gäster också innan jul (20-23) , så vi behöver få vara bara vi och mysa lite mitt i december.
    Därmed skippar jag också repet ikväll.
    Båda flickorna började gråta igår över att det inte skulle bli nåt julpyssel på dagis, men nu så när jag tänkt om, så kan vi ju faktiskt gå ikväll. T.o.m maken sa att han kommer med, tyckte också att vi skulle gå hela familjen och "pyssla" Eller det kanske är glöggen och pepparkakorna han är ute efter?
    Nej, men vi har brukat gå båda två, och hjälpa varsin unge med pysslet.
    Så. Frid o fröjd i huset.
    Riktar in mig på julmusiken och det känns som att det räcker.

• Sonja68

Thinker 41 graders feber!!! HUR mår sonen idag då?
    Hoppas pencillinet börjar verka snabbt. Kram!

• Sonja68

Hej kära vänner!

Fjosok, hur har du det med benen?

Soldemor, ja det låter onekligen snarlikt människobarn, dina katter De verkar vara härliga personligheter!

Igår var vi på julpyssel hela familjen på dagis. Där var många familjer. Flera av barnen i gruppen har storasyskon som OCKSÅ gått i samma grupp, tex. förra året eller tidigare (som vår sexåring t.ex.) Så det blev en liten "reunion" för dem. Åh, så roligt de hade. Och fröknarna kramade alla sina "gamla" barn.
    Oj, så vi pysslade och återigen var det min man som var mest engagerad och gjorde värsta grejerna, pimpande julgranar och tomtar med glitter osv. Fröknarna kallar honom för Pysselkungen Själv riktade jag in mig på fikat
    Nån girland och en apelsin med nejlikor gjorde jag dock, samt en glödlampa täckt med glitter och en upphängningsanordning av piprensare *ryser, men vad gör man inte för barnens skull*.

Bilen hämtade jag från verkstaden 3100 kr blev notan. Till det kommer då delar som maken köpt för 700 spänn samt hans jobb. Men det jobbet har jag betalat av in natura
    Bilen gick igenom besiktningen i alla fall. Piuhhhh...

Måste rusa, men ha en bra mysfredag alla!

• Sonja68

Godkväll!
    Här har bakats pepparkakor idag. Flickorna överförtjusta och maken vankade av och an och jag riktigt såg hur det kliade i fingrarna på honom. Visade sig att han aldrig gjort pepparkakor. De har några liknande i Ryssland, men det är inte samma.
    Så han har missat pepparkaksbak i sin barndom! Tillslut kunde han inte hålla sig utan kastade sig in i baket och stansade figurer för glatta livet med tjejerna!

Han har jobbat extra idag och varit ut och jobbat kl 06 på morgonen. Jag var med tjejerna på Ryskan och sedan när vi kom hem så satte sig tjejerna med lite ryska arbets/pysselböcker medan jag lagade lunch. Tro't eller ej, men maken lämnade patiensen på datorn (är det spindelharpan den heter?) och UTAN att jag behövde be honom satte han sig och hjälpte tjejerna med ryskan. Han ÄR faktiskt ganska engagerad i barnen och en jättebra pappa ♥ .Även om det kan verka annorlunda när jag spyr galla över honom här hos er tanter...

• Sonja68
    Fjosok skrev 2009-12-05 22:05:48 följande:
    Sonja: Gigienjetsiskijpaket
    Nu hänger jag inte med...

Cantaton: HOppas verkligen det ordnar sig med din pappa och operationen!!
  • Sonja68

När jag kollar på Frulle och Lilla brudens fantastiska bilder så förstår jag inte varför en operation är nödvändig, ni har ju betydligt större boobisar än jag ! (Eller hade ni stoppat in fyllning i Bh:n?) Själv glömde jag ju stoppa in silikonkuddarna i BH:n på bröllopsdagen
    Men det är klart, jag borde väl förstås också vakna upp och förstå att jag måste fixa mina, men jag har 1) inte råd 2) Är rädd 3) Vore lite cool att vara den enda som inte har silikon eller tatueringar på ålderdomshemmet

Nä, men alla gör väl som de vill. Jag kanske ändrar mig om trycket utifrån blir för stort, eller att jag upplever det som ett problem (förutom att jag aldrig kan ha urringat).

Svar på tråden Tantvarning6