• dfk

Tantvarning6

Tinker det där lät inte dumt med middagen, dregel... Är det öppet alla vardagar? Ska man förboka eller droppar man in?

• dfk

Nä, det kanske är som du säger tinker, att hon inte har någon annan som vill köpa efter hennes sätt att bete sig. Det skulle få vem som helst att dra öronen åt sig!

• dfk

Hihi Panzer, det kanske är det jag ska göra!

Nu ska jag och maken spela ett parti schack och avnjuta lite rödvin och mörk choklad!
    Kram på er!

• dfk

Mittiprick välkommen tillbaks!

Frulle, du ger mig lite j-ar anamma! Jag känner att det där köpet får absolut vara. Hon har förresten mailat mig igen och vill att jag ska ringa upp henne igen. Näpp!
    Förresten vad roligt med er resa! Bra att ni också tar kontakt med mäklaren för att se vad som gäller. Hotas ska man inte göra.

Vad kul att din son är tokig i schack passion! Visst är han välkommen och här får han spela nästan hur mycket som helst med oss. Maken , jag och yngsta dottern älskar schack.

Sonja, vad bra att ni pysslade om lilltösen!

MV85, det där med sovmorgon är något jag minns i fjärran. Här betyder sovmorgon kl. 8.30 ungefär, sedan får man ingen mer.

Aleta, vad skönt att du fick pengarna tillbaka, vågar du handla på blocket efter det?

• dfk

Lillabruden, jag kan förstå din längtan om du tom drömmer om bebisar på nätterna.
    Det är något speciellt med bebisar, man vill bara pussa på dom.Dom är goda att snusa på hjässan och i nacken. Varför luktar dom så gott?

Passion, jag håller envist fast att vi ska spela mycket schack när sonen din är här!
    Nä, jag håller med dig om att allt kan man ju inte tycka om att göra med sina barn. Så är det bara! Min yngsta vill spela med mig på datorn och göra SIMS-familjer. Vi ska sitta läääänge och skapa
    familjemedlemmar, döpa dom, välja husdjur, döpa dom, ta hand om SIMS-familjen läääääänge, köpa hus åt dom och köpa möbler åt dom
    so on so on..... Det tycker jag är tråkigt!

Sedan finns det saker som jag tjatar ihjäl mig på med barnen som dom tycker är jobbigt och det är ju att pyssla.
    Ja de tycker förståss det är roligt först och är väldigt kreativa och duktiga. Men när timmar går och deras mamma bara blir allt vildare bland pärlor och pappersklippning och limmande så blinkar dom bedjande på mig och frågar när ska vi sluta?
    Jag ääääälskar att pyssla.
    Det är också därför jag längtar så efter julen. Jag vill börja pynta och stöka redan nu!

• dfk

Godmorgon Cantaton! Hoppas att du snart ska bli lite piggare.
    Nu ska jag springa till jobbet.

• dfk

Så du älskar pyssel tinker! Jag ska också handla från panduro.

Tänkte att vi ska ha en pysselkväll i advent för alla som vill komma från våra familjer och så ska vi ha julmusik och dricka glögg med dopp.
    Längtar redan!

Idag har yngsta varit på urkasst humör. Hon ska iväg på en höstmiddag och vara spökkatt.
    Men så odräglig som hon är nu, tror jag inte att det blir något för henne. Det är nog inte någon på festen som vill ha en gapande och otrevlig spökkatt där!
    Hoppas att hon skärper till sig snart så får vi väl se om det blir något kul eller inte för hennes del.

Maken står i köket och lagar middag och serverar mig drinkar när jag sitter här vid datorn! Nice!

Har godisabsinens... Jag skulle kunna sluka hinkar med godis.
    Ska ha mens och då är det som värst. Blir också sur om jag inte äter choklad i mängder. Äter jag choklad så mår hela familjen på köpet bra. Är det så för er också vid mens?

Såg på mammas pojkar igår på TV. Fniss, har någon sett det?
    Ena mamman gick runt och frågade alla tjejer om dom var oskulder. En annan mamma ville att de skulle dela hennes intresse för trädgård och blommor. Hm, är det mammorna eller sönerna som ska hitta kärleken?

• dfk

Lillabruden, vad skönt med lite kramar och att han nu förstår dig.

Soldemor, vadan detta, är det er tur att gräla nu! Det är så jobbigt att ha dessa bråk. Inte tror jag väl att han vill att du ska flytta och skapa ett eget liv. Men det sårar när någon kläcker ur sig sånt!
    Det är ju jättesvårt om man inte är överens om ni ska köpa katt. Har inget direkt råd men kanske om du viftar med ögonfransarna och tittar med bedjande cockerspanielögon så kanske han smälter.
    Eller så får du låta honom hålla i lilla missan så att han blir sådär varm och go. Jag hoppas att kissen kan bli er.

• dfk

Det var tur att pölen torkat, här ska ingen dränkas!

Lillabruden, fy vad otäckt! Men det låter faktiskt som om det är han som som har gjort fel. Men jag vet heller inte vad som gäller i ett sånt läge. Försäkringsbolaget kan säkert hjälpa till med att reda ut det och kanske kan man också ta kontakt med polisen i efterhand om man vill fråga. Tur är att du inte kom till skada!

Aleta, mums säger jag. Skicka hit lite praliner vetja!

MV85, mys, mys!

Vad fina mattor och balkonglådor passion!

Frulle, hur gick det förresten efter intervjuven, har dom hört av sig?

Svar på tråden Tantvarning6