• dfk

Tantvarning6

Vad roligt för sonen och klart du är en stolt mamma passion!
    Han har ju talang vetja, sånt ska uppmuntras!

Sonja, är ni helt friska nu efter svininfluensan?

Frulle, vad jobbigt och dyrt det låter!

MV85, vad tufft med dina ångestattacker. Vet du vad som triggar igång dom? Har du lidit av det många år?
    Jag har kanske aldrig haft så svåra attacker men någon form av panikattack tror jag att jag har drabbats av några gånger.
    Det var när jag var sjukskriven för många år sen som det helt plötsligt började slå till, speciellt i köpcentrum eller där det är folkträngsel.
    Jag fick ont i bröstet,svårt att andas, yr, svimfärdig, darrig, illamående, svettningar mm.
    Det har släppt relativt fort. Kanske hållt i sig 10 minuter eller så. Har inte fått det bekräftat någon gång men själv tror jag att det är ångestattack fast lite lindrigare.
    Jag får det mer och mer sällan men det kan fortfarande komma.

• dfk

Har varit och dansat salsa med maken. Det gick väldigt bra den här gången, kul när det börjat att lossna lite.

Cantaton, hoppas att din pappa snart mår bättre!

Pasion, förstår att du känner ett ansvar med missen. Det skulle jag också göra. Man vill ju att de ska få ett bra hem.

Lillabruden, hoppas att lillsmulan snart repar sig i verkstaden.

• dfk

Frulle,Då kommer det snart en liten bebbe då. Spännande!

Tinker, det är bra att du står på dig!
    Hela natten är lite häftigt att sitta på ett internetcafé för en 15-åring.
    Säger han "men alla andra kompisar får ju..."
    Alltid är det ju någon eller några kompisar som verkar få göra allting.
    Jag har många dialoger med min tretton-åring.
    Hon ser ju dessutom ut att vara minst sexton, hon tycker att jag är tjatig, jobbig och pinsam.
    Men som tur är så älskar hon sin mamma ändå (phu!)
    Nu gäller bara datorn, musik, dans, drama, kläder och smink. Jag har inget emot att hon har intressen, utan uppmuntrar henne väldigt mycket.
    Men när det gäller datorn..... jag vill inte att hon sitter vid datorn instängd på ett rum en hel helg. Blek och glåmig med persienner neddragna. "Jag umgås med mina kompisar på msn ju".
    Nä då kommer mamsen och drar upp persienner, in med friskluft och försöker att ruska liv i det lilla spöket.

Jag ska gå på en föreläsning imorgon som heter avklädd på nätet som riktar sig till tonårsföräldrar. Den tror jag är jättebra. Man kommer säkert bli chockad också. Det ska handla om nätmobbning/mobil och barn och ungdomars utsatthet på nätet.
    Det gäller att hänga med lite nu.
    Jag förstår ju framförallt inte språket.Alltså jag förstår vad dom säger men tycker det är urtrist att lyssna på.
    Det suger, jag äger, jag ska laaana.

• dfk

Frulle, det där känner jag igen!

Jag har min 9-åring som var så slug när hon var liten.(Fortfarande)
    Hon prasslade och smög i kakburkarna med smulor runt munnen. Men nej, det var inte hon som nallat kakor inte, med ett litet illmarigt flin. Jag är ju så liten mamma, det kan inte vara jag som har ätit så många. Då var hon säkert 4 år eller så.

Då hade vi läst mycket Alfonsböcker, du vet den där när Alfons är hos farmor och kusinerna. Alfons får inte vara med och spela kort, för han är ju så liten och förstår inte...
    Då fick dom! Alfons åt upp nästan alla kakor ur burken, för han var ju så liiiten och förstod inte bättre.

Sedan har vi ett annat exempel, hon bröt nyckelbenet när hon,var en liten plutt och ramlade ner från trappan.
    Jag var alltid så orolig efter det och ville inte att hon skulle klättra eller hoppa från för höga höjder efter det.
    Då kom hon på hur effektivt det var att säga i vredesmål.
    Mamma då hoppar jag!
    Om hon inte fick som hon ville skulle hon alltså hoppa från trappan eller ett sovloft vi har. Fy, vad otäckt jag tyckte det där var.
    Nu när hon är större så tycker hon ju själv att det var fel, att nä sådär ska man inte hotas eller skrämmas.

• dfk

Lillabruden! Grattis till er fina lägenhet!

Cantaton, styrkekramar till dig! Vad orolig du måste vara, hoppas att det snart ska bli en vändning.

Soldemor, nej, nu får han väl gå och kamma sig, din gubbe!
    Har han alltid haft hetsigt humör i alla 16 år?

Frullegumman, stackars dig att inte få ligga i din egen säng och ha ont. Krya å dig!

Passion, hoppas att du inte blir dålig. Men det är minst lika jobbigt att gå med något som inte bryter ut!

Aleta, inboxa mig om det är så att du har några praliner till salu!!!

Sonja, jotack! Salsan går fint.
    Maken är jätteduktig faktiskt! För första gången så har vi dansat flera gånger nu med lite hotta salsamoves. Jag är mäkta imponerad. Ett kylskåp på dansgolvet har förvandlat sig till en blivande salsakung. Visst
    han trampar mig på tårna och snurrar mig ibland åt fel håll så att mina armar nästan går av, men han försöker!
    Det uppskattar jag och det är stort att han faktiskt anstränger sig för min skull. Nu tycker han ju själv att det är lite kul!
    Vi har ju som sagt haft en jobbig svacka sedan i våras och vi behöver ha lite roligt tillsammans, och inte bara jobba och vara föräldrar. Annars tappar man glöden.

• dfk

Cantaton, jag tänker på dig och din familj! Kramar till dig, jag ger dig massor!!!

Sonja, oj! Det låter jättejobbigt och vad otäckt med någon som bara försvinner! Privatdetektiver är väl inte billiga att anlita men facebook kan ju vara ett sätt. Men det finns säkert andra sidor för förvunna personer som man kan kontakta.

Frulle, du verkar behöva en kram du med, lilla skrutt!!

Soldemor, då förstår jag. Jag har en humörisk man själv men
    det känns som du har det värre!
    Han ska vara rädd om dig!

• dfk

Lillabruden! Vad tråkigt, men jag håller också med om att där fanns det inte rent mjöl i påsen!
    Vad bra att ni stod på er kring fuktbesiktning.
    En säljare släpper väl inte den förste köparen på lägenheten och förlorar 20 000:- utan vidare.
    Men jag förstår din besvikelse.

Sonja, då förstår jag! Det finns säkerligen oseriösa personer som
    tar mycket betalt för ingenting, och lurar en. Hemskt att sko sig på andra människors förtvivlan efter att inte veta om den försvunna är död eller levande.

Frulle, härligt med hemgång! Tycker synd om dig som har så ont.

• dfk

Didis, fy så hemskt! Fruktansvärt.

Cantaton, heja dig!!

Lillabruden, tycker du att du har fått den hjälpen du behövt?
    Att må dåligt så länge måste vara jättejobbigt. Känner du att du mår bra idag eller kommer det och går?

Jag har en tendens att må dåligt under höstarna speciellt.
    Äter rosenrot och jag känner att jag orkar hösten lite bättre då.
    Sedan måste jag vara noga med att sova, ut och promenera under den ljusa delen av dagen mm för då mår jag lite bättre.
    Sedan har jag ju gamla hjärnspöken som gärna kommer smygandes under en sån här period. Kriser man har gått igenom och sådant man ännu inte har bearbetat sedan jag var yngre.
    "Det behöver jag ta tag i när jag orkar"
    Jag stoppar det åt sidan sålänge. Inte särskilt bra lösning men det är vad jag orkar med nu.

• dfk

Oj, vad gott! här har det lagats mat och druckits vin minsann!

Passion, roligt för sonen, nu har han bra aktiviteter efter skolan!

Frulle, Din stackare!

Cantaton, grattis till recensionerna!
    Jag tänker på dig och hoppas att din pappa ska bli bättre!

Jag har ägnat helgen åt att städa, rensa, sortera i skåp och lådor och att slå in julklappar.
    Nu skiner det fint hemma, nästan så man kan spegla sig i glansen!
    Det verkar inte som att hur mycket jag än rensar att det någonsin tar slut. Hur mycket grejjer kan man ha egentligen?

• dfk

Vad kul Cantaton, grattis! Jag är också ett "Carola-fan"

Aleta, tack! Jag kan väl inte säga att jag alltid tycker att det är så himla roligt men det känns så skönt när man har fått röja och det luktar såpa i hela huset.

Svar på tråden Tantvarning6