• dfk

Tantvarning6

Lillabruden, vilken förskräcklig dag! Allt jobbigt på en gång händer! Vilket otrevligt och icke acceptabelt sätt! Det är ju helt makalöst. Det var ju din bil som hade totalförstörts på deras
    område. Vad hade han för att börja skrika på dig? Du var ju helt förstörd och chockad.
    Vad är det för trams att försöka hindra er att komma ut. Man fattar inte att någon gör så. Kunde de inte försöka hjälpa er istället? Ni var ju upprörda över bilen och ville rädda det som gick.
    Otäckt att höra om olyckan. Man blir lite skakig när man har sett sånt på nära håll. Har du någon där hemma som kan krama dig lite extra? Du får kramar här av mig iallafall!!!

Frulle! Har du fått vara där igen?!

• dfk

MV, nu ser jag att din gröna prick är släckt så jag antar att du lyssnade på de kloka tanterna härinne och nu ligger och sover!

Cantaton, Styrkekram till dig!

Bruttan, du är väl för rolig!Jag tänker då inte upprepa det du skrev om tårtan och köttet i munnen. Men jag förstår att det smakade gott!

Liz, så nu kan snart adventsstjärnorna få komma upp i dina nyputsade fönster!

Nu kommer ni döda mig! Jag har fuskat och börjat med julpyntet redan. Stjärnor, tomtar och hela baletten är nu framplockat och det är redan jul hemma hos oss.
    Inte julgranen dock.
    Jag vet det är alldeles för tidigt och inte bra. Men jag kunde inte låta bli!!!! Förlåt mig!!

Förresten hörde jag någon nämna bokmärken. Jag älskar bokmärken! Har dom i en fin ask.

• dfk

Åh, jag glömde ju bort....

Vad roligt med er tantträff!! Didis och Soldemor. Jag vill också träffa tanter!

Frulle, hoppas att smärtan snart lägger sig. Jag tycker så synd om dig. Jag har själv tandläkarskräck och skulle nog tuppa av
    om de skulle göra såna ingrepp på mig!
    Hur går det, har maffian hört av sig? Scary!

• dfk

Jag sitter här fast jag borde göra en massa andra saker!
    Om man skjuter på något mindre roligt som måste göras slipper man då?? Blink...blink..

Nä det är väl bara att ta tag i det! Ska bara...

Stackars dig babou, hoppas att ryggen snart ska bli ok!
    Tänk att du är så vild på dansgolvet!

Cantaton, vad du kämpar på med kalendrarna. Vad roligt det skulle vara att få en sån att öppna fram tills julafton!
    Jag har köpt chokladkalendrar till barnen.

• dfk

Nu har jag äntligen klarat utav en stor arbetsinsats som krävde
    energi! Hurra för mig! Jag som gått och segat och segat kring det där så länge.
    Fast det var samtidigt kul. Har gått igenom nästan trehundra enkäter från ungdomar i gymnasieskolan och gjort en sammanställning och tolkning från detta. Det var också i grevens tid! Jag ska presentera det redan nästa vecka. Snart är detta projekt avslutat och det är både skönt och sorgsamt på samma gång.

Cantaton! Kan jag inte få låna din klänning sen,då jag ska till gymnasieskolan nästa vecka?
    Jag tror att du kommer göra succé med din outfit, ungdomarna kommer nog lyssna lite extra på dig!

• dfk

Tinker! You go girl! Menar då med ärkeaset! Sonens näsblod måste ha varit otäckt!
    Aleta- Grattis! Har du någon länk eller så man kan lyssna?

Cantaton, Riktigt snygg klänning! Måste ha varit roligt att träffa Carola! Som sagt jag beundrar henne mycket. Hon verkar så varm och godhjärtad. Hon vågar ge en bit av sitt hjärta till andra, men har inte alltid blivit så bra behandlad av press/media.Det har ju stundtals varit en häxjakt på henne där hon framställs på ett felaktigt sätt.
    Har aldrig varit in på hennes hemsida. Ska söka fram den.

Soldemor, vad mysigt med Cats! Synd att glädjen hos maken inte varade så länge! Hoppas att bilresan gick bra.

Passion, hoppas ni trots städning och fix, hinner njuta av helgen också!

lillabruden- vilken dum kusin!

Villemoa- vad kul att få såna överraskande sms, pinsamt för honom bara när han upptäcker att han skickat det fel!
    Min man skickade ett sms till mig trodde han med "Puss älskling" och av misstag fick hans arbetskollega det istället.
    Hihi!

Känner mig nere idag!
    Hoppas att det ska släppa, kanske när jag har ätit lite
    god middag och druckit ett glas rött till. Soffan, godis och IDOL, då kanske det känns bättre.
    Ibland blir jag så ledsen av att jag och maken ska vara så oense om uppfostring av våra barn. Ska det vara så svårt?
    Vi har haft flera dispyter nu. Maken kräver respekt av barnen men visar inte inte samma respekt tillbaka tycker jag. Nu gäller väl det här mest vår tonåring i huset. Han dundrar på och skäller så fort han tycker att hon gör minsta fel!
    Jag tycker att det börjar bli jobbigt!!
    Jag tycker att det ska vara en trivsam plats att vara hemma och inte att det ska ticka en bomb härhemma som bara exploderar utan rimlig anledning!
    Är ni alltid ense om barnen tanter?

• dfk

Jag har varit och promenerat i tre timmar med maken på förmiddagen!
    Det är kanske inte såmycket, men jag känner mig helt mörbultad i kroppen! Det är som sagt skillnad på hans och min fysik.
    Vi ska alltid gå i hans turbotempo och då halkar jag alltid bakefter. Sista backen fick han nästan dra mig uppför backen för jag kände mig som en tjurig unge med mössan neddragen. Det regnade och jackan släppte igenom vätan. Min ena gympasko läckte in vid tån och jag kände hur det var kallt och drypande i ena skon.
    Mina ben var helt stumma och jag hörde honom bara. Bit ihop! Kom igen! hejjaramser till mig. Jag ville strypa honom med halsduken(på skoj...).

Svar på tråden Tantvarning6