Inlägg från: MittiPrickBrud |Visa alla inlägg
  • MittiPrickBrud

Tantvarning6

*kramar också Liz* Jag förstår att det är jobbigt och samtidigt kanske skönt att valet är gjort trots att det var obekvämt. Just innan jul då alla är extra känsliga. Det visar att du är stark och att du orkar lyssna på din egen röst.Bra.

Cantaton, hoppas din röst och hals är bättre! Ger dig en kram också, varm och go. Kul med fler som sjunger och sysslar med musik!

Själv sjunger jag nog mest i bröströst-läge. Är med i gospelkör och sjunger dessutom egen musik, mer åt popvishållet då. Där är det inte så mk huvudklang!

Apropå snö så blir jag glad och upplivad då den kommer. Var ute på en liten snöpromenad nu i kväll bara för att få njuta av den innan den försvinner. Är egentligen dålig och bör vara inne, men SNÖ! Då får man passa på!

• MittiPrickBrud

Didis i efterskott: GRATTIS!
    pssionsbloman, du är ju helt i gasen nu! Så mk uträttat på en dag!
    Sonja den konserten låter mysig, hoppas ni får det trevligt!
    Heloise, synd att man inte kan få välja ut bitarna man vill ha och strunta i resten när man pluggar! Hoppas att det ändå blir ngt som känns givande!
    Bobou, hur mås det idag? Kram. Jag tänker på ditt nick här och tycker att "the boubetts" är ett passande namn!
    Cantaton, bluff-faktura!!! Det är ju inte klokt! Så det finns folk som utnyttjar svinisen för sånt också! Mamma mia!
    Hoppas din dag blir bättre. Du får här en stor varm kram!
    Soldemor, läskig färd det där! Det är väl avigsidan med vintern kan man säga.

Idag har jag en städdag här hemma
    I kväll kommer dottern som bor i London hem och det ska bli otroligt mysigt! För hennes skull är jag väldigt lycklig över att det just nu är helt vitt och vackert utanför! Hon längtar efter riktig vinter och snö som hon knappt sett på några år nu.

Åh vad julen ändå är en härlig högtid om man bara undviker att stressa sönder den!

• MittiPrickBrud

Hej alla tanter!
    Vilka äventyr och bestyr det är här veckan före jul!

Hade en massa kommentarer vartefter jag läste om allt, men nu ser jag att klockan snart är midnatt vilket är den tid jag sagt till mig själv att jag måste respektera som senaste tid att sitta vid datorn om jag ska orka med den här julen. Så då hinner jag ju inte skriva allt!

Måste i alla fall läman en megakram till er alla!

Ser ut över den snötäckta världen utanför mitt fönster och gläder mig åt hur vackert det är. Samtidigt hade vi en mk äventyrlig hemfärd från Arlanda igår, det var bokstavligen som en vägg framför bilrutan och man såg inte något. Det var faktiskt rätt läskigt. 30 km / h kändes som värsta racerfarten!

Ändå körde bilar om!

NU är det midnatt!

Godnattkramar !!!

• MittiPrickBrud

Var ute på en härlig promenad i det vackra snölandskapet. Det är helt otrolig så mycket finare allt är då det bäddas in i snö. Husen runtomkring här ser helt annorlunda ut och dessutom är det fint med all belysning. Vissa har så mk ljusslingor att man tror man hamnat i en amerikansk by Men jag gillar det på något sätt. Älskar julen och nu är det snart dags!

Har sysslat med att spela in två julsånger som jag skrivit. Är inte helt nöjd dock, jag är hes och sången blir inte som jag vill. Men jag vill ha dem klara så vi kan höra dem på jul , det vore kul som omväxling till all vanlig julmusik.

kram på er.
    I morgon är det fjärde advent!

• MittiPrickBrud

Två dagar före jul.
    Nu är det stressigt vill jag lova!
    Jag som trodde att jag hade koll det här året- men det visar sig att jag är lite tidsoptimist. Jag glömmer bort att räkna in såna oväsentligheter som hälsobekymmer när jag kalkyrerar vad jag ska hinna. D´å blir det tokigt eftersom jag faktiskt har en besvärlig hälsa som tvingar mig att ta hänsyn även till kroppsliga fenomen...

Men jag är lycklig över snö, över julsånger och över framtida prospekt som ser lovande och spännande ut!
    Tror att det nya året kan bli rätt kul!

Kram på er!

• MittiPrickBrud

Om jag inte hinner in här mer innan julafton så önskar jag er alla kära söta tanter en riktigt god jul!!!!
    KRAMAR och KLAPPAR till höger och vänster.

• MittiPrickBrud

Hej på er tanter!
    Hoppas ni har överlevt julen på det bästa möjliga sätt. För mig är julen den bästa högtiden, jag älskar den. Men det är rätt skönt när det hela är över och man får återgå till mer normalt frossande igen. Julmaten är inte bra för min mage! Dvs, jag äter för mk och smäller i mig godis bara för att det ligger där så lockande i sina skålar överallt.
    Skulle bli ramaskri från resterande familj om jag vägrade godis till jul, och eftersom alla ( tack tack tack) ( älskar att ha de mina omkring mig!!) är här över julen så blir det som det blir.

Idag tar vi med julresterna till en av döttrarna och har filmtajm. Igår satt vi uppradade hela bunten på kungliga Operan och såg Mozarts Cosi fan tutte. En upplevelse! Fantastisk musik, underbar scenografi och kollosalt duktiga sångare.

God fortsättning!
    Kram

• MittiPrickBrud

Gott nytt år alla vackra tanter!
    Hoppas det stora firandet ännu sitter i som en glad känsla av att detta år kommer att bli ett toppenår! Jag måste tro och tänka så, för året som gick var knappast mitt år.

Däremot har jag förhopningar om att det nya året blir bra.

Härligt med små nyårsbebisar! Grattis till er som får ha dem i er närhet!

Idag bär det av till brorsan för att äta en god middag tillsammans och umgås. Det blir trevligt. Innan dess en liten shoppingrunda...

kram!!!

• MittiPrickBrud

Jag älskar när vintern är vit som nu! Det är som att stiga in i ett sagolandskap och mörkret är inte lika kompakt, tvärtom reflekteras ju de få ljusa timmarna härligt i snön. Jag som inte behöver bry mig om skottande och skrapande av bilfönster hela tiden tycker det är toppen!

Idag blir det shopping!

Kram alla jurt/hurt/kåt-morsor

• MittiPrickBrud

Daa, så fruktansvärt tråkigt! Jag sörjer med dig och sänder en varm kram. Finns inte ord...

Cantaton, så trist med sömnsvårigheter, det händer mig också. Inget fungerar som det ska då... kram!

Alla ni fina tanter, tänk så fint att vi har varandra här! Känns gott att börja året med ett gäng så härliga människor! Kram!

Här hemma har sista gästerna precis lämnat för den här gången. Londonboende dottern ska tillbaka till sitt liv, sitt arbete och allt spännande som väntar detta år.

Själv har jag förhoppningar om att även mitt år blir spännande. Det måste helt enkelt bli bättre än det förra!

Älskar att få plocka fram en ny kalender och bläddra bland nästan helt renskrivna blad. En del är ju redan inpräntat men det mesta är oskrivet och därmed fullt av möjligheter.

Tar ett steg utanför dörren och säger som Nalle Puh, "undrar vad det ska hända för spännande i dag"! ..och i år.. !

• MittiPrickBrud

didis, ja, det måste man!

passion, jag har inte riktigt fattat vad det är som gläder dig men givetvis gratulerar jag massvis för det verkar vara ngt positivt som hänt dig... ? Kram!!

Vår skulle även jag ta emot med glädje nu, men å andra sidan tycker jag om när världen är vit..

Heloise, ett mk fint smeknamn tycker jag!

didis skrev 2010-01-05 10:57:16 följande:
    Daa - så fruktansvärt tråkigt. Hoppas ni har stort stöd i varandra och vågar er på att så småningom försöka igen. *skickar varm choklad med vispgrädde och en gosig filt att vira in sig i*Och så till något roligare....Passionis - vad roligt! Hoppas allt går som planerat nu, jag vet ju att ni längtat! (men nä, jag läser inte vått&torrt, för sjutton gubbar - jag hinner knappt läsa här!)Heloise: vad avis jag blir! En gång i forntiden sydde jag mycket, mest kläder men en del i lappteknik också. Och så sent som för några år sedan drejade jag 1g/v (åh vad jag saknar det!). Nu har jag dåligt samvete för att jag inte hinner träna. Och jag har redan brutit mitt nyårslöfte att bli mer glamorös. Tur maken säger "glamorös, varför det? Du är mycket sexigare i mysbyxor" Visst måste man bara älska en sån gubbe??
  • MittiPrickBrud

Heloise, så vackert täcke! Du är duktig du!
    passion, stackars. hoppas det går över snart, jättejobbigt med migrän!
    cantaton, det låter kul med afrodans, det kanske man skulle prova!

kraaaam till alla fina tanter!

• MittiPrickBrud

Idag känner jag mig på g!

Konstigt, att bara vakna en morgon och känna att nu.... NU har det nya året börjat och alla möjligheter står som spön i backen.

Allt som är, är musik

min kreativitet flödar och musiken bubblar inom mig och ut i form av ord och melodier. Så härligt!

• MittiPrickBrud

Men åh!!
    GRATTIS kära blomman!
    Hurra hurra hurra hurra!!!!

• MittiPrickBrud

Blomman!
    Jag känner med dig och tror faktiskt att jag förstår hur du har det. Har inte några hurtiga råd utan tycker att det du gör: gråter och bejakar det du känner, verkar vara helt sunt. Det är verkligen inte alltid det är enkelt att leva i en värld där "allt är möjligt". Kraven bli oändliga.
    Din längtan efter barn är en urkraft, när den härjar finns det inte så mk utrymme för annat.

Vill egentligen bara att du ska veta att jag finns här och att min inbox alltid är öppen...

kram

• MittiPrickBrud

Jag gillar spänsten i den här tråden. Det kastas verkligen mellan ämnena här, högt och lågt, skratt och gråt. Det är en härlig samling tanter här

cantaton, så trist att du mår illa. Det är ngt av det värsta jag vet att kräkas... blä. Brukar du ha problem med magen eller tror du det är ngt tillfälligt? Själv har jag en mage som ibland reagerar med sånt där otyg om jag är stressad eller orolig eller ätit fel...

didis, du är en äkta tant!

blomman så fint att du känner dig bättre idag!!! Att gråta ut lite kan faktiskt vara mk bra!

daa, lycka till hos doktorn. många tankar till dig!

Soldemor, hoppas du får en lång ledig eftermiddag då!

• MittiPrickBrud

Godnattkramar till alla.
    Ja, jag är en nattmänniska. Extremt svårt att komma i säng i tid. Men nu är det dags, sängen är lockande med nytvättade lakan och mjuka täcken.

• MittiPrickBrud

Fjällbruttan, jag känner med dig och er. Sänder alla varma tankar och kramar jag har till dig!

Cantaton, jag läste just att din pappa är såpass bra så han har dagvård och reser själv! Det var ju väldigt skönt att höra om hans framsteg!

Aleta, härligt med opera! Vi var på Operan här i "storstan" under mellandagarna och såg Mozarts Cosi fan tutte. Det var helt underbart!

Idag , nu, ska det bli storhandling.

kramisar till alla fina tanter!

Svar på tråden Tantvarning6