• Svar på tråden Tantvarning6
  • Soldemor

Tjenis!

Igår var jag totalt insnöad(mer än vanligt, alltså!) vågade inte köra till jobbet. Vi ställde in våra krubbvisningar, vilket inte gjorde något, för alla skolskjutsar och förskolor var inställda. Snuttarna tyckte nog det var mysigt att jag var hemma. Siena satt mycket förundrad vid köksfönstret och tittade ut och försökte fånga snöflingor.
    Idag har vi haft övning för julspelet och nu gör jag agendor t julnatten. Sedan tror jag att jag åker hem igen. Snön vräker ner just nu!

• MittiPrickBrud

Var ute på en härlig promenad i det vackra snölandskapet. Det är helt otrolig så mycket finare allt är då det bäddas in i snö. Husen runtomkring här ser helt annorlunda ut och dessutom är det fint med all belysning. Vissa har så mk ljusslingor att man tror man hamnat i en amerikansk by Men jag gillar det på något sätt. Älskar julen och nu är det snart dags!

Har sysslat med att spela in två julsånger som jag skrivit. Är inte helt nöjd dock, jag är hes och sången blir inte som jag vill. Men jag vill ha dem klara så vi kan höra dem på jul , det vore kul som omväxling till all vanlig julmusik.

kram på er.
    I morgon är det fjärde advent!

• JustMeAndMyLove

Tänkte att det kan ju inte finnas andra med mer erfarenhet av julbak än ni i tanttråden så jag slinker in med en fråga till er här!
    Ska knäck verkligen skumma när den kokas? Och hur länge ska den koka? Min kastrull med knäck har kokat nu i snart 40 minuter men jag har svårt att se om det blivit nån ändring på färgen för det är bara skum överallt som gärna vill svämma över :( Detta trots att jag har på 3ans värme bara (skala 1-6)

Julkramar från mig och M!

• Heloise

Ja då den skummar, har du provat att göra kulprovet? Ett glas med kallt vatten, droppa i lite knäck och om du kan rulla en boll av den kylda knäcken så är det klar.

JustMeAndMyLove skrev 2009-12-19 18:04:26 följande:
    Tänkte att det kan ju inte finnas andra med mer erfarenhet av julbak än ni i tanttråden så jag slinker in med en fråga till er här!Ska knäck verkligen skumma när den kokas? Och hur länge ska den koka? Min kastrull med knäck har kokat nu i snart 40 minuter men jag har svårt att se om det blivit nån ändring på färgen för det är bara skum överallt som gärna vill svämma över :( Detta trots att jag har på 3ans värme bara (skala 1-6)Julkramar från mig och M!
  • Heloise

Jag väntar oroligt på indianerna, men hoppas att de håller sig borta. Men sådan tur har jag väl inte...

• Sonja68

http://www.shopvilaonline.com/product/kjoler/aqua-dress/4118/4122#
    www.modezine.com/us/vero-moda-lotta-dress-149608/
    www.veromoda.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=13601&productId=143218&langId=110
    www.only.se/ (leggings "Ruth)
    www.kladkammaren.se/Pieces/Bolero-Silla-Pieces

Så! Nu har min man öppnat plånboken och sett till att min festgarderob blivit uppdaterad innan Moskvaresan. Julklapp från honom o barnen. Som jag själv är med och betalar
    Samt 2 Didi-smycken (Didis ) i silver.

Den första klänningen med fransar är GRÅ, inte svart, men fransarna är svarta. Roligare så. Finns axelband till den.
    Och den andra klänningen syns inte men de vita "ränderna" är liksom utanpåliggande små volanger i vitt tunt tyg, typ nylon/tyll eller liknande, fluffigt liksom. jättesnygg
    Toppen i aubergine har också axelband.
    Leggings är nästan lite ormskinnsaktiga. Lite struktur..
    Och boleron är snygg om man stänger igen med hyskan där framme.

Klackiskor köpte jag nya i tisdags. HÖGA!

Tror ni jag platsar på fancy restaurant i Moskva??

Satan i gatan vad vi bränt pengar på julklappar!!! Helt sjukt är det Jag får ångest...

• Sonja68

Frulle: Se till att Bella dricker!!!
    Hur hög feber har hon?
    Lilla skruttan

• Sonja68

Cantaton: Så härligt med pappa som ringer och verkar vara på väg tillbaka

Heloise: Håller tummarna för att indianerna håller sig borta!

• Sonja68

Mittiprickan: skriver du egen musik också?! Vad du är kreativ!
    Vore roligt att höra nån gång

• Heloise

Men du Sonja: satan i gatan var snygg du kommer att vara! Mannen får hålla hårt i dig så inte du blir bortrövad av ngn oljemagnat som vill mata dig med kaviar och champagne