• Sonja68

Tantvarning6

Frulle skrev 2009-12-10 13:27:50 följande:
    Nu såg jag Passion om ditt hår!! Fy va jobbigt!!!!!Jo Zack är stökig. Mår inte så bra som vi förstått det.. Flytten spelar nog in. Han har tom kissat på sig på dagis flera dagar i rad!!!
    Men lilla snutten... ♥ ♥ ♥
    Ja, ni har ju haft en ganska pressad situation med lägenhetsköp och lägenhetsförsäljningar, renoveringar, flyttar mm.
    När det blir "rörigt" och de fasta punkterna omkring en förändras så påverkar det småttingarna mer än man tror.

Min lilla K har också kissat på sig ibland i perioder. När det bara händer nån enstaka gång, då är det oftast att hon lekt och varit så inne i leken att hon glömt av sig.
    Men en eller ett par gånger har det varit några dagar på rad och då har man fått sätta sig ner och fundera.
    Då har det varit nåt som pågått hemma som rört upp känslorna på hela familjen.

Vet hur du känner dig *kramar om*. Hoppas ni kan landa nu när ni är installerade i lägenheten (för det är ni väl nu?) och få lite lugn och ro och kvalitetstid med barnen.
    Har Zack bytt dagis också?
  • Sonja68

Hej alla!
    Jag har läst och glömt bort hälften som jag ville kommentera.
    Men vill i alla fall påpeka att jag håller med Didis ang detta att gräla inför barnen. Min mor och far grälade i princip aldrig inför mig, men när de gjorde det så trodde man att de skulle skiljas. OCH jag har haft problem som vuxen i mina första relationer, inte kunnat ta bråk och konflikter, trott att bråk är = finito. Gjort nästan vad som helst för att undvika bråk. Nu är jag i en relation där det grälas titt som tätt, även inför barnen ibland, och jag vågar nu mer säga vad jag tycker, ÄVEN om det betyder gräl, för jag vet att vi reder ut det och blir sams och att vi håller ihop ändå. För vi är en familj. Och barnen vet också att man kan tycka olika, gräla och bli arga på varandra och sedan reder man ut det och blir sams. Och man älskar fortfarande varandra
    Ville bara ha det sagt.

• Sonja68

Idag var jag på lucia på dagis. De var utomhus och jag kan bara inte fatta att idag är det 13 december och INGEN SNÖ!!!

Har haft en hektisk vecka och särskilt idag. Jäkligt stressigt på jobbet och konstaterade innan jag gick hem att nästa vecka blir ännu jä*ligare, måndag och onsdag rent överdjä**iga faktiskt!
    Onsdag är det vår stora konstert i kyrkan med mastodontövning på tisdagkväll, och på onsdag ska vi samlas och öva 14:30!!! Men va f*n?! ?! Det finns folk som jobbar också!! Jag t.e.x. Jag har revisorn hos mig som kommer åkandes sju mil enkel väg. Kan ju knappast säga "sorry, måste sticka nu" när halva dagen gått
    Körledaren sa, "ja men då kan du bara vara med på de låtar du kan vara med och träna på" Jaha. Tack. Men då kanske jag skiter i alltihop då!
    Så synd, för det kommer bli en jättefin konsert. Janne Schaffer, Stefan Blomqvist, och en manlig och en kvinnlig solist och det blir allt möjligt från traditionella, till Carola och Schaffers låtar, bl.a. Norrland. Så jag vill verkligen vara med!!!

• Sonja68

*en trött Sonja tittar in och vinkar*

Helgens aktiviteter avklarade. Ryska, kalas, lussande för morbror med fru och så klä granen.
    Vaknade med skallebank på söndagmorgon och beslöt att sova (nåja, halvsova då, flickorna kollade tecknat) till 12:00 Maken var och jobbade.
    Så jag hann inte städa huset.
    Har fått veta att vi får gäster från Ryssland, en hel familj 2 vuxna och 2 barn på 11 o 12 år, de kommer den 20 och åker natten till den 25 med oss. Tack! Måste städa hela nedervåningen så de kan bo där. Yessss....precis vad jag behövde
    Men, men, finns det ♥-rum så finns det... hotellrum hos Sonja. Ja, de måste ju förstås få vara med hos mina föräldrar med vår familj och se hur svennar firar jul också!
    Alltså, egentligen är det jättefina människor, våra kompisar, men jag blir bara så trött att alla ska komma när det är som snärjigast.

Idag har vi varit på luciafirande och julavlutning på skolan. T var mamma mus i Mössens julafton och de sjöng så fint sexåringarna. De var jätteduktiga!

Imorgon ska vi till ortopeden och få domen. Har makens arm läkt eller inte??? Vi ska dra iväg och köpa julklappar direkt efteråt. Måste passa på när vi är "barnlösa".

Nu måste jag gå och sova. Ska upp tidigt och jobba lite innan vi åker till residensstaden.

från Ego-Sonja. I löv U all!

• Sonja68
    Aleta skrev 2009-12-14 21:08:22 följande:
    Nu är jag så orolig! Lilltjejen har klagat på ont i ryggen i några dagar, hon är bara drygt två år. Hon springer runt och leker och har full rörlighet, men ibland så verkar hon få ont.Jag ringde BVC i morse och de sa att jag måste ha en läkartid så jag fick en på torsdag. Det är bara det att nu ikväll så syntes det ett rött streck längs ryggraden! Hjälp!Jag ska ringa imorgon igen och be att få komma tidigare. Hon slog sig och skrapade upp ryggen för två månader sedan, tydligen kan det påverka hur ryggen växer om man har otur.Sömnlös natt för min del antagligen.
    Hoppas det inte är nåt allvarligt. Kram!!
  • Sonja68
    Fjosok skrev 2009-12-12 10:11:06 följande:
    Suck! Har fått tre julhälsningar nu. Alla från småbarnsfamiljer och motivet är alltid detsamma. En halvnaken unge med tomteluva och en text i stil med "God jul från prinsessan Elsa" följt av förädlarnas namn finstilt.Som om jag skulle vara intresserad att få kort från deras unge typ...
    Såna kort har jag faktiskt aldrig skickat.
    Förra året skickade vi dock e-kort där vi hade satt in våra huvuden i snögubbar som ramlade och hoppade och dansade. Pappa snögubbe raglade omkring. Och rolig musik var det också. Gud vad vi skrattade Och de som fick korten ringde och skrattade lika mycket när de tackade för korten.

Ja, rätt man vann Idol. Han gjorde sista låten bättre. Men Final countdown gjorde han inte bra. Han har en tendens att vara aningen "sur" ibland, men "The show must go on" och "Higher" gjorde han jättebra.

CAntaton. Kramar till dig från mig. Du har verkligen haft det motigt senaste tiden Kämpa på, vännen!
    Kan du förklara det där med brösttoner och huvudklang?
    Jag har också "två" röster, men vet aldrig vilken som är vilken. En röst som jag använder när jag sjunger i kör, när jag är sopran eller diskant. Den känns mer som jag. Bekväm och bra och mest naturlig för mig.
    Men när jag tvingades sjunga karaoke här för ett tag sen, till nån rock/poplåt, ja då var det en annan "skrikröst" och det var SKITjobbigt och lät förmodligen vedervärdigt
  • Sonja68

Cantaton: Men glädjande med pappa i alla fall

Ja, alltså min "körröst" den är mer kontrollerad och den liksom ljuder inne i huvet och den andra rösten, det är samma som när jag skriker på mannen eller ungarna Inte alls nån hit...

• Sonja68

Cantaton: Jo, jag har ju märkt att när jag sjunger de lägre tonerna så måste jag liksom "byta" registier/röst, så det är nog då jag tar till "bröströsten", annars går det liksom inte. Det som är konsten är väl att veta när man ska växla och få övergången snygg.
    Jag gick hos sångpedagog ett tag, men hon ville bara att jag skulle sjunga alla dessa höga sånger, så det blev inte så mycket att träna hela registret. Vi SKULLE komma dit, men så blev hon engagerad i en opera i huvudstaden och vi avbröt. Hon är min småkusin (tremänning/syssling) och är både sångpedagog och operasångerska. Skulle gärna ta upp sånglektionerna med henne igen, för det var verkligen roligt

Heloise: Grattis till bilköpet!! Och hoppas ditt illamående går över, om det nu inte är... *håller tummarna*

• Sonja68

Didis: GRATTIS!!!
    Liz: jobbigt, jobbigt, jobbigt. Kramar om
    Heloise; jag grät jättemycket när vi sålde min New Forestponny och sedan när jag fick höra att hon var död.
    Och ännu mer när jag var tvungen att avliva min Münsterländervovve. Jag gråter än i dag så fort jag tänker på henne. Det var fem år sedan hon lämnade oss.

Jag har träffat en alldeles underbart trevlig och söt tant idag: Daa

Makens arm har läkt NÄSTAN helt. Lite "luftspalt" finns det fortfarande, speciellt på en sida, men han är nu friskförklarad
    Tjohooooo! Och gästerna överväger att komma EFTER trettonhelgen.
    HOppas, hoppas hoppa!
    NattinattI

• Sonja68

Ja, Liz, jag finns här också förstås om du vill dryfta nåt
    Du är jättestark som tar tag i detta NU. Kraaaam!

Blomman, applåder till dig. Jädrar vad du är effektiv! Du drar fram som en virvelvind där i småländska skogarna

Själv köpte vi alla klappar till barnen igår. På en och samma affär.
    Därmot sprang vi runt på alla klädaffärer och hittade INTE en nyårsklänning till mig. Ska på fancy restaurang i Moskva och då måste man ju vara snoffsig, minsann.
    Jag blev besviken. Och min man ännu mer besviken. Han var så fast besluten om att fixa mig en finklänning...
    Men ett par svarta klackiskor fick jag mig i alla fall

Ikväll är det konsert med Janne Schaffer och Stefan Blomqvist, solister, pukor och trumpeter. Så håll tummarna att det går vägen!!

Kram

Svar på tråden Tantvarning6