• Sonja68

Tantvarning6

The barberettes? Eller betyder det nåt snuskigt?

Cantaton, jag har fått 3 såna där bluffakturor på vaccin till firman där jag jobbar! De åkte rakt ner i cylinderarkivet.

Nu drar jag snart på körrep. Håll tummarna för oss ikväll.
    Den här låten ska bli en ära att få göra:

• Sonja68

Ja jösses, vad här händer dramatiska saker mitt i juletid. NÄr ska tanterna få lugn och ro???????
    Aleta; så oroliga ni måste vara, men vi hoppas på att det inte är nåt allvarligt.
    Och Fjällis, dramatik är bara förnamnet

Pust, konserten gick bra och jag är helt tagen av Schaffers musikaliska begåvning. Kan gubben lira gura eller kan han lira gura? Ståpäls på var och varannan låt.
    Min favvo sen barnsben, Brusa högt lilla å, den var en höjdare! Och Jag vill ha en egen måne framkallade tårar i ögonen.
    Kyrkan var fullsatt (såg det ut som) och vi fick stående ovationer
    NU har julstämningen infunnit sig

• Sonja68

Ja, Liz, såna där minnen måste man ta fram ibland när man känner sig bräcklig. Tänk vad ett litet kort med värmande ord kan göra mycket
    Mig kallade en kollega för "Vår lilla sol" en gång. Det försöker jag minnas ibland.

Termometern visade -21.4 i morse! Men som tur är har vi vindstilla. Och myggfritt

Jag är jätteglad och nöjd för att jag rodde i land mitt lilla personliga projekt: Att för första gången på sex år delta i Julmusiken. Det har varit ett evigt pusslande med barnvakter då mannens träningar krockat med mina körrep. Men mitt lilla nätverk har verkligen ställt upp för mig denna gång. Och maken har faktiskt också ställt upp, nu när han förstått att för mig är "sjungeriet" lika viktigt som hans bandyträningar eller vildsvinsjakt. Så det känns som en liten seger att jag rodde i land detta (med hjälp av familjen) UTAN att det blev en massa bråk och gorm och sura miner. För er kanske det låter som en baggis, men för mig och min familjesituation som JAG lever i,
    var det ett stort steg framåt Vi för alla våra egna små kamper...

Hoppas ni får en fin dag!

• Sonja68
    Aleta skrev 2009-12-17 15:54:26 följande:
    Sonja, det låter underbart med konserten. Grattis till att det blev så lyckat!
    Tack!
    Såklart var ju inte precis ALLT perfekt, Stilla Natt har väl sjungits vackrare... Basarna sackade typ en halv takt efter sopranerna men vi fixade till det mot slutet.
    Finns endel gamla sopraner som borde sjunga alt t.ex. eller 2:a sopran. Eller mima på de högsta tonerna. Men, men...
    Med tanke på att kören består endast av glada amatörer och det är inga som helst krav eller intagningsprov/provsjungingar för att få vara med i kören, så var det godkänt!
    Vi har den policyn i församlingens körverksamhet att alla är välkomna. Ingen blir avvisad På en liten ort får man vara glad att det finns folk som vill offra så mycket av sin fritid som det faktiskt hanlar om ibland, på körsång.
    På de sånger som pensionärerna "vilade" så var körklangen riktigt, riktigt fin. Vi hade förenat oss med studenter på Folkhögskolans musiklinje här på orten, och de tillförde mycket fräschör också Särskilt i herrstämmorna.
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2009-12-17 16:10:18 följande:
    Jag satsade på att promenera - men gick bussvägen. Så när det plötsligt kom en buss (i tid eller inte vet jag inte) hoppade jag på den. Hem gick jag emellertid eftersom jag alldeles strax har en spelning och jag ville vara säker på att komma hem.17.00 konsert... Vi skulle rigga kl. 16 men givetvis är det trafikolyckor så pianisten har inte kommit än. De hämtar upp mig och ljudanläggningen, då jag bor bara några 100 meter från stället där vi ska spela. I värsta fall får jag bära dit grejerna, var min första tanke, men med tanke på att mina muskler bara skakar efter passet med min personliga tränare är det ingen bra idé...
    Konsert?! Vad för konsert *nyfiken i en strut tittar ut*
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2009-12-17 16:18:56 följande:
    Konsert o konsert, vi ska sjunga o spela när ett företag har sin julfest Dock är jag ju fortfarande krasslig i halsen så jag är väldigt nervös för hur det ska gå... Pianisten får spela lite solo och så ska han sjunga lite som avlastning, men ändå... Tänk om rösten bara spricker eller försvinner hela tiden som i söndags... :-S
    Låter som en trevlig tillställning. Men trist att du är krasslig i halsen Spara de jobbigaste låtarna till sist, för då kanske människorna är så i gasen att de inte ens reflekterar över en sprucken röst. Eller säg att du imiterar Bonnie Tyler Nä, men allvarligt; LYCKA TILL *kram*

Solde; kör försiktigt, vi behöver vår prästtant!
  • Sonja68

Misstänker att jag blir Fussrichter

Fick igår veta att våra kära Moskvavänner kommer till oss efter trettonhelgen.
    MEN andra bekanta från Murmansk meddelade glatt att de på genomresa på väg neråt Sverige gärna vill träffa och umgås och självklart övernatta hos oss den 22 och 23:e december. Jippie......... Min man bjöd genast in resten av den ryska kolonin hem till oss på Vildsvinsstek och allmän fest den 23:e (vi åker iväg den 24:e på natten till den 25:e)
    Jag påpekade försynt att jag är upptagen med att packa både den 22:a och 23:e, så jag har INTE tid att laga nån vildsvinsstek. Men det lovade han att göra. Men jag VET alltför väl att när han lagar maten (grillar osv)så behöver han en assistent som kommer med uppläggningsfat, tändvätska, osv. osv.
    Men då får FAN gästerna agera assistenter. OCH barnvakter. Jag är upptagen!!!!
    I vilt raseri rusade jag ner på nedervåningen och började dammtorka, dammsuga, skrubba toaletten och ikväll ska jag skura och bädda. Grrrrrrrrrrrrr.........
    Nu är det fika, ska gå och ta en julstjärna och en pepparkaka

• Sonja68

Ryssar har ingen känsla för jul De fattar inte att 23 och 24 är heliga dagar med uppesittarkväll, julklappsinslagning, rimmande osv den 23:e och 24 är det familjehögtid!!! För att de själva inte firar jul. Min man har nu varit med så många jular att han borde fatta det, men ICKET!!

• Sonja68

http://www.shopvilaonline.com/product/kjoler/aqua-dress/4118/4122#
    www.modezine.com/us/vero-moda-lotta-dress-149608/
    www.veromoda.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=13601&productId=143218&langId=110
    www.only.se/ (leggings "Ruth)
    www.kladkammaren.se/Pieces/Bolero-Silla-Pieces

Så! Nu har min man öppnat plånboken och sett till att min festgarderob blivit uppdaterad innan Moskvaresan. Julklapp från honom o barnen. Som jag själv är med och betalar
    Samt 2 Didi-smycken (Didis ) i silver.

Den första klänningen med fransar är GRÅ, inte svart, men fransarna är svarta. Roligare så. Finns axelband till den.
    Och den andra klänningen syns inte men de vita "ränderna" är liksom utanpåliggande små volanger i vitt tunt tyg, typ nylon/tyll eller liknande, fluffigt liksom. jättesnygg
    Toppen i aubergine har också axelband.
    Leggings är nästan lite ormskinnsaktiga. Lite struktur..
    Och boleron är snygg om man stänger igen med hyskan där framme.

Klackiskor köpte jag nya i tisdags. HÖGA!

Tror ni jag platsar på fancy restaurant i Moskva??

Satan i gatan vad vi bränt pengar på julklappar!!! Helt sjukt är det Jag får ångest...

• Sonja68

Frulle: Se till att Bella dricker!!!
    Hur hög feber har hon?
    Lilla skruttan

Svar på tråden Tantvarning6