• Cantaton

Tantvarning6

Tss

Sonja68 skrev 2009-11-23 14:56:12 följande:
    Kanske därför hon är så intresserad av barnbarnet "skruv"...?
  • Cantaton

*kramar* Du måste inte alls låtsas att allt är som vanligt, kom ihåg det. Sedan kanske det absolut är bra att spara på krafterna om det går - de behövs ju sedan vilket håll det än går åt, men det vore att ljuga för sig själv att säga att allt är som vanligt och leva efter det... För det är det ju inte. Jag hoppas han blir bra. Vad var det för operation, vet du? Det där med huvudoperationer är lite av min expertis

Bobou skrev 2009-11-23 20:36:00 följande:
    Haha, jag skrattade iaf åt farmodern!Och det behövde jag... Min morfar, som varit skröplig länge, föll idag och slog sig illa i huvudet. Han har opererats och han lever, men är fortfarande nedsövd. Vet inte hur jag ska hantera det riktigt... Jag måste liksom låtsas att allt är som vanligt och hålla humöret uppe, för det är ju ingen mening med att bara gå runt och vara olycklig. Jag tänker också att det på något sätt är bra att "spara på krafterna", känslomässigt, om det skulle bli bättre eller sämre och jag måste åka upp.
  • Cantaton

Ta den lilla svarta och piffa upp med ett silvrigt skärp? Eller en scarf? Svart är snyggt, och du kan använda alla möjliga accessoarer!

Sonja68 skrev 2009-11-23 22:03:51 följande:
    God afton! Har gjort en djupdykning i garderoben. Jag har: svarta kjolar. En jättekort, lite, lite utsvängd, en mocka som slutar just ovanför knäna, som är figursydd över höfterna, men blir lite större längst ner, så man behöver inte gå som att man håller på att kissa på sig.En som är kort, men inte jättekort, som är liksom plisserad med inte så jättesmå veck. Lite skolflicksaktig.Jag har två "små svarta": En klassisk Jackie Collins klänning och en som jag faktiskt kände mig bekväm i. Ett svart fodral som inte satt som ett korvskinn ändå.Men allt är i SVART !!! Så tragisk jag är...Är "den lilla svarta" helt ute nu för tiden?
  • Cantaton

Pappa har vaknat igen. Idag kan han andas själv, så de tog bort respiratorn på eftermiddagen och han har nu bara syrgasmask. Han rör både höger och vänster och han försöker prata lite

Fjällbruttan skrev 2009-11-23 19:44:14 följande:
    Underbart och må det hålla i sig lääääänge!!Nåt kul som hänt?Förutom alla kilon du tappar bort (och att du är så snygg!)  
  • Cantaton

Det är precis samma dilemma de haft för pappa. Han behövde blodförtunnande för att förhindra en propp, samtidigt som han hade en kraftig blödning. Eller haft... de har det problemet fortfarande.

De har väl borrat ett hål och kopplat in ett dränage? Gissar jag... Så har de gjort med pappa båda gångerna.

Vilket sjukhus är han på?

Bobou skrev 2009-11-23 23:13:31 följande:
    Kanske liknande... han fick en hjärnblödning som följd av att han slog sig, så de behövde öppna för att lätta på trycket. Men han har hjärtproblem också och äter blodförtunnande så det var svårt att få stopp på blödningen.Jag hoppas verkligen att det går bra för honom också, men han är 87, och ganska svag... Skönt att höra att det går framåt för din pappa i alla fall!Och tack, Sonja och Aleta också, för er tröst! *kramar tillbaka*Ikväll har jag bakat fantastiska tröstmuffins med blåbär, hallon och kokos! *bjuder runt*
  • Cantaton

Ja, dem skulle jag också lita på Jag hoppas att det går bra. Jag har många familjer jag håller tummarna för som jag träffar varje dag. Idag är en bra dag för vår familj och Toves familj. Men ännu inte för den stackars letten. Honom har de inte ens försökt väcka upp än efter tre veckor.

Bobou skrev 2009-11-23 23:26:51 följande:
    Jag vet faktiskt inte i detalj, men jag gjorde samma gissning. Han är på NUS i Umeå, dem litar jag på.
  • Cantaton

*stor kram*

Bobou skrev 2009-11-24 03:53:15 följande:
    Oj, MV, vad du städar sent!Min morfar dog i natt, för några timmar sedan. Nu har jag bokat flygbiljetter till imorgon fm, hämtat väska i förrådet och packat. Och varit ledsen... Egentligen förstod jag hur det skulle gå, så att efter att jag gått och lagt mig runt tolv låg jag och bara grät tills mamma ringde runt två. Nu känns det bara helt tomt i bröstet och i huvudet. Jag bor ju med min syster och det är skönt att ha henne här. Skönt att vi kan åka tillsammans imorgon. Fast tungt att ge henne det beskedet. Önskar att min pojkvän inte var så långt bort... Men nu är vi för en gångs skull vakna samtidigt, så jag ska skypa med honom snart (när han hunnit hem från jobbet).
  • Cantaton

Tight! Men det låter som du löste det där med bravur!!

TinkerBelle skrev 2009-11-24 11:41:35 följande:
    God middag tanter,Jag har haft en kaotisk morgon minst sagt.Maken åkte till Paris i morse och eftersom han blir borta till på fredag blev vi kvar i soffan efter barnen gått och lagt sig i går kväll med Ben&Jerry och ett julspecial avsnitt av Gavin and Stacey.Vi somnade i soffan och vaknade 07.30 i morse!!!!!!Makens flyg gick 09.10 och barnen började skolan 08.15 ? snacka om panik!Tur att vi bor NÄRA flygplatsen.Hur jag lyckades få upp tre ungar, få dem att äta frukost och klä på sig samtidigt som jag duschade och klädde på mig är en gåta. Men vi hann till skolan i tid (pojkarna fick gå själva).Ingen bra start för lill-skrut som skulle ta ?bacon sprutan? i skolan idag. Det gick fin fint och all eloge till skolsyster som avverkade ungarna på löpande band och som dessutom lyckades med konststycket att distrahera. Dottern tittade som ett fån när hon sa att det var klart.Ett lite tag efter började det svida men då var vi ju redan på väg tillbaka till klassrummet.Så nu sitter jag på kontoret. Har hinkat i mig tre koppar kaffe med mycket mjölk och har äntligen börjat lugna ner mig.Ska slänga iväg en jobbansökan strax och träffa min mentor efter lunchen.
  • Cantaton

Jag fick ett samtal från Sthlm city idag om att annonsera till VÄLDIGT förmånligt pris i samband med deras bröllopsspecial i januari. Tog faktiskt det erbjudandet, för det var riktigt bra. MEN det roliga var att hon som ringde tyckte att min idé och verksamhet var toppen, varför hon skulle tipsa redaktionen om den och se om de kunde skriva en artikel om min solistverksamhet i denna bröllopsspecial! Hoppas hoppas.

Svar på tråden Tantvarning6