• Fjosok

Tantvarning6

Goderafton!

Har suttit och lyssnat igenom muminsånger mina femmor ska sjunga. Kommer drömma om kortbenta, vita, stornosade och sympatiska troll som pratar grov finlandssvenska i natt

• Fjosok

Cantaton: läste nu, beklagar och du/ni finns i mina tankar och böner. Hade jag läst innan så hade mumininlägget väntat till en annan dag...

Kram på er och jag hoppas allt löser sig till det bästa!

• Fjosok

God afton!

Fjosok har just förvandlat dam till bakelse och sedan tillbaka igen

Me like!

• Fjosok

Saknar ingen längre, lätt fånget lätt förgånget.

Herren tar och herren ger ...

• Fjosok

Är nu inkvarterad på en herrgård i Dalarna för att ta jägarexamen.

Håll i hatten för nu blir det skjuta av

• Fjosok

Är det konstigt? Pappa har ju jagat i 40+ år? :)

Vilka strängar syftade du på? Bidde nyfinken nu bara ... (sorry för den ego-frågan)

• Fjosok

Har funderat på att arrangera en vintage-bröllopfest med några av mina kreationer i centrum. En fin värdig fest där alla klär upp sig som brudar/tärnor/brudpar/marsalkar osov från en svunnen tid :)

Hoppas allt är bra med er andra. Jag och resten av gruppen hjär i "dalom" har just blivit godkända i jaktteorin och nu är det "bara" skjutproven kvar imorgon.

• Fjosok

Skulle vara skitkul. Om inte annat som en BT-träff. Men jag kan dock inte erbjuda en exklusiv miljö, bara möjligheten att på kul låna en klänning och köra bröllops-maskerad i typ vår kvarterslokal. Kanske en fortsättning kunde bli roligare!

Förresten, någon klarade alla proven och har en komplett jägarexamen nu.

• Fjosok

Tack! Drömmer redan om andbröst i gräddsås med fransk potatisgratäng

• Fjosok

Tittar in med en hälsning dagen efter. Hämtar nämligen andan än efter en fantastisk balkväll igår med en professor från min hemby, till lika inspektor i centrum. Fin sittning med fin mat och sedan polonäs, vals och slowfox så jag blev alldeles yr. Svängde runt som bubblorna i ett champagneglas bland alla festklädda människor i frackar och fantastiska balklänningar.

Åh vilket fånigt leende jag gått med hela dagen.

Svar på tråden Tantvarning6