Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resa mera

Fårävvör - det finns en hel del att se i San Diego. Vi var där i 3 dagar och hann då inte se allt. Hur många dagar hade du tänkt att stanna? Är det bara några dagar så skulle jag ta den tiden till San Diego men är det en vecka skulle jag nog lägga till Los Angeles med omnejd som inte ligger inte så långt bort.

• Lapinette

Ab fab - vad härligt! Jag och maken räknade upp vilka huvudstäder i väst vi har kvar att besöka ... och trots alla turer till Italien är Rom en av dem.

• Lapinette

Oj, ska ni bo inne i ett tempel?! Ser mysigt ut!

• Lapinette

Selma - minst ett land för min ålder ... måste börja räkna hur många jag varit i?!

Australien är verkligen ett drömland. Har inte hört någon som varit där och som inte gillar det. MEN ... varför ska det ligga så förbenat långt bort? Australien tillhör det där landet jag hela tiden säger att jag ska åka till när jag blir pensionär. Gillar annars inte att skjuta upp saker.

• Lapinette

Ab fab ... många länder blir det !

• Lapinette

Steinhammersfru - kryssning till Alaska låter jättespännande. Berätta mer!

Ab fab - jag är också aldeles för gammal ! Kom upp till 30 länder.

• Lapinette

Selma - för oss är det Sydafrika som toppar följt av Kalifornien. Det är så svårt att värdera resor för man åker till olika resmål av olika skäl och sedan spelar bl a sådana saker som mat och hälsa in. Därför kvalar t ex inte Hongkong + Kina in på min favoritlista då jag mådde så dåligt när vi var där medan jag var mäkta positivt överraskad över Portugal. Fast nu pratar jag generellt om de bästa semestrarna och inte om häftigaste resmålet. Japan är annars en favoritdestination som är jäkligt udda och intressant. Hoppas på att åka återvända dit och då även ta en vecka i Sydkorea, om en så där 1,5 år.

• Lapinette

Jag satt faktiskt och googlade lite igår men fick lite jobb så jag hann inte gå igenom allt jag hittade på "kryssning Alaska". Ska genast kolla din länk och fundera vidare på vart vi ska styra kosan 2010.

• Lapinette

Tack för tipset Ab fab. Vart började de sin resa?

• Lapinette

Efter att ha kikat lite på Alaska hamnade jag åter igen i Canada (ni som hängt med tidigare vet att jag småkikat på Canada de senaste månaderna). Där är det naturupplevelserna jag vill komma åt dvs vandra, paddla, cykla i någon av deras nationalparker.

Svar på tråden Resa mera