Resa mera
Holy macaroni 60 länder!!! Nu blir jag allt nyfiken.
Holy macaroni 60 länder!!! Nu blir jag allt nyfiken.
Men ändå! Jag tycker att jag har rest en hel del men kom ändå bara upp runt 30! Sen är det ju så att vissa länder har jag varit typ 15-20 ggr i och det räknas ju ändå bara som 1 land.
Känslor är sällan logiska !
Canada lockar mest maken men jag har hittat lite äventyrsresor till nationalparkerna i väst.
Ab fab - är du i Rom just nu eller har du precis varit? Känner att lite sol i ansiktet skulle inte vara helt fel just nu. Attans vad grått och mörkt det är.
Ab fab - hungrar efter sol just nu (REDAN!) och resor. Din Rom helg låter suverän och vad skönt att din mamma även var nöjd.
Fårävvör - vilka nya länder är inplanerade nästa år?
Funderar för övrigt starkt på att försöka spara en vecka semester till hösten nästa år för att kunna åka ned i södra Europa och förlänga sommaren lite.
För oss är det bara den obligatoriska julresan till Frankrike kvar för i år. Har funderat lite på 2010 års upplägg och just nu lutar det åt:
februari - den vanliga Barcelonatrippen då maken är där på mässa MEN i år tänkte jag att vi skulle hyra bil och åka norröver då jag har hittat ett supermysigt hotell www.castelldemporda.com/eng/index.aspx. Har säkert visat det här förut.
mars - hälsa på våra kompisar i Österrike och sen förlänga helgen med några dagars skidåkning.
april - eller när nu påsken ligger så blir det åter en tur till släkten i Frankrike.
maj - då fyller jag år och jag har sagt att jag vill till New York MEN får inte bestämma eller veta något.
Sen har vi en resa till London med makens släkt som ska ske någon gång under våren/tidig sommar.
juli-aug - förhoppningsvis den där äventyrs och lyxresan till Kanada med ett stopp i Chicago.
oktober - en vecka ned i södra Europa
Sen är nog semesterdagarna slut! Men som sagt, hinner nog ändra oss ett antal gånger innan semesterplanen är lagd.
Vi har också en del högtidsdagar men vi började redan i år med att avverka dem dvs brorsbarnets student, svärmors 60 års dag, besök från Japan och till nyår har vi min brors 50 års dag. Nästa år är det min tur att fylla jämnt ... och jag önskar mig självfallet en resa .
Selma - ni får klämma in weekendresor i massor. För några år sedan var vi borta varenda helg från maj till början av juni ... fast det blev lite väl mycket. Det var att hälsa på släkt i Frankrike, bröllop i Österrike, skolåterträff i Paris osv.
Var i San Diego i somras ! Åkte dock inte över till Mexico utan höll oss i Kalifornien.
Har mailat lite med researrangören som har äventyr och lyxresan till Kanada som vi är intresserade av. Den låter onekligen lockande förutom att det visst är någon slags familjetripp dvs det står "för familj" och jag har ingen lust att hamna bland en massa barnfamiljer. Fast nu skrev damen på resebyrån att hon kunde kolla upp vilka som har anmält sig så vi kan pricka in ett datum där mixen av nationaliteter och mestadels par åker.