Resa mera
E11a - vi har också varit inne och snurrat på Sydamerika men som du säger så himla lång resa och så föredrar vi att ta semester på sommaren (passar våra jobb bäst). Visst det är även en lång resa och tidsomställning att åka till Kanada.
E11a - vi har också varit inne och snurrat på Sydamerika men som du säger så himla lång resa och så föredrar vi att ta semester på sommaren (passar våra jobb bäst). Visst det är även en lång resa och tidsomställning att åka till Kanada.
Hade en kille på min franskakurs som hade varit i Patagonien med sin fru och när han kom tillbaka berättade han och visade foton från den resan. Så annorlunda och vackert!
Ja, jag har försökt att lobba för Argentina men dit åker man ju med fördel på vintern och då har vi skidåkning, Barcelona och annat för oss. Maken vill annars till Peru och se Machu Picchu.
E11a - hotellet ser jättemysigt ut och ligger i ett område som jag inte känner till. Det finns så mycket man vill se och göra!
Ab fab - vill ni ha julstämningen eller inte?
Fårävvör - en vecka blir väldigt stressigt. Vi var där i drygt två veckor och hade gärna lagt till ett par dagar dvs tagit 3 hela veckor. Fast det beror ju på hur många ställen ni väljer att stanna på. Vi valde t ex bort Grand Canyon och Las Vegas.
Ab fab - ställen i Sverige som jag har kollat upp tidigare har mest haft julfirande. Annars har jag själv tillbringat julen i London två ggr och en gång i Thailand. Helt ok !
Wow, ser verkligen trevligt ut! Själv sitter jag i en tråkig 70-talsbyggnad på Östermalm.
Paris är inte helt fel! Kolla bara hur det är med öppettider kring jul. De gånger jag har varit i London har den 24:e bestått av shopping med alla stressade londonbor som är ute i sista minuten. Har då även passat på att inhandla en massa goda ostar och annat på Harrods då det är totalt stängt den 25:e. Juldagen har då mestadels spenderats på hotellrummet med god dricka, ostar och en massa bra filmer. Endast ett break för en långpromenad i Hide Park.
Själva ska vi åka till svärmor och bli omhändertagna under julen. Känns helt bra ! Ingen traditionell svensk julmat utan svärmors för dagens ihopsatta meny. Middagen börjar vid 20-tiden och oftast med champagne och slutar någon gång vid 01-tiden. Då har vi ätit oss igenom en så där 3-4 rätter samt den obligatoriska osten. Mitt under middagen är det ett break för julklappsöppning. Alla julklappar delas ut i ett huj och sen sitter alla och sliter av papper febrilt. Förstår inte riktigt vitsen med det? I min familj så delar vi ut en julklapp i taget och läser gärna rim och gissar. Fast då har vi inte samma julklappshysteri och är inte lika många släktmedlemmar. Som sagt, i år blir det en jul i Frankrike.
Vad jag längtar efter sol och resor just nu! Det är så grått, mörkt och trist i Stockholm .
la, la, laaaa.... vad då har Mrs B skrivit här!