• mammacatta

Äntligen Fredag del 19

Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd nr 1-18= 28886 inlägg

• Svar på tråden Äntligen Fredag del 19
  • anne på grönkulla

Haha, jag har fika på jobbet på torsdag, ska baka saffranskaka imorrn tänkte jag! Bullarna moffar jag själv! *mwouhahaha!*

Men först är jag ledig imorrn, väldigt najs! Vanliga veckor är desto mer intensiva så de här 2 softare sitter bra (men när jag väl jobbar så går det ju i 200 knyck...).

Crohns - det är nåt med tarmarna va? Har jag en kompis som har och det är periodvis himla jobbigt men periodvis helt ok. tror hennes senaste jobbiga period var just under o efter en graviditet - hänger det kanske ihop?

• Gable

Gud ni bara fikar! själv jobbar man... Och jbobar och... sitter på fejsbåkk... och... surfar lite... och längtar hem till E.

• Fru Hilde

Gable VASSEGO! *slänger över några lussekatter* GÖTT

Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva Morbus Chron på lättaste sätt. En stygg åkomma är det iallafall och resultatet är att man då och då får inflammationer, sår och ibland sammanväxningar i matsmältningssystemet (dvs hela systemet hela vägen ner till ni vet var). Jag har i vanliga fall mycket milda symptom men när jag är gravid är tydligen skoven värre. Det var därför mitt Hb sjönk så mycket sist att jag behövde blodtransfusion. Jag fick inre blödningar i tarmsystemet. För en del som har Chron är effekten av en graviditet totalt motsatt, dvs att de blir i princip symptomfria i nio månader. Enligt den tarmläkare som jag nu går hos så är han nästan helt säker på att jag har Chrons, men de behöver göra en grundlig undersökning med provtagning i mage/tarm och det gör man inte på gravida.

• Gable

Tack Hilde!

Men lilla gumman, din stackare! har du varit tvungen få blodtransfusion?! Det visste inte jag. *faxar över massor av kramar till dig* Jag hoppas, hoppas att du slipper fler skov tills junior är ute.

• Fru Hilde
    Gable skrev 2009-12-02 15:59:46 följande:
    Tack Hilde!Men lilla gumman, din stackare! har du varit tvungen få blodtransfusion?! Det visste inte jag. *faxar över massor av kramar till dig* Jag hoppas, hoppas att du slipper fler skov tills junior är ute.
    Jag det hoppas jag också ärligt talat så är jag jättemycket friskare denna graviditeten än den förra. Alla onda ting är relativa... eller hur var det nu man sade?
  • janos

Kära Hilde!
    Trist att du mår sämre under graviditeten, men det kanske är bättre så än tvärtom. Hoppas att dom kan utreda dig efter graviditeten och att du kan få hjälp.

Det lät hur som helst som en otrevlig sjukdom, med många besvär.

Varför kan vi inte bara få må bra????

• janos

Igår fick jag svaret ang havandeskapspenning och fick INTE en enda dag beviljad, då kassaarbete inte anses som betungande. *suckar djupt och fäller en tår*

Hur kan dom bedömma samma fall (mina två graviditeter) så annorlunda???? Första fick jag ju hel havandeskap hela tiden och nu får jag ingenting.

Jag vet inte hur jag i dagsläget ska orka med slutet av denna graviditet, då jag åter har börjat att kräkas och gå ner i vikt. Jag är så less!! Idag ska jag kontakta bm och läkaren och se vart jag går från dom uppgifterna.

• janos

Varning för gnäll, gnäll, gnäll:

Jag vägde mig i morse och har nu samtalat med bm. Jag har gått ner 2 kg på en vecka, så nu börjar hon prata om att läggas in igen. JAG STÅR INTE UT LÄNGRE!! *tårarna rinner på kinden*

Maken håller på att jobba ihjäl sig och vi har ingen avlastning alls.

Jag ringde till min mamma och hon kan tänka sig att komma upp några dagar och ta hand om familjen, hushållet och ställningarna här hemma, om jag blir inlagd. Mammor är bäst!!!!

Svar på tråden Äntligen Fredag del 19