• Gorgeousnes

Äntligen får min prinsessa och jag ett kyrkbröllop!

Jag är bara så himlastormandes lycklig att kyrkan har röstat ja så att vi också får gifta oss i kyrkan! Nu blir det massor med planering.
    Har ni tips på fina ljusa kyrkor i Stockholmsområdet eller herrgårdar/slott där man kan ha festen efteråt hör gärna av er! Räknar att gästantalet blir mellan 70-100!!
    Nu ska jag lägga champagnen på kylning och fundera på vad min prinsessa ska få idag. Kanske en sån där planeringsbok från Ordning och Reda! Har ni andra förslag keep them coming, för jag har aldrig planerat bröllop förr!!

• Svar på tråden Äntligen får min prinsessa och jag ett kyrkbröllop!
  • passionsblomman

HURRA!!! Grattis och jubel för er skull och alla andra som väntat så länge! *skuttar runt*

Har du förresten kollat Mälaröarnas kyrkor? De är underbara och därute finns också flera slott/gårdar där man kan ha fest.
    Kolla Sånga/Skå/Färentuna/Hilleshögs/Ekerö/Lovö/Adelsö kyrka och ställen som Rastaholms värdshus, Svartsjö slott, Ekebyhovs slott, Sånga-Säby kurs och konferens och Rastaborgs slott tillexempel.

• Paper Feed

Underbart och det var verkligen på tiden!

• Imma

Järfälla kyrka i kombination med Görvälns slott är himla fint tycker jag. Där hade jag gärna velat att vi hade haft vår fest (om vi hade haft större bröllopsbudget )

• Gorgeousnes

Tack :)! Har kollat en del av dom! Men nu fick jag ännu fler att kolla!

• December 2009

Håller med där !

Imma skrev 2009-10-22 13:30:55 följande:
    Järfälla kyrka i kombination med Görvälns slott är himla fint tycker jag. Där hade jag gärna velat att vi hade haft vår fest (om vi hade haft större bröllopsbudget )
  • aikidoaasa

Jag jublar med er! Jag tycker att ALLA ska få gifta sig i kyrkan utan att behöva ta sig till rådhuset om de inte vill.

• FruFlata

ÄÄÄNTLIGEN!

Äntligen äntligen äntligen! Egentligen borde man fira med skumpa idag!

• sms å fotboll

Sannerligen en dag att fira! Grattis till er som äntligen får gå altargången fram med er älskade!

FruFlata skrev 2009-10-22 14:04:21 följande:
    ÄÄÄNTLIGEN! Äntligen äntligen äntligen! Egentligen borde man fira med skumpa idag!
  • Gorgeousnes

Tack så mycket!
    @Fruflata yes idag är det champagne min ligger en meter från kylskåpet!!

Görvälns slott läste något negativt om det kommer inte ihåg vart. Sa jag att vi vill ha något slags vatten runt herrgården eller slottet. Gillar Häringe Slott tills vidare :)! Men måste kolla runt och kolla budget osv.

Svar på tråden Äntligen får min prinsessa och jag ett kyrkbröllop!