• Gorgeousnes

Äntligen får min prinsessa och jag ett kyrkbröllop!

Jag är bara så himlastormandes lycklig att kyrkan har röstat ja så att vi också får gifta oss i kyrkan! Nu blir det massor med planering.
    Har ni tips på fina ljusa kyrkor i Stockholmsområdet eller herrgårdar/slott där man kan ha festen efteråt hör gärna av er! Räknar att gästantalet blir mellan 70-100!!
    Nu ska jag lägga champagnen på kylning och fundera på vad min prinsessa ska få idag. Kanske en sån där planeringsbok från Ordning och Reda! Har ni andra förslag keep them coming, för jag har aldrig planerat bröllop förr!!

• Svar på tråden Äntligen får min prinsessa och jag ett kyrkbröllop!
  • aikidoaasa
    Gorgeousnes skrev 2009-10-22 14:09:13 följande:
    Tack så mycket!@Fruflata yes idag är det champagne min ligger en meter från kylskåpet!!Görvälns slott läste något negativt om det kommer inte ihåg vart. Sa jag att vi vill ha något slags vatten runt herrgården eller slottet. Gillar Häringe Slott tills vidare :)! Men måste kolla runt och kolla budget osv.
    Om ni gillar Häringe slott kan jag tipsa om en kyrka som ligger i närheten. (Där ska vi gifta oss! ) Den heter Österhaninge kyrka och är en av sveriges äldsta bäst bevarade stenkyrkor. Den byggdes redan på 1300 talet. Den är otroligt fin både ute och inne. Där får alla gäster plats också.
  • Fenixx

Verkligen en dag att fira, Grattis till er!

Var på tiden får man säga...

• brudjuli2010

Underbart underbart!!!! Inte en dag för tidigt!! Grattis och lycka till!!

• Superstarfia

Bromma kyrka, å ulfsunda slott.. :)

å grattis! ja tycker det är underbart!!

• JuliaAmalia

Ja äntligen! Hurra och grattis till er! :D Historisk dag även om den borde kommit lååååångt tidigare. Lycka till med planeringen!

• anoli

Kanske dags att korka upp den äckliga förlovningschampagnen jag o bruden har stående i barskåpet ;)

Grattis till oss alla :)
    Lycka till m bröllopsplanerandet TS!

• lillalyckan

WOHOO!!! Ja det var verkligen på tiden, varför göra skillnad på kärlek och kärlek liksom?

Finaste kyrkan i Stockholm (enligt mig då) är St:Jacobs Domkyrka, den är bara såååå vacker, och inte sådär stor som man förväntar sig att en domkyrka ska vara.

• Red Scarlet

Grattis grattis! Verkligen på tiden! All lycka till er :D

• Gorgeousnes

Champagnen ligger på kylning så gör även en demi-sec som vi köpte några lådor av i Frankrike för några år sedan åsså var det en annan champagneliknande flaska som jag la in i kylen. Vi dricker ju coca-cola och trocadero eller portello haha. Men idag ska ta ett glas.
    Och min prinsessa rusar runt i stan efter tårta!! Kanske ska ner och handla lite jordgubbar till champagnen :)!

Tack för alla underbara tips. Nu äntligen känns det som att man kan planera för nu vet vi ju att vi får gifta oss i kyrkan :)!

Tips emottages även på fotografer som har plåtat homosar tidigare behöver inte ha varit bröllop men parbilder iaf. Jag har någon mardrömsbild att man hittar en superbra bröllopsfotograf på 50 bast som kanske blir generad eller något när jag ska kyssa min fru. Men nu är det jag som är fördomsfull, förlåt ska skärpa mig och kolla efter dom där jordgubbarna.
    PS Sa jag förresten att ni flyttar jag in på riktigt på Bröllopstorget? DS

• drömland

Brännkyrka kyrka och enskede värdshus.

• shakynose

HURRA!! Grattis! Så kul för er och alla andra som väntat på detta, ni gör helt rätt so firar med skumpa idag!

• Tausen

Vi fick en mapp med massor av fack som var uppdelade i budget, kläder, dekoration, kyrkan m.m. i förlovningspresent av syster. Den var jättefin!!

• 1 Grevinnan

Grattis! Bra att de röstat JA till vigselrätten i kyrkan, vi var lite orolga, man vill ju gifta sig i kyrka ju! vem man än är och hur man än är!

Katarina Kyrk på söder är fin! Många stora fönster och ljus inuti, men stor.

Tror det finns nån Herrgård ute på Djursholm, Vaxholm eller nån annan ö som heter Sörby herrgård som är fin, ett stort vitt hus. Sunbyholms slott är med fint! Samt vid Ulriksdals slott!

• iregnet2010

hurra, vart så glad när jag hörde detta !! vill inte själv gifta mig i en kyrka som gör skillnad mellan kärlek och kärlek. Lycka till med planeringen och välkommen hit till BT!

• Fröken Strössel

Stort grattis! Verkligen på tiden!

• Kjell Präst

I Järfälla kyrka i Barkarby går jag i julottan varje år. Mycket fin kyrka, tycker jag!

• nikitakatt

Äntligen! Ett stort steg i rätt riktning tycker jag =)

Järfälla kyrka är jätte vacker, vi gifter oss i Ekerö kyrka och den tycker vi är underbar, åt det hållet ligger även lovö kyrka som är jätte mysig!

• Martinaa

Grattis till dig... och till mig! Jag jublar också!

• Badkrukan

Äntligen!
    Äktenskap för mig är ett band mellan 2 människor som älskar varandra!

Lycka till! Det är underbart med brölloplanering!

Svar på tråden Äntligen får min prinsessa och jag ett kyrkbröllop!