Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

God morgon! Eller vad sjutton, nu är det tydligen snart lunchdags, vart har tiden tagit vägen!

Vi var på ett jättebra Aurora-samtal på Danderyd igår kväll, det är inte så att jag har gått från hysterisk till att tycka att det ska bli jättekul men det känns tryggt att jag nu blir inskriven i systemet med hur jag vill ha det baserat på tidigare upplevelser, nämligen mer stöd från personalen med information om vad man kan göra för att underlätta och få bättre smärtlindring. I januari innan BF ska vi dit igen för ett sista samtal och peppning med besök på förlossningen. Sedan har jag hennes mobilnummer om jag känner att jag behöver prata mera och hon kändes verkligen sympatisk och hjälpsam så jag är nöjd.

• BrudSommar2006

I morse var jag hos BM på koll, jag slipper glukosbelastningen, jippi! Läkaren där tyckte att eftersom jag mår så illa och mina värden ändå är så bra så behövs det inte.

På lördag ska vi på kombinerat inflyttnings/halloweenfika och jag sitter och funderar på vad vi kan ha med oss i presentväg, det känns som att vi alltid har med oss blommor. Ser i alla fall fram emot lördagkväll för då ska Iris sova över hos mina föräldrar och vi får en lugn natt plus sovmorgon!

• BrudSommar2006

AM, strålande trådstart!

Telis, jag tror att det blir jättebra att mammagruppen blir på nya stället, helt rätt tänkt.

Sweet, det måste vara stressigt att inte ha föräldrar som kan hjälpa till, vi får ju jättemycket hjälp av mina föräldrar och det känns ändå stressigt ibland. Makens föräldrar kommer ju också upp ibland och bor hos oss någon vecka och hjälper till med allt. Hoppas att ni får hålla er friska framöver i alla fall.

• BrudSommar2006

Liten, vin och choklad, det tar vi, det har vi inte kört med tidigare!

Mrs B, hade ni möss inne, hur har det gått med det?

• BrudSommar2006

Men vad är det för fel hos mig som gör att varje gång AM lägger ut en länk så kommer jag bara till BT igen när jag trycker på den! Likadant var det med paraplystället!

Själv tror jag inte att jag skulle stå ut med att ha tights som sitter under magen.

• BrudSommar2006

AM, den länken fungerade fint, men det gjorde å andra sidan tårtlänken också! Den var väldigt användbar för då kom jag på några böcker jag skulle beställa åt Iris så nu är det gjort.

Hur är det med de där tårtorna som tex den på framsidan av boken, är de verkligen goda eller är det bara sådan där läskig sugarpaste för hela slanten med typ torr sockerkaka och sylt i? Som i England menar jag?

Gosnosen, jag står i valet och kvalet om jag ska hålla tummarna eller inte för det har gått så dåligt för alla när jag gett mig på det på sista tiden. Jag tänker i alla fall på dig! Jag har ju visserligen inte gjort ÄD eller IVF så där vet jag inte om det borde vara någon skillnad men jag kände inget innan jag plussade vare sig med Iris eller lilltrollet nu. Sedan har det ju däremot gått fort utför men inget innan plusset i alla fall!

• BrudSommar2006

Jag har just suttit och gått igenom hela almanackan och skrivit upp de namn som jag möjligen kan tänka mig och som jag tror fattas från listan jag har hemma. Borde vara totalt mellan 10 - 15 namn nu, ska skriva ihop ikväll, ta fram boken och gå igenom och se vad/om namnen betyder något och så visa för maken. Han har ju visserligen nästan redan bestämt sig för Julia eller Hanna men i alla fall.

• BrudSommar2006

Usch, jag har precis fått tandläkartid i november, nåja, det är väl lika bra att ha det avklarat för vem vet när man har tid att gå dit nästa gång.

Jag har tråkigt på jobbet idag, hittar inte inspirationen. I och för sig skönt att slippa stressa som jag gjort så länge nu.

• BrudSommar2006

Oupsie, jag återkommer med listan när jag sett vad som står på min första lista hemma!

• BrudSommar2006

PB, skräcken över att mattorna och blomlådorna ska försvinna från ditt galleri fick mig snabbt att gå in och titta, hade glömt förut! Ni är ju precis nyinflyttade så folk kan väl inte förvänta sig att ni ska ha allt i ordning redan.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter