Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nej men nu ser jag att Julia är med i namntoppen för 2008, trea till och med, det är väl inget kul!

• BrudSommar2006

Nu har jag dessutom slagit upp det på svenskanamn.se och det härstammar visst från ett namn som betyder den illaluktande! Själv föreslog jag att hon ska heta Greta som betyder pärla men det var ju tydligen så antikt så det gick inte för sig.

Liten, någon sådan middagsrelation har inte vi heller men hitta det där huset på rätt sida av stan så börjar vi!

• BrudSommar2006

Håller det att ha sugarpastedekorationer ovanpå moussetårta? Någon som vet?

Telis, ja det känns lite bättre nu, ungefär som efter er profylax antar jag?

• BrudSommar2006

PB, har funderat på pioner till trädgården (apropå att vara orginell antar jag!) men är det inte såna det blir så himla mycket myror i eller minns jag fel från när jag var liten?

• BrudSommar2006

Mrs B, har ni någon aning om hur mössen kommit in, har ni hittat någon springa någonstans? Annars finns väl risken att fler kommer in antar jag? Hoppas att ni får tag på mus nr två snarast i alla fall.

Liten, vi tycker också att det är lättare att ha folk hemma så att Iris kan läggas i sin säng för annars blir det jättebesvärligt att väcka henne och släpa med henne hem jätteledsen och hysteriskt skrikande av trötthet. Inte somnar hon om så lätt när vi väl är hemma sedan heller. Å andra sidan är jag så trött redan klockan åtta numera så vi har aldrig folk hemma heller för när Iris väl har somnat så är det dusch och läggdags som gäller för min del. Urtråkigt!

Inte blir det lunch annat än hemma heller för Iris sover ju fortfarande direkt efter lunch. Lunch halv tolv, sovdags för Iris kvart över tolv. Och eftermiddagsfika hinns knappt med för ibland vaknar hon inte förrän framåt halv tre och då hinner man ju inte vara hemma hos någon mer än en timme innan det är dags att åka hem igen och laga middag!

Jaja, det dröjer nog inte länge innan hon slutar sova middag så blir det problemet genast mindre. Fast då har vi ju en liten till förstås...

Gud var Novalucol är gott förresten!!!

• BrudSommar2006

var = vad!

Själv är jag så tråkig att jag bara tycker om vitt vin så jag kan inte bidra med något.

Nehepp, strax hämta-på-dagis-dags.

• BrudSommar2006

Fast nu är ju Mrs B allergisk så där kan det ju tyvärr inte bli någon katt. Fast de där sakerna man sätter i eluttagen som för oljud på någon frekvens människor inte ska höra då, de kanske fungerar?

Mitt favoritvin är Clay Station. Annars klarar jag inte Chardonnay alls av någon anledning, det är aldrig gott, tycker oftast att tyska Riesling-viner är lite söta även om det står att de ska vara torra och gillar heller inte viner lagrade på ekfat. Tycker också att det är svårt med de där tipsen i DN osv för när man väl får läsa om dem i tidningen är det omöjligt att få tag på dem på systemet.

Kan inte ta fram namnlistan och börja med den förrän Iris gått och lagt sig.

• BrudSommar2006

Cicci, för min del går det jättebra den 9:e, vi sade väl den 9:e eller 10:e? Ska vi slå till på den 9:e då? Jag håller med angående julen, så skönt att få komma till dukat bord nu med småbarn, vi brukar annars alltid vara hemma hos oss men i år frågade mamma om vi ville vara hos dem istället, jätteskönt med tanke på att jag är så trött redan och då kommer det ju inte ens vara en månad kvar (ja om jag har tur då).

BM på Auroramottagningen berättade att det var vanligt att det blev ungefär lika med båda barnen, dvs har man gått över tiden med första barnet är det inte troligt att man föder jättemycket för tidigt med andra barnet heller.

Viola blir det inte, kan inte riktigt känna att det passar mig av någon anledning. Här är min lista men jag har inte fått någon feedback av maken än:

Amanda, Astrid, Greta, Hanna, Hilda, Ida, Isa, Julia, Lilja, Linn, Malin, Sandra.

Däremot skulle jag gärna vilja ha någon koppling till namnet i släkten eller så hellre än att bara ta något på måfå så därför ligger Hanna fortfarande bäst till.

• BrudSommar2006

Nenne, har ni berättat för någon att ni ivf:ar just nu eller håller ni det helt hemligt?

• BrudSommar2006

Cicci, ja när man väl börjat vela är det hopplöst verkar det som och det är där jag är nu! Med Iris kändes det så rätt på en gång. Jag gillar också Greta, det gäller bara att få maken att gå med på det, verkar svårt.

Nenne, aha, jag hade aldrig kunnat hålla mig utan hade absolut berättat så slipper man ju alla spekulationer och slipper känna sig deppig över att alla andra går och undrar men det beror ju på hur man är som person själv och hur ens föräldrar är.

Lapinette, jag tycker att det är så spännande med er kurs! Tänk vad bra att ni ställde er i kö så tidigt trots att ni inte var helt säkra från början. Och vad bra att det går så bra med makens svenska!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter