• porchez

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

hallå?

en smygläsare som gläntar på dörren...
    Vågar mig in och säger ett Hej! Har läst här lite till och från under åren, nästan ändra från början tror jag. Skrev aktivt ett litet tag då jag själv var i barnkarusellen ett tag. Tyvärr slutade det med skilsmässa istället :( Men det är en helt annan historia som vi inte behöver dra nu.

För nåt år sedan så var jag så nyfiken då hur det gått för er alla härinne så jag var tvungen att leta upp er tråd och läste till stor sorg att vissa fortfarande kämpar i motgångar. Nu har jag börjat fått lite dåligt samvete att jag smygläser här dagligen så jag måste väl komma ur garderoben, så här har ni mig:

skostorlek: 38/39
    Favoritchoklad: Marabou Frukt&Mandel även om jag älskar all choklad, även mörk till kaffe eller ett glas rött... Mmmm...
    Bor: tror jag bor närmst Viktualia av er här inne, även om det är en bit till hennes stad. (eller ska jag kalla det håla?)
    Barnfabrik: Nej inte alls då jag lever singelliv nu, men har försökt i ett årstid tidigare. Är man välkommen ändå?

• porchez

Tack vad snälla ni är! Skilsmässa kanske är fel ordval då vi inte var gifta, men så väl förlovade och det har varit en tung period, men nu, snart två år senare är det så skönt att för första gången står på egna ben :D

Nej hade ett annat nick senast, så ni behöver inte försöka komma ihåg mig, tror knappt själv jag minns vad jag hade då? Nu blev jag själv nyfiken ;)

Vickan - vi bor samma län (tror jag) med helt olika städer. Kan inboxa dig när/om jag känner mig mer varm i kläderna!

• porchez

ser att jag inte har fått till gubbarna än.
    Det måste jag öva på

• porchez

ah det var alltså en "näsa" som behövdes

• porchez

Tack åter igen.

Det gör jag med men det är inte samma håla vi bor i. hihi..
    Men jag är mycket bekant med din håla, jag har tillbringat många sommrar där, då jag har släkt i närheten

God natt på er alla, kanske vågar mig in en sväng imorgon också!

• porchez

Tack för fler välkomnanden samt vänliga ord och separation.

Telis - nej då jag blir inte trött på allt barnprat, det varvas ju så bra med allt annat jag är intresserad av, mat, bakning, vin samt relationer Spännande att få följa er, och måste säga till er alla som kämpar/har kämpat för tillskott i familjen, att jag är så imponerad av er. Ni är så starka, duktiga och ser framåt, självklart är det jätte tufft för er, med hårda fall en gång i månaden, men vill så gärna heja fram er ändå till målet! och förhoppningsvis blir det min dag att bli på hejad en dag, vilken kunskap jag kommer ha då

• porchez

Mmm vad sugen man blev på choklad efter ert eftermiddags snack här. Men är väldigt tveksam om choklad är gott på pepparkakor? får väl bara palla mig iväg och köpa ett paket Ballerina och testa! Men först ska jag göra Lappis avundsjuk och ta mig iväg på ett träningspass

• porchez

AM - 5 kilo purjolök! :-O då får du göra massor av potatis&purjosoppa, något jag tycker är jätte gott så här på hösten, så smidigt att frysa in små portioner också.

Det var på pepparkakor som jag lärde mig ära ädelost, för några år sedan. Nu är det gott i alla former!

Nu när jag vågat komma ut från smygläsar-dammet så kan jag också säga det som någon nämnt tidigare - Jag får inte upp AMs länkar, utan kommer bara tillbaka till BT igen...

• porchez

Snygga stolar! Jag gillar rejäla möbler! Önskar jag hade plats för snygg matsalsmöbler, men har alldeles för trångt för tillfället
    (med lite klipp och klistra så fick jag fram länken)

• porchez

Snorkfröken - Gör du? ååå nu blir jag nyfiken! Hoppas din man snart släpper på sina restriktioner mot dig

Vickan - grannlänet, hänger jag inte med på, men jag tror jag har listat ut sedan tidigare vart du jobbar (stad alltså, vad du jobbar med har jag ingen aning om). Men mina geografi kunskaper sviker mig så jag har dålig koll på länen där upp igenom

Snork igen, Grattis till lönerevisionen!

AM annorlunda BM, den är ju inte vad man brukar höra om dom Fungerar det då? Gillar Hektor vällingen bättre nu?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter